نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 476
    بازدید دیروز : 817
    بازدید هفته : 1293
    بازدید ماه : 1854
    بازدید کل : 132799
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

میهمانان بن‌لادن طی۶سال چه کسانی بودند؟

 

ژنرال "شوکت قادر" افسر نظامی سابق پاکستان و نویسنده کتاب "جرانیمو" در مورد زندگی رهبر القاعده و عملیات ابیت‌آباد، در ادامه پژوهش‌های خود پیرامون واقعه ابیت‌آباد نوشته است:

نویسنده در این شماره به برخی پرسش‌های بی‌جواب در مورد کشته شدن رهبر القاعده نیز اشاره می‌کند.

قادر نوشته است: سربازان آمریکایی قبل از اینکه بالگرد بلک هاک سقوط کند بیرون پریده بودند به همین علت آسیبی ندیدند و بالگرد مورد نظر دقایقی بعد از سقوط توسط سربازان منهدم و یک بالگرد شینوک برای انتقال سربازانی که بالگرد آنان دچار حادثه شده بود به محل اعزام شد.

صدای انفجار بالگرد آمریکایی از فاصله دور شنیده می‌شد و همین صدا برای اعزام سربازان ارتش به محل حادثه کفایت می‌کرد.

مشخص بود که آتش‌سوزی به خاطر انفجار صورت گرفته است با این وجود آمریکایی‌ها بخاطر عجله‌ای که داشتند کیسه حاوی مواد منفجره را در محل جا گذاشتند که سازمان اطلاعات پاکستان این کیسه را از نزدیک دیواری که بالگرد آمریکایی آنجا سقوط کرده بود کشف کرد.

همسایگان بن لادن اذعان دارند که بالگرد بعد از اینکه خواست به پرواز درآید سقوط کرد این در حالی بود که سایر بالگردها نیز در حال ترک محل مورد نظر بودند.

خودروی پلیس که ساعت ۱ بامداد به محل رسید نیز این موضوع را تأیید می‌کند که بالگرد مورد نظر هنگام به پرواز درآمدن دچار آسیب شد.

کسانی که در مرکز آموزشی ارتش در ابیت‌آباد و در نزدیکی مخفیگاه بن لادن حضور داشتند نتوانستند به موقع خود را به محل حادثه برسانند.

چند دقیقه بعد از اینکه نیروهای ارتش و آی.اس.آی. وارد مخفی‌گاه بن لادن شدند به سرعت نحوه وقوع حادثه را برای مقامات بالاتر مخابره کردند.

ساعت ۵۵ دقیقه بامداد بعد از تحقیق درباره حادثه معلوم شد که بالگرد مورد نظر متعلق به ارتش پاکستان نمی‌باشد و موضوع به ژنرال کیانی اطلاع داده شد.

ژنرال کیانی دستور داد ۲ جنگنده پاکستانی به پرواز درآمده بالگرد‌هایی را که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده‌اند نابود سازند. به خلبانان اعلام شده بود بالگرد‌های مورد نظر را از هر نوع و متعلق به هر کشوری که باشند منهدم کنند.

در ۴۰ کیلومتری ابیت‌آباد یکی از نقاط حساس ارتش واقع است و به نظر می‌رسد حفاظت از این نقطه ژنرال کیانی را نگران کرده بود.

ساعت ۱:۰۵ دقیقه بامداد جنگنده‌های پاکستانی به پرواز درآمدند. ساعت ۱:۱۵ دقیقه جنگنده‌ها به ۴۰ کیلومتری ابیت‌اباد یعنی همان منطقه حساس رسیدند اما هیچ بالگرد مشکوکی مشاهد نشد.

در این زمان بالگرد‌های آمریکایی در حال عبور از مرز پاکستان بودند.

طبق اطلاعات اولیه، سربازان پشتون یا همان سربازان آمریکایی که به زبان پشتو صحبت می‌کردند به منطقه بلال‌تاون که در ابیت‌آباد قرار داشت حمله کرده و چند نفر را به قتل رسانده بودند.

ساعت ۲ بامداد ژنرال‌کیانی رئیس جمهور و نخست وزیر را از عملیات ابیت‌آباد آگاه کرد.

مقامات پاکستانی تأیید کردند کسی که در ابیت‌آباد حضور داشته بن لادن بوده زیرا آزمایش دی.ان.ای. فرزندش خالد این موضوع را به اثبات می‌رساند.

طبق گزارش مقامات آمریکایی ۶ نفر در عملیات ابیت‌آباد کشته شدند که یکی از آنان اسامه بن‌لادن و دیگری پیام رسان مورد اعتماد وی که فردی ثروتمند بود می‌باشد.

پاکستان نیز موضوع کشته شدن ابواحمد الکویتی را تأیید کرد اما تمام همسایگان بن‌لادن نتوانستند جسد احمد الکویتی را از بین ۴ جسد کشف شده در مخفی‌گاه بن لادن شناسایی کنند البته جسد طارق توسط چند تن از همسایگان بن لادن شناسایی شد.

با اینکه نیروهای ارتش و آی.اس.آی. اصرار داشتند که مردم دچار اشتباه شده‌اند و جسد الکویتی نیز بین اجساد است اما هیچ کس کشته شدن ابواحمد الکویتی را تأیید نکرد.

به نظر می‌رسد آمریکایی ها در آمار خود "امل" همسر بن لادن را نیز جزء کشته شدگان به حساب آورده و تعداد آنان را ۶ نفر اعلام کرده‌اند.

زمانی که اجساد از منزل بن لادن بیرون آورده شد درون ساک مخصوص قرار داشت.

همسایگان بن‌لادن عنوان کردند که نتوانستند چهره‌های قربانیان را از نزدیک مشاهده کنند این در حالی بود که امل نیز زنده بود.

یکی از همسایگان بن‌لادن که فاصله چندانی تا مخفی‌گاه بن لادن ندارد عنوان کرد ارشد و طارق در خانه حضور داشتند اما در حال حاضر یا آنان کشته شده‌اند یا توسط آی.اس.آی. دستگیر شده‌اند.

این همسایه بن لادن در ملاقات‌های بعدی با من عنوان کرد که از ۶ سال پیش تا کنون ارشد و طارق در این خانه زندگی می‌کردند اما فقط یک بار در سال ۲۰۱۰ میهمان برایشان آمد.

درب منزل برای یک تویوتای سفید رنگ از نوع کرولا باز شد به نظر می‌رسید سرنشینان خودرو با موبایل با ساکنان منزل در ارتباط هستند.

همسایه بن لادن نتوانست سرنشینان خودرو را شناسایی کند و تعداد آنان را حدس بزند زیرا وی از طریق فرزندانش به این موضوع پی برده و در محل حضور نداشت البته خودروی مورد نظر تا ۲ هفته در منزل بن‌لادن پارک بود. زمانی که در این باره از طارق سوأل کردم پاسخ داد این‌ها فامیل هستند و برای عیادت از عمویم که مریض است به ابیت‌آباد سفر کرده‌اند.

آی.اس.آی. در گزارش خود از این میهمانان ناخوانده هیچ ذکری بعمل نیاورده بود و وقتی که از انان در این زمینه سوأل کردم آثار اضطراب و نگرانی در چهره‌ مأموران دیده شد.

سرانجام پاسخ دادند سازمان اطلاعات پاکستان نتوانست اطلاعاتی از این خودرو یا سرنشینان آن بدست آورد بنابراین لزومی نداشت که در گزارش خود نام این خودرو ذکر شود.

من اطمینان دارم که مأموران آی.اس.آی. راست نمی‌گویند اما نمی‌توانم بگویم که آنان چه چیزی را از من پنهان می‌کنند.

همانطور که انتظار می‌رفت عملیات ابیت‌آباد خشم مردم پاکستان را به دنبال داشت.

علاوه بر رسانه‌های خارجی رسانه‌های داخلی نیز به شدت نسبت به ارتش و آی.اس.آی. معترض بودند.

تمام تلاش‌های ژنرال کیانی از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۱ با این عملیات زیر سوأل رفته بود.

ژنرال‌کیانی به جای مقاومت تصمیم گرفت مسئولیت عملیات ابیت‌آباد را بپذیرد و حاضر شد در برابر مجلس پاسخگو باشد.

اگر ژنرال کیانی تصور کرده بود که با حاضر شدن در مجلس می‌تواند از خشم مردم بکاهد اشتباه می‌کرد البته با گذشت زمان خشم مردم کمتر شد.

از سوی دیگر به طور قطع دولت اوباما قبل از انجام این عملیات به عواقب آن اندیشیده بود البته من فکر می‌کنم این ریسک به نفع آمریکا نبود.

به نظر من اگر ارتش پاکستان اسامه بن لادن را دستگیر می‌کرد بهتر بود هدف از بیان این نظر این است که غیر از عملیات یکجانبه راه‌های دیگری نیز برای اقدام علیه بن لادن وجود داشت.

من قبل از این گزارشی به خبرگزاری العربیه ارائه کردم که در این گزارش عنوان شده ‍‍‍ژنرال کیانی تا قبل از مارس سال ۲۰۱۰ میلادی برای آمریکایی‌ها اهمیت زیادی داشت و آنان ارزش زیادی برای وی قائل بودند اما از زمانی که ژنرال کیانی درخواست‌های اوباما رئیس جمهور آمریکا را درباره آزادی "ریموند دیویس" جاسوس آمریکایی دستگیر شده در پاکستان نادیده گرفت آمریکایی‌ها متوجه شدند که نمی‌توانند به راحتی با فرمانده ارتش پاکستان کنار بیایند.

"ان. پیترسن" سفیر آمریکا در پاکستان به ژنرال کیانی اطلاع داد که اوباما خواهان ملاقات ویژه با وی است اما مطرح کردن این موضوع در واقع یک نوع چاپلوسی و حربه‌ای بود برای جلب رضایت ژنرال کیانی که خنثی شد زیرا کیانی هیچ علاقه‌ای به دخالت در امور سیاسی نداشت وی کسی است که به عنوان یک ارتشی به کشورش خدمت می‌کند.

کیانی به سفیر آمریکا پاسخ داد که ملاقاتش با اوباما درست نیست و واکنش منفی به دنبال خواهد داشت بنابراین بهتر است اگر اوباما خواهان ملاقات با وی می‌باشد در یکی از اجلاس‌های مذاکره آمریکا با پاکستان با او ملاقات کند.

چندی پیش یک کارشناس انگلیسی به نام "آناتول" گزارشی ارائه کرد که در این گزارش به این موضوع اشاره شده بود که آمریکا باید سیاست خود را در قبال افغانستان و پاکستان تغییر دهد.

یک کارشناس آمریکایی که نمی‌خواهم نامش را فاش کنم معتقد است آمریکا به این نتیجه رسیده که ارتش پاکستان راه حل مناسبی برای تأمین اهداف آمریکا نیست زیرا خود ارتش یکی از موانع پیشبرد سیاست‌های کاخ سفید می‌باشد به عبارتی منافع آمریکا با منافع و اهداف ارتش پاکستان در تضاد است بنابراین آمریکا تصمیم گرفته ارتش پاکستان را در سراسر دنیا بد نام و رسوا نماید و اگر با ادامه دادن چنین روندی ارتش پاکستان از بین برود اهداف آمریکا بیشتر تأمین خواهد شد.

آمریکا به طور عمدی تصمیم به عملیات یکجانبه در ابیت‌آباد گرفت زیرا این عملیات اهمیت ارتش پاکستان را برای همه زیر سوأل برد و ارزش و اهمیت نظامیان را در افکار عمومی کاهش داد.

اگر شخصی که در ابیت‌اباد کشته شده بن لادن بوده شکی نیست که به وی خیانت شده و او فروخته شده است. رسانه‌های آمریکایی سعی دارند ثابت کنند که سربازان آمریکایی بعد از درگیری مختصر با محافظان بن لادن موفق شدند به وی دسترسی پیدا کنند این در حالی است که بن لادن هیچ محافظی نداشت و اگر قرار بود محافظ داشته باشد باید به جای ابیت‌آباد مناطق پشتون نشین را برای سکونت خود انتخاب می‌کرد.

خبرهای متضاد رسانه‌های آمریکایی این نظریه را تقویت می‌کند که آمریکایی‌ها به دنبال گمراه کردن افکار مردم جهان هستند تا واقعیت را کتمان کنند.

نه جسد بن لادن نشان داده شده است و نه عکسی از وی منتشر شده پس چطور می‌توان اطمینان داشت کسی که در ابیت‌اباد کشته شد اسامه بن لادن بوده است.

موضوع تست دی.ان.ای. نیز قابل اعتبار نیست زیرا بن لادن در سال ۲۰۰۱ مرده بود و در این مدت زمان کم نمی‌شد تست دی.ان.ای. از وی گرفت و اگر اوباما و هیلاری کلینتون به طور مستقیم شاهد عملیات ابیت‌آباد بودند چطور رسانه‌های آمریکایی خبرهای ضد و نقیض منتشر می‌کنند و برخی می‌گویند که نیروهای آمریکایی با محافظان بن لادن درگیر شدند و برخی دیگر عنوان می‌کنند که هیچ مقاومتی صورت نگرفته و سربازان به راحتی بن لادن را کشتند.

روند انتشار اخبار متضاد ادامه یافت به طور مثال: بن لادن مسلح بود،‌ بن لادن مسلح نبود،‌ وی در زمان حمله پشت همسرش پنهان شد، بن لادن پشت همسرش پنهان نشد و حتی توان نداشت از جایش بلند شود.

جالب اینجاست که فیلم‌های ویدئویی در منزل بن لادن پیدا شده که نشان می‌دهد وی در صدد طراحی عملیات تروریستی در آمریکا بود، بعد خبر دیگری منتشر می‌شود که بن لادن بازنشسته شده بود و ایمن الظواهری رهبری القاعده را به عهده داشت از همه اینها که بگذریم چرا جسد بن لادن باید به آب انداخته شود، آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند که می‌ترسیدند اگر بن لادن در جایی دفن شود محل دفن او به زیارتگاهی برای مسلمانان تبدیل شود این هم از آن توجیهات مضحک برای به آب انداختن بن لادن است.

با دقت در شیوه رسانه‌های آمریکایی پی می‌بریم این رسانه‌ها به جای افشای واقعیت کاری کردند که پاسخ بیشتر سوألات درباره عملیات ابیت‌اباد مجهول باقی ماند و نظریه‌های مورد نظر آمریکا که دسیسه‌ای زیرکانه است بر رسانه‌های جهان تحمیل شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .