چه کسی مکان بن لادن را فاش کرد؟

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2151
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 2151
    بازدید ماه : 2712
    بازدید کل : 133657
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

چه کسی مکان بن لادن را فاش کرد؟

چه کسی مکان بن لادن را فاش کرد؟

 

 

 

ژنرال شوكت قدير افسر بازنشسته ى ارتش پاكستان پس از تحقيقات مفصل و طولانى كه انجام داده، به اين نتيجه رسيده است كه يكى از همسران بن لادن بر اثر حسادت به هووى خويش مكان اختفاى شوهر خود را لو داده است.

اين ژنرال همچنين مى گويد هماهنگى هاى مختلفى صورت گرفته تا سربازان امريكايى توانسته اند به خانه ى اسامه بن لادن رهبر پيشين سازمان القاعده برسند. وى مى افزايد: بخشى از خود سازمان متبوع بن لادن از بلندپروازيها و خيالبافى هايش به تنگ آمده بود و ادامه ى حياتش را به صلاح نمى دانست.

ژنرال شوكت قدير معتقد است كه فرضيه ى "خيانت" يك فرضيه ى قوى و قانع كننده در كشف راز دسترسى به بن لادن است. او كه ده ماه پس از قتل اسامه بن لادن اين اظهارات را با "فرانس پس" در ميان گذاشته است، مى گويد ۸ ماه اخير را بر روى پرونده ى بن لادن كار كرده و از نفوذ خود در بين همكارانش استفاده كرده است.

او اظهار مى دارد كه شهرك "ابوت آباد" واقع در شمال پاكستان از سال ۲۰۰۵ محل اقامت رهبر سابق القاعده و دو همسر و تعدادى از فرزندانش بود. روى هم ۲۷ نفر در آنجا مى زيستند. اين ژنرال، خانه را پيش از تخريبش در فوريه گذشته ديده است و از همسايه ها نيز پرس و جو كرده است.

ژنرال شوكت قدير مى گويد: اسامه بن لادن در اواخر عمر نقش مؤثرى در القاعده نداشت و كارها توسط ايمن الظواهرى پيش مى رفت. در واقع بن لادن قربانى توطئه و همدستى يكى از زنانش با تشكيلات القاعده شد. اين همكارى بود كه امريكايى ها را به اسامه رساند.

هر چند روايت اين ژنرال زياد مستدل به نظر نمى رسد، ولى او مى گويد: طبق تحقيقات از همان سال ۲۰۰۱ (زمان انفجارهاى ۱۱ سپتامبر نيويورك)، قواى عقلى بن لادن شروع به تحليل رفتن كرده است. او گاه بلندپروازي هايى مى كرد كه براى سازمانش قابل تحمل نبود. به عنوان مثال او مايل به تصرف پايگاه اتمى پاكستان بود.

طبق گفته ى ژنرال شوكت قدير، بن لادن با آخرين زنش در طبقه ى دوم خانه زندگى مى كرد. اين زن آمال عبدالفتاح نام دارد، ۲۹ ساله است و يمنى است. او در سال ۱۹۹۹ با اسامه ازدواج كرد و صاحب ۵ فرزند از او شد. زن ديگر سعاد نام داشت و سعودى بود. خالد فرزند اين زن است.

اين ژنرال توضيح ى دهد: اوضاع خانه ى بن لادن در بهار ۲۰۱۱ زمانى تغيير كرد كه يك زن ديگر اهل سعودى به آنان پيوست. اين زن كه خيريه نام داشت در دهه ى ۸۰ قرن گذشته با بن لادن ازدواج كرده بود و از اواخر ۲۰۰۱ شوهرش را نديده بود. خيريه به ايران فرار كرده و در آنجا پناهنده شده بود. ليكن اين اواخرچند ماهى را در يك پايگاه القاعده در افغانستان بسر برده و بالاخره در مارس ۲۰۱۱ (يعنى ۲ ماه قبل از هجوم امريكايى ها) به اقامتگاه بن لادن در ابوت آباد آمده بود.

او مى افزايد: آمال عبدالفتاح زن جديد بن لادن با من هم عقيده است كه خيريه، بن لادن را لو داده است. آمال حتى به بازجويان نيز اين را گفته است. طبق گفته ى ژنرال به نقل از آمال، خيريه در طبقه ى اول ساكن شده و از همان ابتدا با خالد بد شده بود و به ديگران حسادت مى كرد.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .