نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2128
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 2128
    بازدید ماه : 2689
    بازدید کل : 133634
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

سرمایه گذاری افغانستان 8 پله سقوط کرد!



سقوط سرمایه گذرای افغانستان از رده 160 به رده 168 جهان.

گزارش تازه بانک جهانی نشان می دهد که افغانستان در سال 2012 میلادی از جهت سرمایه گذاری در مقایسه با سال گذشته 8 پله سقوط کرده است.

به گزارش یک، اتاق تجارت و صنایع علت کاهش رتبه افغانستان را وجود فساد اداری، مغشوش شدن اذهان عامه و اجرایی نشدن تعهدات دولت در مورد سرمایه گذاران می داند.

این گزارش که از ده شاخص سرمایه گذاری در 185 کشور جهان تهیه شده است، نشان می دهد که افغانستان از رده 160 به رده 168 سقوط کرده است.

بر بنیاد این گزارش بدترین سقوط افغانستان در شاخص پرداخت مالیات می باشد که 31 درجه کاهش یافته است و همچنین شاخص مصونیت جان سرمایه گذاران که افغانستان در این شاخص در آخرین پله قرار گرفته است.

بخش خصوصی از دولت می خواهد که برای حل این چالش های تلاش های جدی و عملی را بدست گیرد.

 


 

برچسپ ها: ,

قاچاق گاز از افغانستان به پاکستان!



اتاق تجارت و صنایع می گوید: پس از آنکه وزارت تجارت و صنایع صادرات گاز از افغانستان به دیگر کشور ها بویژه پاکستان را متوقف ساخت، گاز بگونه قاچاق منتقل می شود.

به گزارش یک، قاچاق گاز از سه ماه پیش ادامه دارد و از طریق بندر تورخم و دیگر بندرها به خارج کشور قاچاق می شوند.

همه ساله با نزدیک شدن فصل سرما بهای مواد سوختی از جمله گاز افزایش می یابد و مردم بخصوص نیازمندان را با دشواری هایی روبرو می کند و قاچاق گاز به پاکستان از جمله دلایل افزایش بهای گاز دانسته می شود.

اما وزارت صنایع می گوید: صادرات گاز را برای مبارزه با افزایش قیمت آن ممنوع کرده است و اکنون نیز برای مبارزه با قاچاق آن تلاش می کند.
بازرگانان از کشورهای آسیای میانه سالانه بطور متوسط 150 هزار تن گاز را وارد می کنند و 30 درصد آن به پاکستان فرستاده می شد.

 


 

برچسپ ها: ,

قاتل غیر نظامیان افغانستان دادگاهی می شود!



یک سرباز آمریکایی متهم به قتل 16 غیر نظامی افغانستان در ولایت قندهار در دادگاه نظامی آمریکا حاضر می شود.

به گزارش یک، قرار است که کار این دادگاه نظامی در دو هفته انجام شود.رابرت بلز، متهم است که 16 غیر نظامی از جمله زنان و کودکان را در قندهار به قتل رسانده است.

این رویداد واکنش های تندی را نیز در افغانستان در پی داشت.

 

برچسپ ها: ,

اعتصاب مهاجرین در کمپ نارو !



300 مهاجر افغانستان در کمپ نارو دست به اعتصاب زدند.

کمپ نارو سه ماه پیش توسط دولت استرالیا برای جلوگیری از سفر قاچاق مهاجران به استرالیا در جزیره نارو ایجاد شد.

به گزارش تمدن، 300 مهاجر افغانستانی کمپ نارو دست به اعتصاب زده و خواستار بسته شدن این کمپ و رسیدگی به پرونده های پناهندگی شان هستند.

در حال حاضر 370 مهاجر که اکثر آنها از افغانستان و سریلانکا هستند در کمپ نارو به سر می برند.

طبق گزارشات 300 تن از ساکنان این کمپ از 5 روز پیش تا کنون دست به اعتصاب غذا زدند و تهدید کردند که در صورت عدم رسیدگی به درخواست هایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

دولت استرالیا گفته بود که به درخواست پناهندگی این مهاجران در همان کمپ رسیدگی می شود و امکان دارد که تا 5 سال طول بکشد.

یک مقام اداره مهاجرت استرالیا گفت: این اعتراض مهاجران سیاست و برنامه دولت استرالیا را در مورد مهاجرانی که قصد ورود به این کشور را دارند تغییر نخواهد داد.
در همین حال برخی نهادهای حقوق بشر نگهداری مهاجران در کمپ نارو و یک کمپ دیگر را بر اساس معیارهای حقوق بشر قابل قبول ندانسته است و می گویند: نگهداری این مهاجران بازداشت اجباری به شمار می آید.

 

برچسپ ها: ,

توقف فعالیت نیروگاه هسته‌ای نیویورک



یک نیروگاه هسته‌ای واقع در شمال نیویورک به دلیل نقص عملکردی از فعالیت باز ایستاد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مالک یک نیروگاه هسته‌ای در شمال نیویورک اعلام کرد که فعالیت این نیروگاه به صورت خودکار و به علت نقص عملکرد وسیله‌ای که سطح آب در جایگاه نگهداری سوخت هسته‌ای تاسیسات را کنترل می‌کند، متوقف شده است.

بر اساس این خبر، «جیل لیون» یکی از سخنگویان شرکت انرژی هسته‌ای «Constellation» اعلام کرده است که هیچ خطری ایمنی عمومی را تهدید نمی‌کند و هیچ اشعه‌ای در هوا و یا آب آزاد نشده است.

لیون اعلام کرده است که فعالیت واحد یک این ایستگاه هسته‌ای صبح روز شنبه و زمانیکه دستگاه های مهار میزان آب زیادی را در جایگاه فشار رآکتور تشخیص داده‌اند، به صورت خودکار متوقف شده است.

مقامات مربوطه میزان سطح آب در این رآکتور را به سطح طبیعی باز گردانده اند و در حال حاضر در حال مشکل یابی به منظور یافتن علت نقص عملکرد نظارتی بر سطح آب مخزن سوخت هسته ای رآکتور هستند.

بر اساس این خبر، با کشف علت این نقص عملکردی، کارگران شروع به تعمیر خواهند کرد و این رآکتور هسته ای پیش از شروع مجدد به کار، آزمایش خواهد شد


 

برچسپ ها: ,

سوييس بهشت قاچاقچيان مواد مخدر



مسوول مبارزه با قاچاق مواد مخدر نيجريه معتقد است که سوييس بهشت قاچاقچيان مواد مخدر است.

کابريو ابراهيم مسوول مبارزه با قاچاق مواد مخدر نيجريه که به سوييس سفر کرده است تاکيد مي‌کند: سوييس براي قاچاقچيان و فروشندگان مواد مخدر تبعه نيجريه بهشت است. ماموران مبارزه با مواد مخدر سوييس قرار است در شهر زوريخ با همکاري کابريو ابراهيم، اتباع نيجريه را که در سوييس اقدام به فروش مواد مخدر مي‌کنند شناسايي و دستگير کنند.

برونو گنتيلاسکا مسوول مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کانتون زوريخ نيز تاکيد کرده است که تجارت کوکائين در سوييس بطور کلي در دست اتباع نيجريه ساکن سوييس است. وي معتقد است که مسئولان مبارزه با قاچاق مواد مخدر نيجريه بسيار حرفه اي کار مي‌کنند و خيلي بهتر مي‌توانند اتباع کشورشان را که اقدام به تجارت اين مواد مي‌کنند، رديابي و شناسايي کنند.

البته مسوول مبارزه با مواد مخدر نيجريه گفته است در سوييس با قاچاقچيان مواد مخدر برخورد جدي نمي‌شود و ملايمت زيادي در باره آنها اعمال مي‌گردد.

وي خاطرنشان کرد: ماموران سوييسي اگر يک فروشنده مواد مخدر را دستگير کنند اين فرد فقط دو روز به زندان مي‌رود بنابراين سوييس بعنوان بهشت براي اين افراد است.


 

برچسپ ها: ,

برگزاری ھمه پرسی ضد طالبان در پاکستان



یک گروہ پرنفوذ قومی ۔ سیاسی پاکستان اعلام کرد ، طی ھفته جاری یک ھمه پرسی سراسری علیه طلبان در کراچی را برگزار خواھد کرد.

‘‘دکتر فاروق ستار’’ یکی از رھبران جنبش متحدہ قومی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در کراچی گفت ، این رفراندوم ملی روز پنجشنبه مصادف با ۸ اکتبر ماہ جاری میلادی برگزار خواھد شد.

وی گفت ، در این ھمه پرسی از مردم کراچی پرسیدہ خواھد شد ، شما پاکستان ‘‘محمد علی جناح’’ را می خواھید و یا پاکستان طالبان را؟

این سیاستمدار پاکستانی در ادامه گفت ، نفرات طالبان به نام دین مرتکب جنایات تروریستی از جمله قتل ھا و گردن زنی بی گناھان و حملات به مساجد ، حسینیه ھا ، زیارتگاھھا و مدارس دختران می شوند.

به گفته وی ، نفرات طالبان به تاسیسات نظامی و نظامیان پاکستانی نیز حمله می کنند.

‘‘الطاف حسین’’ رھبر جنبش متحدہ قومی که در لندن مستقر است ، اخیراً گفته است ، این ھمه پرسی اقدامی مھم برای تعیین سرنوشت پاکستان خواھد بود.

 


 

برچسپ ها: ,

طرح دولت فرانسه برای آموزش همجنسگرایی



دولت فرانسه طی برنامه‌ای که اخیرا اعلام شده، تلاش خواهد کرد تا از تنفر موجود نسبت به پدیده همجنسگرایی، در مدارس این کشور بکاهد.

به گزارش شبکه فرانس 24، دولت فرانسه اعلام کرده است که در قالب طرحی جدید قصد دارد به دانش‌آموزان پایه ابتدایی این کشور در مورد روابط همجنسگرایان و والدین همجنسگرا آموزش دهد تا ترس کودکان از این پدیده کاهش یابد.

«نجات ولود بالقاسم» وزیر حقوق زنان فرانسه روز پنج‌شنبه از طرحی پرده برداشت که دولت فرانسه در آن تلاش می‌کند تا ترس کودکان دبستانی را از پدیده‌هایی چون همجنسگرایی کاهش دهد.

دولت فرانسه اعلام کرده است که این طرح پس از مشاوره با انجمن‌های همجنسگرایان ارایه شده و این کشور به دنبال آن است تا به عنوان رهبر مبارزه با هموفوبیا و ترس از پدیده‌های این چنینی به شمار آید.

برآورد شده است که بیش از 300 هزار نفر از دانش‌آموزان فرانسوی، والدین همجنسگرا دارند. در برنامه‌ای که در دستور کار دولت فرانسه قرار گرفته، تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان دیگر از کلمات تنفرآمیز در مورد همجنسگرایان استفاده نکنند.

ولود بالقاسم همچنین اعلام کرده است که گروهی در وزارتخانه‌اش در تلاش هستند تا فعالیت‌های گروه‌هایی را محدود کنند که مدعی‌اند می‌توانند همجنسگرایی را درمان کنند.

این طرح در حالی اعلام شده که فرانسه سال آینده نیز لایحه‌ای را به نظرسنجی عمومی می‌گذارد که بر اساس آن ازدواج همجنسگرایان رسمی و قانونی می‌شود.

 

برچسپ ها: ,

کشف بقایای یک سالن 1300 ساله در انگلیس



بقایای یک سالن جشن 1300 ساله به همراه صدها اثر تاریخی در انگلیس کشف شدند.

در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان انگلیسی در ایالت «کُنت» کشور انگلیس، بقایای یک سالن جشن 1300 ساله به همراه صدها اثر تاریخی کشف شدند.

به گزارش دیلی‌میل، این سالن جشن آنگلوساکسون‌ها در جریان پروژه‌ی کاوش 30 ساله در زیر خانه‌های روستائیان کشف شده و گنجایش 60 نفر را داشته است.

در بقایای این سالن همچنین صدها اثر تاریخی شامل زیورآلات ساخته شده از طلا، شانه‌های ساخته شده از استخوان و وسایل آرایشی نیز کشف شده‌اند. پروژه‌ی کاوش در محل کشف سالن جشن 1300 ساله برای یافتن دیگر آثار تاریخی احتمالی همچنان ادامه دارد.

 


 

برچسپ ها: ,

فروش پناهگاه برای آخر الزمان!



رادیو صدای روسیه اعلام کرد:
مدیر ساخت یک پناهگاه برای دوران آخر زمان گفته است که در صورت یافت شدن ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر علاقمند برای خرید جا در این پناهگاه عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

این پناهگاه ۷۴۵ جای و ۲۵ کیلومتر طول خواهد داشت. به گفته مدیر این پروژه در در صورت بروز حملات بیولوژیکی، بلایای طبیعی، بلایای تکنولوژیک، تروریستی می توان در این پناهگاه مستقر شد.

این پناهگاه در مدت دو تا سه هفته اماده بهره برداری خواهد شد و دارای اطاق های مجزا و آپارتمان متناسب با سطح فرهنگ ساکنان خواهد بود.

 


 

برچسپ ها: ,
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 312 صفحه بعد

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .