ایران پیمان راهبردی با افغانستان امضا خواهد کرد

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1598
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1598
    بازدید ماه : 2159
    بازدید کل : 133104
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

ایران پیمان راهبردی با افغانستان امضا خواهد کرد

 

وزیر خارجۀ ایران در یک گفتگویی با طلوع نیوز گفته است که گفتگوها میان کارشناسان دو کشور برای امضای این پیمان ادامه دارند وی تاکید می ورزد که ایران مکلفیت خود می داند که افغانستان را برای تامین صلح و ثبات دایمی کمک کند.

وزیر خارجۀ ایران می افزاید که بربنیاد این پیمان ایران در بخش های گوناگون به ویژه آموزش نیرو های امنیتی به افغانستان کمک خواهد کرد.

وزیر خارجۀ ایران، علی اکبر صالحی گفت: ما در کنفرانس های که در این چند ماه در خصوص افغانستان تشکیل شده است در همین کنفرانس ها شرکت کردیم از استانبول گرفته تا بن تا کابل و فعلأ هم در توکیو که این نشا ن دهنده عزم جمهوری اسلامی ایران به خواهران و برادران افغانی خودش است. ما امید واریم درآینده نزدیک بتوانیم یک پیمان جامع در ارتباط همکاری های گسترده با افغانستان به امضا برسانیم این پیشنهاد مورد توافق آقای کرزی قرار گرفته و شخص خود کرزی این پیشنهاد را داده اند که ما هم استقبال کرده ایم و در آخرین ملاقات که با ایشان داشتیم وقتی که یادآوری این پیشنهاد شد، مجددأ اظهار علاقه کرده اند. و کارشناسان دو کشور در صدد هستند که یک پیمان گسترده جامع را در ارتباط با همکاری های شامل و کامل بین افغانستان و ایران تنظیم و امضا شود.

این مقام بلند پایۀ ایرانی گفته است که ایران می خواهد که افغانستان پس از سال دو هزارو چهارده میلادی به پای خود بایستد.

با آنکه در باره گفتگو های صلح گفته است که هرکشوری در این باره اختیار خودش را دارد، اما از گروه های سیاسی افغانستان می خواهد تا منافع ملی کشورشان را بالاتر از منافع حزبی شان بدانند.

وزیر خارجه ایران، علی اکبر صالحی گفت: امید واریم که کلیه طیف های مختلف سیاسی در افغانستان دور هم جمع شوند با وحدت و انسجام منافع ملی افغانستان را قبل از منافع حزبی و فعالیت های سیاسی خود شان قرار دهند.

وی می افزاید که ایران می کوشد تا سهولت هایی زیاد ترانزیتی به ویژه وصل افغانستان را به بندر چاه بهار سرعت بخشد.

وزیر خارجۀ ایران، علی اکبر صالحی گفت: پروژه های را که امروز اعلام کردیم پروژه اتصال افغانستان به بندر چابهار که افغانستان را وصل کنیم به آبهای آزاد و تسهیلات لازم برای ترانزیت کالا ایجاد کنیم که به سرعت این اقدامات انجام میگیرد که افغانستان از محصور بودن و دسترسی نداشتن به آب های آزاد هرچه زود تر نجات دهیم.

این در حالی است که افغانستان تاکنون به شمار زیادی از کشور های جهان به ویژه ایالات متحد امریکا ، بریتانیا و هند و برخی از کشور های دیگر پیمان راهبردی امضا کرده است، ایران در نخست به امضای این پیمان ها ابراز نگرانی کرد و اما اکنون ایران نخستین کشور همسایۀ افغانستان است که از گفتگو برای امضای پیمان همکاری های درازمدت با افغانستان سخن می زند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .