دانشجویان هموطن در قزاقستان سرگردان ومتوهم!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 340
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 340
    بازدید ماه : 901
    بازدید کل : 131846
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

دانشجویان هموطن در قزاقستان سرگردان ومتوهم!

 

 

بر اساس قرارداد که در بین حکومت افغانستان و کشور قزاقستان در چند سال قبل صورت گرفت هزار نفر از محصلین افغانستان به هزینه تحصیلی کشور قزاقستان به رشتهای مختلف در مدت 5 سال و در هرسال به تعداد 200 نفر وارد کشور قزاقستان شوند.

بالاخره این قرار داد سال گذشته تحقق یافت و به تعداد200 نفر از محصلین افغانستان در سال 1390 وارد کشور قزاقستان گردیدند و دومین گروه ازمحصلین افغانستانی (به تعداد 200 نفر ) 7 ماه قبل از طریق وزارت تحصیلات عالی و معینیت تعلیمات تخنیکی و مسلکی افعانستان وارد کشور قزاقستان شدیم که از بین 200 نفر به تعداد40 نفر شامل محصلین است که از مکاتب مسلکی افغانستان از صنف دوازهم فارغ تحصیل شدند. برای تحصیلان نیمه عالی وارد کشور شدیم.

طبق وعده مقامات وزارت های مربوطه افغانستان، متباقی 160 نفر را محصلین تشکیل میدهد، لیسانس و ماستری هستند.
سال اول تمام محصلین افغانستان مکلف هستند که در کشور قزاقستان زبانهای روسی و قزاقی را بیاموزند و در سال بعدی وارد دانشگاه شوند.
باگذشت 7ماه چند روز قبل از جانب دانشکده مربوطه خویش اطلاع حاصل نمودیم مبنی بر اینکه محصلین برای تحصیلات نیمه عالی وارد کشور قزافستان شدند مکلف هستند که صنوف 9-11را در مکاتب فزاقستان بخوانند بعد از فراغت از صنف 11 وارد کشور افغانستان شوند.
باشنیدن این خبر خلاف انتظار واقعا مایوس شدیم.

چند مرتبه این گزارش را ما به سفارت افغانستان مقیم الماتا قزاقستان و فاکولته مربوطه خویش رساندیم که ما ازصنف دوازدهم در افغانستان فارغ تحصیل شدیم. مطابق به وعده داد شده میخواهیم صنوف 13-14را با یکسال کار عملی را در کشور قزاقستان ببایان برسانیم ، اما کوشش های مکرر ما نتیجه مثبت نداد باالاخره مدت 3 روز است که اعتصاب نمودیم به درس حضور نداریم.

بعد از گذشت 3 روز اعتصاب نماینده افغانستان مقیم الماتی قزاقستان در یک مجلس حضور یافت برای ما اخطار داد که اگر صنوف 9 -11 را قبول دارید و هرروز به درس میروید خوب در غیر این صورت چند روز بعد 40 نفر شما را به افغانستان می فرستم.
من در حالیکه این مطلب دلخراش را نوشته میکنم 39 نفر از محصلین در ضمن تایید این گزارش از مقامات گرامی شبکه اطلاع سانی افغانستان تقاضامند هستیم که هر چی عاجلتر صدای ما را به گوش مقامات مسول برسانید.

به امید اینکه به مشکل ما رسیدگی صورت گیرد در غیر این صورت چند روز بعد ما را به افعانستان می فرستند و در افغانستان از یکسال از تحصیل خویش عقب ماندیم و دوباره راهیابی ما در سیستیم تحصیلات افغانستان به مشکلات زیاد مواجه میباشد.

امیدوار هستم که در زمینه اقدامات لازم را اجرا نمایند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .