قاچاقچيان جهان 870 ميليارد دالر سود كردند!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 3001
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 3001
    بازدید ماه : 3562
    بازدید کل : 134507
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

قاچاقچيان جهان 870 ميليارد دالر سود كردند!

 

 

در گزارشي با عنوان «جهاني شدن جرم و جنايت» كه از سوي دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد انتشار يافته است، سود حاصله از فعاليت‌هاي غيرقانوني بين‌المللي توسط قاچاقچيان و جنايتكاران در سرتاسر جهان ۸۷۰ بيليون دالر اعلام شده است.

اين ميزان درآمد با نصف توليد ناخالص داخلي هند و ۵/۱ درصد توليد ناخالص داخلي كل كشورهاي دنيا برابر است. جرائمي كه در اين گزارش از آنها نام برده شده است، عبارت است از قاچاق موادمخدر، قاچاق مهاجران، قاچاق انسان، پولشويي، قاچاق سلاح‌هاي گرم، كالاهاي تقلبي، حيات‌وحش و اموال فرهنگي و برخي از جنبه‌هاي جرائم اينترنتي. جرم داخلي كه تعريف جرم صورت گرفته در داخل مرزهاي يك كشور است، در اين گزارش شامل نشده‌اند.

اطلاعات اين گزارش از داده‌هاي به دست آمده در سال ۲۰۰۹ گردآوري شده‌اند. آنتونيو ماريا كاستا، مدير اجرايي دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد مي‌گويد: جرائم سازمان يافته جهاني شده و به يك اقتصاد و قدرت مسلح قوي تبديل شده‌اند.

قاچاق موادمخدر با ارزش سالانه حدود ۳۲۰ ميليارد دالر همچنان سودآور‌ترين فرم تجارت جنايتكاران محسوب مي‌شود. در سال ۲۰۰۹ اين دفتر ارزش تقريبي سالانه بازارهاي جهاني تنها كوكائين و ترياك را به ترتيب ۸۹ و ۶۸ ميليون دالر اعلام كرده است. قاچاق انسان كه در آن از مردان، زنان و كودكان به عنوان محصولاتي براي بهره‌برداري جنسي و كاري استفاده مي‌شود نيز گردش مالي بالايي دارد.

با وجود آمارهاي گوناگون مرتبط با اين مقوله سازمان جهاني كار در سال ۲۰۰۵ سود سالانه اين تجارت را ۳۲ بيليون دالر برآورد كرده بود. قاچاق مهاجران نيز به همين منوال بوده و تنها براي قاچاق مهاجران از امريكاي لاتين به امريكاي شمالي سودي برابر با ۶/۶ بيليون دالر نصيب قاچاقچيان مي‌شود. قاچاق اسلحه نيز بين ۱۷۰ تا ۳۲۰ ميليون دالر در سال براي اين افراد سودآوري دارد. قاچاق منابع طبيعي مثل الماس و فلزات كمياب (اغلب از مناطق درگير مناقشه و جنگ) و همچنين قاچاق الوار در آسياي جنوب شرقي درآمد سالانه ۵/۳ ميليارد دالر را به همراه دارد. قاچاق حيوانات و صادرات پوست و اعضاي بدنشان نيز براي اين گروه‌ها منفعت زيادي دارد. قاچاق عاج فيل وكرگدن و پوست ببر ۷۵ ميليون دالر سالانه درآمد عايد اين افراد مي‌كند.

سالانه ۱۰۰ ميليون تن ماهي، ۱۵ ميليون پرنده زنده و ۴۴۰ هزار تن گياهان دارويي در بين كشورها به صورت قاچاق رد و بدل مي‌شود. فروش داروهاي تقلبي از آسيا به كشورهاي جنوب شرق آسيا و آفريقا ارزشي برابر با ۶/۱ بيليون دالر دارد. بيشترين جرائم صورت گرفته در حوزه جرائم سايبري مربوط به دزدي اطلاعات شخصي كاربران بوده كه يك بيليون دالر سود براي افرادي داشته كه سالانه ۵/۱ ميليون نفرشان توسط مراجع قضايي دستگير مي‌شوند.

در مجموع از كل درآمدهاي حاصله از فعاليت‌هاي غيرقانوني ۷۰ درصد مربوط به پولشويي از سيستم مالي است در حالي كه فقط يك درصد از اين مقدار ضبط و پس گرفته مي‌شود. آقاي كاستا از سازمان ملل و كشورها دعوت كرده است به مبارزه جدي و كوتاه نيامدن در مقابل فساد، جرم و جنايت اهتمام ورزند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .