برگزاري انتخابات در ليبي پس از 50 سال

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 5099
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 5099
    بازدید ماه : 5660
    بازدید کل : 136605
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

برگزاري انتخابات در ليبي پس از 50 سال

 

 

مردم ليبي پس از نيم قرن (سه شنبه) اولين انتخابات آزاد خود را آغاز كردند و براي تشكيل پارلمان اين كشور، در خارج از ليبي به پاي صندوق‌هاي راي رفتند.

به گزارش سايت شبكه الجزيره، انتخابات پارلماني ليبي امروز در خارج از مرزهاي اين كشور در ميان مهاجران ليبيايي در سراسر جهان آغاز شد و شهروندان ليبايي براي انتخاب اعضاي كنگره ملي اين كشور (مجلس موسسان) به پاي صندوق‌هاي راي رفتند.

مجلس موسسان اولين پارلمان اين كشور خواهد بود كه پس از انقلاب 17 فوريه ليبي كه باعث سرنگوني نظام پيشين اين كشور شد كه با راي مستقيم مردم تشكيل مي‌شود.

بيش از 8 / 2 ميليون لييبايي براي شركت در انتخابات نام نويسي كرده‌اند كه اين مقدار نزديك به 80 درصد از واجدين شرايط شركت در راي گيري را تشكيل مي‌دهند و انتخابات پارلماني ليبي در داخل اين كشور قرار است هفتم ژوئيه (17 تير) در داخل ليبي آغاز شود.

در اين انتخابات نزديك به چهار هزار نامزد با هم رقابت خواهند كرد كه 2639 تن به صورت مستقل در اين انتخابات نام نويسي كردند و بقيه در قالب فهرست‌‌هاي گروه‌هاي سياسي اين كشور اقدام به شركت در انتخابات كردند.

كنگره ملي ليبي 200 عضو خواهد داشت و علاوه بر وظايف قانونگذاري در اين كشور وظيفه تدوين قانون اساسي جديد ليبي و تشكيل دولت اين كشور را نيز به عهده خواهد داشت.

براساس قانوني كه شوراي ملي انتقالي ليبي تصويب كرد انتخابات مجلس موسسان ليبي بايد 240 روز پس از اعلام رسمي آزادي ليبي برگزار شود و كميته‌اي براي نظارت بر اين انتخابات تشكيل شود.

اين مجلس 30 روز پس از برگزاري اولين نشست خود وظيفه دارد كه يك نفر را به عنوان نخست وزير ليبي معرفي كند كه اين امر بايد با هماهنگي با دولت موقت اين كشور باشد و نيز افرادي را براي تصدي پست‌هاي سياسي مختلف اين كشور تعيين كند.

مجلس موسسان همچنين ظرف اين 30 روز بايد كميته‌اي را براي بازنگري و تدوين قانون اساسي جديد ليبي تشكيل دهد و پس از بررسي اين قانون در مجلس براي تاييد نهايي به همه پرسي گذاشته خواهد شد.

اين انتخابات در حالي در خارج از ليبي آغاز شده كه ناآرامي‌هايي در اعتراض به ناعادلانه بودن توزيع كرسي‌هاي مجلس موسسان در مناطق شرقي كشور آغاز شده است و روز يكشنبه مهاجمان خشمگين به مقر كميسارياي عالي انتخابات ليبي در شهر بنغازي حمله كردند و برخي اموال اين كميساريا را به آتش كشيدند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .