نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 10
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 10
    بازدید ماه : 6549
    بازدید کل : 130952
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

فکاهی و کارتون

 


 
فکاهی
 
یک بچه از کلب بادی بلدنگ خانه آمد و به مادر جان خود گفت: مادر جان بیا سیل کو که مه فیگور میرم، ننه اش گفت: برو گمشو، بیادر کلانت شوروی رفت چی کمال کرد که حالی تو فیگور میری
 
 
 
کارتون
 
 
http://www.infoafghan.com/images/1391/aghrab/16/tanz.jpg

 

 

استقبال وزارت داخله از تحریم شبکه حقانی!



تصمیم سازمان ملل متحد به تحریم شبکه حقانی با استقبال وزارت خارجه افغانستان روبرو شد، وزارت داخله این اقدام را برای کاهش فعالیت های شبکه حقانی موثر می داند.

به گزارش یک، برخی از آگاهان معتقدند، اگر این تحریم ها کوتاه مدت باشد تاثیر جدی بر فعالیت شبکه حقانی نخواهد داشت.

در ماه سپتامبر سال جاری آمریکا نیز نام شبکه حقانی را در لیست سیاه درج کرد، این شبکه متهم به راه اندازی خطرناکترین حملات در افغانستان می باشد و در مناطق قبایلی پاکستان فعالیت دارد.

 

برچسپ ها: ,

ناتو: اگر افغانستان بخواهد، می مانیم!



حضور ناتو پس از سال 2014 درافغانستان وابسته به خواست دولت افغانستان.

دبیر کل ناتو بیان کرد، خواست دولت افغانستان برای حضور ناتو پس از سال 2014 در افغانستان شرط اصلی است اما اگر قطعنامه ای از سوی سازمان ملل در این مورد صادر شود بهتر است.

به گزارش طلوع، قبلا روسیه هشدار داده بود که اگر ناتو پس از سال 2014 بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل در افغانستان حضور داشته باشد، مسکو همکاری هایش را با ناتو قطع خواهد کرد.

گفتنی است که روسیه یکی از راه های مهم ترانزیتی برای ناتو است و ناتو میلیون ها دالر تجهیزات خود را از این مسیر انتقال می دهد.

اما به نظر می رسد ناتو بدون توجه به هشدار روسیه خواست دولت افغانستان را مهم می داند و بیان کرده است که ما اکنون بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد در افغانستان حضور داریم و بعد از سال 2014 بنا به خواست دولت افغانستان حضور خواهیم داشت و بگونه کامل قوانیین جهانی را در نظر داریم.

وی همچنین از بهبود امنیت در افغانستان سخن گفت و اظهار کرد که هم اکنون 85 درصد مسوولیت آموزش نیروهای نظامی بر دوش آموزگاران افغانستان است.

 

 

برچسپ ها: ,

بحران مالی از مشکلات 2014 نیست!



افغانستان پس از 2014 به بحران مالی دچار نخواهد شد.

وزیر مالیه از تبلیغات رسانه های خارجی به دچار شدن افغانستان به بحران مالی پس از 2014 به شدت انتقاد می کند.

به گزارش یک، وزیر مالیه بودجه عادی و توسعه 7 میلیارد دالری را برای تصویب به سنا معرفی کرد و نسبت به توانایی های اقتصادی کشور پس از سال 2014 ابراز خشنودی کرد و گفت: پس از سال 2014 مشکلاتی وجود خواهد داشت اما افغانستان دچار بحران مالی نمی شود.

وی افزود بودجه افغانستان در قسمت عادی 56 درصد و در بخش توسعه دولتی 47 درصد افزایش خواهد داشت و این بر بنیاد نیازمندی های افغانستان تصمیم گیری شده است.

در بودجه سال آینده بیشتر در بخش های امنیتی، معارف، صحت، تحصیلات عالی، کشاورزی و پروژه های زیر بنایی توجه شده است.

 


 

برچسپ ها: ,

خشونت بر علیه زنان در قندوز زیاد است!



در ناحیه چهارم ولایت قندوز یک مرد همسرش را که 30 سال سن و دو فرزند خردسال داشت در خانه حلق آویز کرد.

به گزارش طلوع، پولیس حوزه 303 پامیر این فرد را دستگیر کرده است و می گوید: وی برادر یکی از نمایندگان مجلس است و تا کنون انگیزه این قتل معلوم نیست.

گزارش ها از خشونت در برابر زنان در ماه های اخیر بسیار زیاد بوده است اما اقداماتی که در برابر آن انجام می شود بسیار اندک است، ولایت قندوز هم از ولایت هایی است که در آن خشونت علیه زنان بسیار زیاد است.

 


 

برچسپ ها: ,

بانوی اول فرانسه اخراج شد



صاحب امتیاز مجله "پاری‌ مچ" که والری تریرویلر، بانوی اول فرانسه در آن فعالیت خبری دارد اعلام کرد که دیگر حاضر به تمدید قرارداد کاری با وی نیست.

به گزارش روزنامه دیلی میل، آرنو لاگاردر، صاحب امتیاز مجله هفتگی پاری مچ با انتقادی بی سابقه از والری تریرویلر، همسر غیررسمی فرانسوا اولاد، رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت: والری تریرویلر غیر از ایجاد مشکل برای وی چیز دیگری نداشته است.

ژاکلین رمی، خبرنگار نویسنده بیوگرافی لاگاردر می‌گوید به وی توصیه کردم، داشتن بانوی اول فرانسه به عنوان کارمند فرصت خوبی است تا بتوان گوش رئیس جمهوری را پیچاند، اما او گفت که تا همین الان هم تریرویلر غیر از ایجاد مشکل برای ما چیزی نداشته است. او مانند یک نارنجک ضامن در رفته است و مجله پاری مچ دیگر با او قراردادی امضا نمی‌کند.

تریروله تاکنون با انتقادهای گسترده و جدی در رسانه‌های فرانسه روبرو بوده است.

 


 

برچسپ ها: ,

ایتالیا اموال قذافی را به لیبی پس داد



دادگاه کیفری ایتالیا بیش از یک میلیارد یورو از اموال بلوکه شده قذافی را آزاد کرد تا این پول در اختیار دولت جدید لیبی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایتالیا، مسئولان لیبیایی اعلام کردند، دادگاه کیفری رم بالغ بر یک میلیارد یورو از اموال معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی را که از مارس سال گذشته میلادی تاکنون بلوکه شده بود، آزاد کرد و این پول به زودی به لیبی بازگردانده می‌شود.

محسن دریجه، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری‌ لیبی در این خصوص گفت: دادگاه کیفری رم روز دوشنبه دستور آزاد کردن سهام سرمایه‌گذاری شده دولت سابق لیبی در UniCredit یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایتالیایی و نیز سازمان هوا فضای "Finmeccanica" را صادر کرده که ارزش این اموال برابر با یک میلیارد یورو است.

وی افزود: من نسبت به این مساله و بازگردانده شدن بیش از یک میلیارد یورو از اموال بلوکه شده لیبی بسیار خرسندم.

 


 

برچسپ ها: ,

خر و فیل در انتخابات آمریکا نماد چیست؟



چرا جمهوری خواهان از فیل بعنوان نماد در تبلیغات انتخابی خود استفاده میکنند؟
در مقابل، تصویر الاغ که دموکراتها از آن برای شعار حزب خود استفاده میکنند به چه معناست؟

استفاده جمهوری خواهان از تصویر فیل به عنوان نماد در تبلیغات انتخاباتی خود ، برگرفته از کاریکاتوری می باشد که در سال ۱۸۷۴م توسط توماس ناست کشیده شد تحت عنوان (( وحشت از دولت سوم)) .

و عکس ناست (( نیویورک هرالد)) شبیه الاغی است که بقیه حیوانات جنگل را می ترساند که فیل را مجبور به لغزیدن در گودال میکند.
و لازم به ذکر است که گرانت برای دوره سوم انتخاب نشد ولی تصویر فیل شعار حزبش ماند.

و برای توضیح (الاغ) در کاریکاتور نشان ترسیدن دموکرات ها از جمهوری خواهان نیست بلکه داستانی دیگری دارد.
و جزئیات این داستان به سال ۱۸۲۸ م برمیگردد، زمانی که منتقدان رئیس دموکرات ها ((اندرو جکسون)) ( رئیس جمهور هفتم ایالات متحده امریکا ) آن را به عنوان تمسخر به نظرات و عقاید و شعار وی که میگفت (حاکمیت از آن مردم است) اطلاق میکردند.

و به نظر می رسد که این ایده در ذهن جکسون پرورش یافت و تصمیم گرفت تصویر الاغ را برای شعار تبلیغاتی خود استفاده کند.
تا (ناست) کاریکاتوریست آن را برای به تصویر کشاندن حزب دموکرات استفاده کند.

 


 

برچسپ ها: ,

تحصن ۴۰۰۰ حاجي در فرودگاه جده



اخبار رسیده از شهر جده حاکی از آن است که چهار هزار تن از حجاج مصری در اعتراض به سیلی زدن یک مأمور امنیتی سعودی به یک کارگر مصری، در فرودگاه بین المللی جده تحصن کرده اند.

گفته می شود تحصن این حجاج چند ساعت به طول انجامید اما با وساطت کنسولگری مصر در شهر جده و انجام مذاکره با حجاج مصری و مأموران امنیتی فرودگاه جده، به این تحصن پایان داد.

ناگفته نماند در پی تحصن این چهار هزار حاجی مصری، مأموران فرودگاه جده تلاش کردند آنان را متفرق کنند اما به وقوع درگیری فیزیکی میان طرفین منجر شد از همین رو کنسولگری مصر در جده فورا وارد عمل شد.

گفتنی است این مشکل با معذرت خواهی مأمور سعودی که سیلی را زده بود، پایان یافت و آرامش به فرودگاه بین المللی جده بازگشت.

قابل ذکر است در چند ماه اخیر تنش میان مصری ها و عربستانی ها به دلیل افزایش اخبار درباره زندانیان مصری در زندان های عربستان به شدت افزایش یافته است.

 

 

برچسپ ها: ,

محمد مرسی ۶۰۰ محافظ شخصی دارد!



رئیس جمهور مصر که در نخستین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، مقابل دوربین ها محافظان شخصی را کنار زد اکنون با کادر کامل امنیتی به میان مردم می رود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر یاسر علی با انتقاد از کسانی که در خصوص تعداد محافظان محمد مرسی اغراق می کنند، رقم دقیق کادر امنیتی رئیس جمهوری مصر را اعلام کرد.

به گزارش" ایندیپندنت مصر " وی در این خصوص به خبرنگاران گفت: هیچ گاه بیش از 500 تا 600 سرباز نقش محافظت از رئیس جمهور را بر عهده نداشته اند. این رقم هم حداقل مورد نیاز برای حفاظت از یک رئیس جمهور است. علاوه بر این دلیل انجام دیدارهای آقای رئیس جمهور در روزهای جمعه به دلیل رعایت حال مردم و عدم ایجاد ترافیک است.

فعالان سیاسی در مصر اخیرا به رقم بالای محافظان محمد مرسی هنگام بازدیدهای داخل و میان شهری انتقاد کرده بودند. در جریان دیداری که وی در نوزدهم اکتبر داشت تمامی مغازه دارهای فعال در مسیر منتهی به محل انجام این دیدار وادار به متوقف کردن کسب و کار خود شدند.

پیش از این برخی منابع ادعا کرده بودند که قریب به 7 هزار نفر در قالب مامورهای رسمی و مخفی از محمد مرسی هنگام دیدارهای رسمی و غیر رسمی محافظت می کنند.

 


 

انگلیس‌ سابقه‌ حمله‌ به 90 درصد کشورها را دارد



بر اساس مقاله‌ای که پایگاه تحلیلی انگلیسی منتشر کرده ‌است انگلستان تقریبا به تمام کشورهای دنیا بجز بیست و دو کشور که همگی دور افتاده هستند حمله کرده است.

پایگاه تحلیلی ضد جنگ «استاپ وار» در مطلبی به قلم «جاسپر کوپینگ» درباره سابقه استعماری و خوی جنگ‌طلبانه انگلیسی‌ها می‌نویسد: هر کودک دبستانی می‌داند که در زمان اوج امپراتوری بریتانیا حدود یک چهارم از نقشه جهان به رنگ صورتی در آمده بود که نشانگر کشورهایی بود که زیر فرمان انگلستان بودند.

این جمله که بارها شنیده شده است عملا حقایق امر و تمامی فتوحات بریتانیا را نشان نمی‌دهد.

پژوهشی که اخیرا صورت گرفته است نشان می‌دهد که در مجموع بریتانیا به 90 درصد کشورهای جهان حمله کرده است

بررسی تاریخ حدود 200 کشور جهان نشان داده است که تنها 22 کشور هیچگاه مورد هجوم انگلستان قرار نگرفته‌اند که آنها نیز کشورهایی دورافتاده بوده‌اند مانند گوآتمالا, تاجیکستان و جزایر مارشال و برخی کشورهای نزدیکتر از قبیل لوکزامبورگ.

این پژوهش در کتاب تازه‌ای به نام «کشورهایی که به آنها حمله کرده‌ایم و چند کشوری که فرصت حمله به آنها را نیافته‌ایم» چاپ شده است. نویسنده کتاب استووارت لیکاک به دور دنیا سفر کرده است و تمامی کشورها را یک به یک و بر اساس حروف الفبا رفته است و با بررسی تاریخ آنها در پی این پرسش بوده است که آیا هیچگاه آن کشورها مورد حمله انگلستان قرار گرفته‌اند یا خیر.

در فهرست آقای لیکاک تنها شمار اندکی از کشورهایی که مورد حمله انگلستان قرار گرفته‌اند بخشی از امپراتوری بریتانیا بوده‌اند. باقی آنها از آنرو در این فهرست قرار گرفته‌اند که انگلستان به نوعی در خاک آنها حضور نظامی داشته است اما این حضور بلند مدت نبوده است که علت آن می‌توانسته بکارگیری زور, تهدید به زور, گفتگو یا پرداخت پول باشد.

در این فهرست تاخت و تازهای صورت گرفته توسط دزدان دریایی, کشتی‌های تجاری و سیاحان مسلح نیز قید شده است به شرط آنکه آنها با مجوز دولت بریتانیا دست به آن حملات زده باشند.

بدین ترتیب بسیاری از کشورهایی که زمانی بخشی از امپراطوری اسپانیا بودند و به نظر می‌رسد که از نظر تاریخی ارتباط چندانی با انگلستان نداشته‌اند در این فهرست جا گرفته‌اند مانند کاستاریکا‌, اکوادور و السالوادور که مورد حملات دریانوردان انگلیسی تحت حمایت دولت قرار داشته‌اند.

به نظر می‌آید این فهرست برای نخستین بار است که تهیه می‌گردد.

این پژوهش و چاپ این کتاب پس از آن صورت گرفت که پسر یازده ساله‌اش فردریک از او می‌پرسد که انگلستان به چند کشور حمله کرده است. اقای لیکاک پیشتر کتابهایی در مورد امپراطوری رم به چاپ رسانده است. پس از دو سال تحقیق او از پاسخ این پرسش متعجب شد.

او در این رابطه می‌گوید: « وقتی به جواب رسیدم کاملا متعجب شدم. همیشه فکر می‌کردم اطلاعات عمومی خوبی دارم اما در این تحقیق به پاسخهایی رسیدم که اصلا فکرش را هم نمی‌کردم. هر کشوری می‌تواند در رابطه با فتوحاتش چنین کتابی بنویسد اما بی‌گمان فهرست آنها به پای انگلستان نخواهد رسید. مثلا آمریکایی‌ها که در قرن بیستم کشورگشایی‌های خود را آغاز کرده‌اند خیلی از انگلستان عقبتر هستند. »

کشورهایی که هیچگاه مورد حمله انگلستان قرار نگرفته‌اند عبارتند از:

آندورا

بلاروس

بولیوی

بروندی

جمهوری افریقای مرکزی

چاد

جمهوری کنگو

گوآتمالا

ساحل عاج

قرقیزستان

لیختن اشتاین

لوکزامبورگ

مالی

جزایر مارشال

موناکو

مغولستان

پاراگوئه

سائوتوم و پرینسیپ

سوئدن

تاجیکستان

ازبکستان

شهر واتیکان

 


 

برچسپ ها: ,
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 312 صفحه بعد

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .