نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 4193
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4193
    بازدید ماه : 4754
    بازدید کل : 135699
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

کولرهای وطنی رقیب کولرهای خارجی

 

 

یک باشندۀ ولايت فراه، دست به اختراع و ساخت یک نوع کولر کم مصرف و ارزان زده که نه تنها به ولايات گرمسير صادر مي شود، بلکه بازار کولرهاى خارجى را نيز سرد نموده است.

غلام علی رضایی باشندۀ شهر فراه مي گويد: چون هوای فراه در فصل تابستان بسیار گرم و طاقت فرسا است و استفاده از کولرهای ساخت ایران هم به برق قوی نیاز دارد و در فراه هم برق وجود ندارد از همین رو دست به ساخت این کولر زده است.

رضایی افزود که این کولرها را به سایزهای مختلف می سازند و حجم و اندازۀ آنها از همدیگر متفاوت است؛ اما معمولاً دو نوع آن با طول و عرض ٥٠*٥٠ و ٥٠*٨٠ زیادتر ساخته می شود که دارای هواى سردتر و دوام کار آن، بیشتر از کولرهای ساخت ایران است.

وى که رئیس بخش فنی و حرفوی اتحادیۀ کارکنان فراه نيز است، گفت که کولرهای ساخت او از قطعاتى چون آهن چادر، پکه کولر موترهای سراچه، پوشاله (جالى سيمى همراه با بورۀ چوب و يا کاه)، لين و بعضی ملحقات آن ساخته می شود و با برق مُرده (DC)، چون استفاده از انرژی برق سولرى(آفتابی) و یا هم بطری های موتر و موترسایکل به کار می افتد و باد سرد آن، لذت بخش است.

موصوف علاوه کرد که مواد اولیۀ این کولرها را از ایران وارد می کنند اما متباقی تمام کار، ساخت دست خودش است.

رضایی از مفاد کارش راضی بوده، گفت که قیمت این کولر ها از يک و نيم الی پنج هزار افغانی می باشد.

وی که با سه پسر جوانش مصروف ساختن همین نوع کولرها است، ادعا کرد که روزانه تا ١٠ کولر را آماده می نمايند اما مردم زیادتر تقاضا دارند و اکثر مردم از کولرهای ساخت وی استفاده می کنند.

موصوف افزود: اگر دولت با من همکاری کند تا یک کارگاهی را بسازیم، از یکسو برای صدها تن زمینۀ اشتغال مساعد شده و از سوى ديگر، تولید صنعت وطنی ما تقویت می گردد.

وى علاوه کرد که ماهانه برق کولرهاى خارجى، تا ٤٠٠ افغانى مصرف دارد اما کولر وطنى نياز به برق قوى ندارد و توسط دستگاه برق آفتابى، هواى سردى توليد مي نمايد ازاينکه حرارت آفتاب در فراه بسيار به شدت مى تابد، اين دستگاه در وقت کم، برق زياد را ذخيره ميکند.

رياست کار و امور اجتماعی ولایت فراه، استعداد رضایی را قابل قدر دانسته و اختراع وی را گام مهمى بخاطر تقویت صنعت داخلی مي داند.

الهه نورزی رييس اين رياست گفت که دولت، بدون شک با همچو افراد با استعداد، آمادۀ هرنوع همکاری است.

وى افزود تا به حال بخاطر تقویت این صنعت، کاری انجام نشده و تمامش به ابتکار خود مردم بوده است اما ما پلان داريم که صنعت کولر سازى را تقويت نماييم.

خانم نورزى خاطر نشان کرد که برای دفتر تيم بازسازى ولايتىPRT مقیم فراه، پروپوزلى را قبلاً سپرده اند، که با را اندازى این پروژه، حدود ٤٠ تن از معلولین و معیوبین، در یک کارگاه مشغول ساختن این نوع کولرها خواهند شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .