زنان سودان جنوبي، قربانيان سال‌ها جنگ

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 5121
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 5121
    بازدید ماه : 5682
    بازدید کل : 136627
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

زنان سودان جنوبي، قربانيان سال‌ها جنگ

 

 

خشونت عليه زنان سودان جنوبي از تجاوز گرفته تا خشونت‌هاي خانوادگي در اين كشور تازه استقلال يافته و جوان به شدت گسترده و فراگير است. سال‌هاي متمادي جنگ و درگيري‌هاي قومي ـ قبيله‌اي بين گروه‌هاي مختلف در سودان جنوبي تاثيرات مخربي بر زنان اين كشور داشته است.

سودان جنوبي يكي از خطرناك‌ترين نقاط دنيا براي زندگي است. فقر سراسري، كمبود آب، غذا، جاده، برق و امكانات اوليه در اين كشور كاملا محسوس است.

زنان سودان جنوبي در معرض خطر آدم ربايي، ازدواج‌هاي اجباري، خشونت‌هاي فيزيكي و جنسي قرار دارند.

كارشناسان معتقدند كه ارتش آزادي‌بخش مردم سودان عامل اصلي ادامه خشونت‌هاي جنسي و سوءاستفاده‌هاي اخلاقي است. اگرچه كاملا واضح است كه اين خشونت‌ها در نتيجه سال‌ها جنگ به وجود آمده است و عامل ديگر آن نظام پدر/مردسالارانه حاكم بر اين كشور است كه حذف آن را مشكل‌تر مي‌كند.

اغلب خشونت‌هايي كه عليه زنان صورت مي‌گيرد در سطح خانواده‌هاست. به عنوان مثال خشونت‌هاي خانوادگي تا حدي در خانواده‌ها معمول است كه هر دو جنسيت زن و مرد آن را امري عادي مي‌دانند. در بيشتر مواقع زنان خواهان كمك نيستند چون آن را بخشي از سرنوشت خود مي‌دانند اما در صورت كمك خواستن نيز پاسخي از بيرون دريافت نخواهند كرد.

با وجود گسترده بودن تجاوزات در سودان جنوبي به ويژه در اردوگاه‌ها، نهادهاي رسيدگي به قربانيان و درمان آنها بسيا كم است. در حال حاضر تعداد كمي سازمان بين‌المللي و آژانس‌هاي سازمان ملل تلاش مي‌كنند تا كمكي به قربانيان اين خشونت‌ها بدهند. به عنوان مثال در اين كشور پزشكان متخصص بسيار كمي براي تشخيص تجاوزات وجود دارد كه اين فقدان متخصص مساله‌ محاكمه مجرمان را با مشكل مواجه كرده است.

بر اساس گزارش پايگاه اينترنتي گلوبال‌پست، زنان و دختران در سودان جنوبي حتي از خشونت نيروهاي امنيتي و پوليس نيز در امان نيستند.

صفيه اسحاق ۲۴ ساله، يكي از اين زنان است كه در فوريه توسط مرداني كه لباس نيروهاي امنيتي را پوشيده بودند، ربوده شد و توسط چندين مرد مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفت.

در سودان جنوبي تجاوز و ديگر اشكال سوء استفاده، جرم تلقي مي‌شود اما حضور پوليس در مناطق ديگري غير از مراكز ايالات بسيار كمرنگ است؛ از اين‌رو قربانياني كه در روستاها زندگي مي‌كنند براي شكايت مجبورند به راه حل‌هاي سنتي پناه بياورند كه اغلب بايد از سنت ازدواج با فرد متجاوز پيروي كنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .