حنا خانم در کنفراسن خبری در برلین(عکس)

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 548
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 548
    بازدید ماه : 1109
    بازدید کل : 132054
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

حنا خانم در کنفراسن خبری در برلین(عکس)



جامعه مدنی در پاکستان رشد نموده، آزادی بیان و آزادی ارایه نظریات در پاکستان آزاد است. این سخنان وزیر خارجه پاکستان با لبجند خبرنگاران مواجه شد .

وزیر خارجه پاکستان برای امضای پیمان استراتیژیک با المان وارد برلین شد.

شام روز چهار شنبه 4 سپتامبر وزیر خارجه پاکستان خانم حنا ربانی در قصر تابستانی وزازت خارجه آلمان در برلین پیمان استراتیژی دیالوگ میان پاکستان و آلمان قدرال را با آقای گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان امضا نمود.

وزیر خارجه پاکستان در آغاز سخنان خود گفت از اینکه مورد استقبال گرم مقامات آلمانی قرار گرفته ام تشکر میکنم.

 

خانم حنا ربانی گفت امروز ما در برلین پیمان استراترژی دیالوگ را که در روابط اقتصادی ، سرمامه گذاری برای انکشاف اقتصادی، توسعه آموزش و پرورش، توسعه نهاد های جامعه مدنی، محیط زیست و مبارزه علیه تروریزم را در بر می گیرد با آلمان که یکی از کشورهای مهم و معتبر اروپا میباشد امضا می نمایم.

 

وزیر خارجه پاکستان گفت: بیش از نیم میلیون پاکستانی در المان زندگی میکنند و دانشجویان زیادی در دانشگاه های المان درس می خوانند. المان یکی از جمله کشورهای مهم اروپا است که با پاکستان روابط خوب تجاری دارد. المان به عنوان پنجمین کشور جهان است که در پاکستان سرمایه گذاری نموده است.

 

خانم حنا ربانی: من از طرف دولت و مردم پاکستان از دولت و مردم آلمان در رابطه با کمک هایی که به سیلاب زدگان سال گذشته در پاکستان انجام داده است اظهار قدردانی می نمایم.

 

خانم حنا ربانی وزیر خارجه پاکستان در رابطه با مبارزه با تروریسم گفت: 40 هزار افراد غیر نظامی در حملات تروریستی چند سال اخیردر پاکستان کشته شده اند. بیش از 6 هزار سرباز پاکستانی در چند سال گذشته در مبارزه با تروریزم جان خود را از دست داده اند. از لحاظ اقتصادی بیش از 80 میلیارد دالر به اقتصاد ما ضرر رسیده است.

قبل از سال 2001 میلادی در پاکستان فقط یک حمله انتحاری رخ داده است حالا ببیند وضعیت در پاکستان چطور است.

 

خانم حنا ربانی به قول شماری از خبرنگاران که گویا پاکستان قربانی تروریزم شده است، نامی از حضور رهبران القاعده در پاکستان و حملات طالبان به افغانستان چیزی نگفت.

 

پاکستان یک کشوری است که سیاست اش در مورد افغانستان شفاف میباشد و ما سیاست پنهانی در مورد افغانستان نداریم.

او افزود: جامعه مدنی در پاکستان رشد نموده، آزادی بیان و آزادی ارایه نظریات در پاکستان آزاد است. هرکس میتواند نظر خود را بیان نماید.

این سخنان وزیر خارجه پاکستان با لبجند خبرنگاران مواجه شد.

خانم حنا ربانی گفت: حالا شما در این مورد چه فکر میکنید نمیدانم.

 

خانم حنا ربانی وزیر خارجه پاکستان از شفاف بودن سیاست پاکستان در امور افغانستان سخن میگوید ، ولی این درست همان چیزی است که حکومت افغانستان ازعدم شفافیت سیاست پاکستان در امورافغانستان شکایت دارد .

چندین خبرنگار پاکستانی با سوالات از پیش تعیین شده فضا را طوری مساعد نموده بودند که وقت بیشتر برای سوالات انتقادی خبرنگاران از خانم حنا ربانی باقی نماند.

 

خانم حنا ربانی در ختم سخنان خود افزود: هر کشوری تاریخ خود را می نویسد روابط میان پاکستان و افغانستان با هم گره خورده است.

 

خبرنگاران آلمانی سوالاتی راجع به رشد تروریزم و عدم توانائی مقامات امنیتی پاکستان در این کشور را مطرح نمودند، ولی خانم حنا ربانی از کنار این سوالات رد شده پاسخ مناسبی نگفت.

 

پس از ختم کنفرانس خبری وزیر خارجه پاکستان خبرنگارانی که با هم گفتگو میکردند عقیده داشتند که خانم حنا ربانی از تریبون آلمان استفاده نموده ، به تبلیغاتی در باره کشورش پرداخته که ، گویا پاکستان یک کشور دموکراسی بوده وهیچ مشکل امنیتی ندارد.

 

آقای گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان در سخنان خود در در رابطه به امضای توافقنامه (استرا تیژی دیالوگ) میان المان و پاکستان گفت: ثبات در افغانستان به معنی ثبات در منطقه میباشد. ما در این رابطه در استانبول و فرانسه با هم مذاکره داشتیم من اعتراف میکنم که دشواری های نیز  وجود دارد.

 

وزیر خارجه آلمان گفت: ما افغانستان را پس از سال 2014 تنها نخواهیم گذاشت. این درست است که پس ازسال 2014 ما در افغانستان سرباز نداریم ولی به هیچ عنوان نمیخواهیم پس از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان ، این کشور دوباره به  مرکز تروریزم جهان تبدیل شود.

 

او افزود: ما در کابل و استانبول واضح بیان نمودیم که ما افغانستان را به هیچ عنوان پس از خروج نیروهای بین المللی  فراموش نخواهیم کرد و کمک های لازم به افغانستان خواهد رسید.

 

گیدووستروله وزیر خارجه آلمان ادامه داد: توافقنامه استراتیژیک دیالوگ بین المان و پاکستان یک سسلسله کمک های اقتصادی ، همکاری های دوجانبه در توسعه اقتصادی و مبارزه علیه تروریسم را در برخواهد داشت.

 

وزیر خارجه پاکستان در مقابل اظهارات وزیر خارجه آلمان گفت من بسیار خوشحالم که شما واضح گفتید، که افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم فراموش نمی کنید.

یک افغانستان با ثبات به نفع پاکستان نیز میباشد ولی این پروسه از خود افغانستان باید آغاز شود. هرگونه پروسه برای صلح و ثبات و امنیت باید از خود افغانها شروع  شده و سایر کشور ها نیز از پروسه ثبات و امنیت در افغانستان پشتیبانی نمایند.

 

محمود منجم زاده برلین

 http://files.afghanpaper.com/pics/201209/201209060703343302.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201209/201209060703343659.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201209/201209060703341726.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201209/201209060703342003.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201209/201209060703344363.jpg


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .