ضد آفتاب

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 225
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 225
    بازدید ماه : 786
    بازدید کل : 131731
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

ضد آفتاب

 


ضد آفتاب فر آورده ای است که پوست را در برابر اثر های مضر نور خورشید آفتاب حفظ  می کند .، درسالهای اخیر آگاهی در مورر اثرات زیانبار اشعه ماورای انفش خورشید بر روی پوست و ایجاد آسیبهای پوستي از قبیل پیري زودرس و سرطانهای پوستی بطرز گسترده  ای افزایش یافته  است به همین علت استفاده از فرآورده های مخافظت کننده پوست در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید رشد قابل ملاحظه ای را نشان میدهد این
فرآورده هامی توانند  به اشکال مختلف ازقبیل امولسیون ، پماد ، افشانه ، روغن ، ژل و غیره وجود داشته باشد .

 

SPF  چیست ؟

می توان گفت SPF  تا حدی عیار محافظت  در برابر نو ر خورشید است معنی این شماره آن است که فرض کنید وقتی پوستتان بدون استفاده از ضد آفتاب در برابر تابش خورشید قرار گیرد در عرض مدت معینی مثلاً 20 دقیقه  قرمز می شود حال در صورتیکه از ضد آفتاب در برابر نور خورشید استفاده کنید این مدت چند برابر می شود . کثلاً SPF   برابر 2 به این معنی است که این مدت دوبرابر می شود یعنی حدود 40 دقیقه ، البته این مطلب  که معیار SPF   تا چه انداره می تواند نشان دهنده مقاومت در برابر اشعه مخرب آفتاب باشد هنوز جامع نیست به عبارت این معیار فقط قرمزی پوست آن را هم در برابر طیف خاصی از اشعه خورشید می سنجد .

معمولاً اثر فرآورده های ضد آفتاب بیشتر  از سه تا چهار ساعت روی پوست نمی ماند و توصیه می شود افرادی که بیش از 3 ساعت در برابر  آفتاب قرار دارند هر سه ساعت یکبار مصرف آنها را تکرار کنند و بهتر است که یک ربع تا نیم ساعت قبل از اینکه در مجاورت آفتاب قرار گیرند. از این فرآورده ها استفاده نمایند تا فرآورده آماده عمل کردن باشد .

 

چند توصیه مهم برای ایمنی در برابر نور آفتاب :

 از هر گونه مواجهه غیر ضروری با نور آفتاب خودداری کنید ( معمولاً بیت ساعت های 10 صبح  تا 3 بعد ازظهر بیشترین میزان اشعه آفتاب وجود  دارد).

·     بهتر است در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و از سایبان ريال چتر و یا کلاه لبه دار  استفاده کنید استفاده از این کلاه به ویژه برای افرادی که در مزارع کار می کنند بسیار مهم است .

·          هر ورز به طور مرتب از فرآورده  های ضد آفتاب استفاده کنید . به توصیه های در ج شده روی جعبه این فرآورده دقت کنید .

·     دوران کودکی ، دوران مهمی از نظر دریافت اشعه مضر آفتاب است و بسیاری از عوارض آفتاب که در سنین میانسالی و پیری ظاهر می شود می تواند حاصل تماس با آفتاب در سنین کودکی باشد کودکان به دلیل فعالیت بیشتر و بازی های خاص دوران کودکی ، بیشتر در معرض تابش آفتاب قرار می گیرند . بنابراین آموزش به کودکان در زمینه دوری از آفتاب و استفاده از ضد آفتاب ها اهمیت زیادی دارد .

·     بهتر است اشخاص از ضد آفتاب ماسب برای پوست خود استفاده کنند مثلاً فرآورده ضد آفتاب فاقد چربی برای افراد با پوستهای چرب و جوش دار مناسب می باشد .

·          مصرف ضد آفتاب در هواتی بارانی و برفی ضروری است .

·       در صورت وقوع هر نوع فساد فیزیکی ( تغییر در ظاهر فرآورده مانند تغییر در بو ، رنگ یکنواختی فرآورده و غیره )و شیمیایی تغییر در بو ، رنگ و تخریب ماده اولیه و میکروبی از مصرف فرآورده خودداری شود .

 

 

ویژگیهای فرآورده ضد آفتاب ایده آل

 

1-       توانایی بلوکه کردن اشعه های زیانبار نور خورشید را داشته باشد ( UVA,UVB )

 2- پخش خوبی روی سطح پوست داشته باشند .

3- مقاوم در برابر تعریق و شستشو باشند .

4- قوام مناسبی داشته باشد .

5- حساسیت پوستی ایجاد نکند و آثار سمی و تحریک کنندگی نداشته باشد .

6 – پایدار در برابر نور باشد .

7- در طول مدت زمان نگهداری پایداری خود را حفظ کند .

تعریف ضد آفتاب های فیزیکی و شیمیایی :

ضد آفتاب فیزیکی ایده آل مانند یک دیوار عمل می کند که از بر خورد اشعه آفتاب به پوست جلوگیری کرده و به علت فرم فیزیکی خو تشعشع خو رشید را پخش یا منعکس می کند .

ضد آفتاب شیمیایی دارای مواد شیمیایی با توانایی جذب طول موجهای مشخص پرتو فرا بنفش می باشند  که مانع نفوذ اشعه  خورشید به داخل پوست می گردد .

 

برخی مزایا و معایب فرآوردها ی فیزیکی و شیمیایی :

از جمله مزایای ضد آفتاب های فیزیکی عدم جذب در پوست  و کاهش احتمال عوارض پوستی ، مورد تایید بودن در تمامی کشورها می باشد و از معایب آنها مشکل در دستیابی به طیف های حفاظتی بالاو ایجاد رنگ سفید بر روی پوست توسط بعضی انواع آنها است .

از مزایای فرآورده های شیمیایی فراوانی در مواد اولیه با فرمولاسیون های مختلف، دستیابی به طیف وسیع در صورت انتخاب مناسب مواد جاذب شیمیایی و از معایب آنها احتمال ایجاد حساسیت وعوارض پوستی می باشد .

 

نحوه نگهداری :

باید در جای خشک و خنک و دور  از نور مستقیم آفتاب نگهداری شود .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .