افزایش واقعات فلج اطفال در افغانستان و پاکستان

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 4024
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4024
    بازدید ماه : 4585
    بازدید کل : 135530
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

افزایش واقعات فلج اطفال در افغانستان و پاکستان

 

 

یک واکسین کننده در حال چکاندن واکسین پولیو( فلج اطفال) به دهن یک کودک در کابل. افغانستان، پاکستان و نایجریا سه کشوری هستند که هنوز هم در جهان بیماری فلج اطفال در آنها قربانی می گیرد. سازمان صحی جهان مصمم بود این بیماری را تا سال 2005 در جهان محو گرداند، اما موفق نشد.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/01.jpg
 
 
یک کارمند صحی در حال زرق واکسین سرخکان در افغانستان. در هفته گذشته وزارت صحت عامه افغانستان به کمک سازمان صحی جهان و صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) کمپاین ده روز واکسین سراسری پولیو و سرخکان را راه اندازی کردند که در تنها در 17 ولایت افغانستان تطبیق شد. این واکسین ها در مناطق تحت نفوذ طالبان به دلیل مشکلات امنیتی تطبیق نشد. 

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/02.jpg
 
 
مردم برای واکسن کردن کودکان شان در یک مرکز صحی منتظر هستند. سازمان صحی جهان اعلام کرده بود ویروس فلج اطفال را تا اخیر سال 2012 در افغانستان محو خواهد کرد. اما آمار به ثبت رسیده در این سازمان نشان می دهد که بیماری پولیو در افغانستان در دو سال گذشته دوباره افزایش یافته است.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/03.jpg
 
 
 یک کارمند صحی کودکانی را که واکسین می شوند ثبت نام می کند. در سال 2010 پولیو در افغانستان نزدیک به صفر رسیده بود. در سال 2011 جمعا در هفت ولسوالی ولایت های قندهار، هلمند و فراه تنها از 13 واقعه ابتلا به مرض "پولیو" یا فلج اطفال گزارش شده بود. اما امسال 80 واقعه فلج اطفال در این کشور ثبت شده است.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/04.jpg
 
 
یک کودک افغانستانی واکسین می شود. واقعات فلج اطفال در افغانستان اکثرا در جنوب کشور به ثبت رسیده و به گفته داکتران از پاکستان به افغانستان سرایت کرده است. طالبان پاکستانی اخیرا در مناطق سرحدی با افغانستان یک بار دیگر کمپاین گسترده واکسین فلج اطفال را ممنوع اعلام کردند.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/05.jpg
 
 
 واکسین کنندگان در یکی از محله های کابل در حال واکسین کردن کودکان. علاوه بر تطبیق واکسین در مراکز صحی بخش عمده آن به وسیله واکسین کننده های سیار انجام می شود. طالبان در افغانستان، به خصوص جنوب این کشور بارها تطبیق کننده های برنامه واکسین را کشته و یا به گروگان گرفته اند.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/06.jpg
 
 
شکیل افریدی، داکتر پاکستانی متهم شده است به بهانه انجام برنامه واکسین خانه بن لادن را پیدا کرده و باعث کشته شدن وی گردید. پس از کشته شدن بن لادن و متهم شدن این داکتر به جاسوسی، تمام برنامه های واکسیناسیون در مناطق تحت نفوذ طالبان در افغانستان و پاکستان با مشکل جدی رو به رو شده است. 

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/07.jpg
 
 
 یک واکسین کننده پاکستانی یک کودک را در حیات آباد واکسین می کند. 34 میلیون طفل در پاکستان باید واکسین شوند. مقام های صحی پاکستان گفتند که اگر قطره های واکسین فلج اطفال به دست کم 160 هزار طفل در وزیرستان شمالی و 80 هزار در وزیرستان جنوبی نرسد، آن ها در خطر ابتلا به فلج اطفال می باشند که کودکان کشور همسایه اش افغانستان را نیز تهدید می کند.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/08.jpg
 
 
یک کودک افغانستانی از درد سوزن واکسین سرخکان گریه می کند. افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که هنوز هم بیماری هایی که در دیگر کشورهای جهان محو شده اند در آنها از کودکان قربانی می گیرند. رییس جمهور کرزی در آخرین بیانیه رادیویی خود از مردم افغانستان خواسته است که با کارمندان صحی برای واکسین کردن اطفال شان در مقابل فلج اطفال و سرخکان همکاری کنند.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/09.jpg
 
 
انگشت کودک بعد از واکسین نشانی می گردد. هرچند دلیل عمده رشد دوباره پولیو در افغانستان ممانعت از تطبیق برنامه واکسین از سوی مخالفان و درگیری های مسلحانه بین مخالفان و دولت خوانده شده، ولی غفلت و بی توجهی خانواده ها و دشوار بودن راه های ارتباطی بین مرکز ولایت ها و روستاها دلایل دیگر رشد مجدد این بیماری عنوان شده است. 
 
http://www.infoafghan.com/images/1391/asad/4/ejt/10.jpg


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .