دختربچه پاکستانی متهم به توهین به اسلام آزاد شد

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 256
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 256
    بازدید ماه : 817
    بازدید کل : 131762
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

دختربچه پاکستانی متهم به توهین به اسلام آزاد شد



قاضی رسیدگی به پرونده دختر پاکستانی متهم به اهانت به اسلام دستور آزادی او را صادر کرده است.

روز جمعه، ۱۷ شهریور (۷ سپتامبر)، قاضی محمد اعظم خان، مامور رسیدگی به پرونده رمشا مسیح، دختر مسیحی که به اتهام سوزاندن اوراق قرآن و اهانت به اسلام تحت پیگرد قرار داشته است، اعلام کرد که متهم می تواند در برابر سپردن وثیقه ای به مبلغ یک میلیون روپیه (حدود ده هزار و پانصد دلار)، تا ادامه رسیدگی قضایی، از زندان آزاد شود.

تظاهرات در پاکستان

مخالفان پیگرد رمشا مسیح خواستار تغییر در قوانین سختگیرانه علیه اهانت به اسلام شده اند

سن این دختر مسیحی یازده یا چهارده سال گزارش شده و گفته می شود که سن هوشی او پائین تر از این است.

با توجه به سطح نازل درآمد در پاکستان و فقر خانواده رمشا مسیح، احتمالا تامین این مبلغ بدون کمک دیگران امکانپذیر نخواهد بود و هنوز مشخص نیست که متهم چه زمانی از زندان آزاد خواهد شد.

همچنین به دلیل وجود گروه های متعصب مذهبی در پاکستان، صدور حکم آزادی به قید وثیقه این نگرانی را هم در پی آورده که حضور متهم در پاکستان ممکن است جان او را به خطر بیاندازد.

پاکستان دارای قوانین سختگیرانه ای برای مجازات اهانت کنندگان به اسلام است و در گذشته، گاه متهمانی هم که در دادگاه تبرئه و آزاد شده بودند به دست گروه های متعصب به قتل رسیده اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دولتی نوشته است که در صورت تامین مبلغ وثیقه و آزادی رمشا مسیح، او در محلی مخفی اقامت می کند اما در حال حاضر، برنامه ای برای فرستادن او به خارج وجود ندارد.

سابقه این پرونده به اظهارات یکی از همسایگان مسلمان خانواده رمشا مسیح باز می گردد که مدعی شده بود رمشا را در حال سوزاندن اوراقی از قرآن مشاهده کرده است.

در پی انتشار این خبر، گروهی از مسلمانان محل در برابر پاسگاه پلیس محلی اجتماع کردند و خواستار اقدام فوری علیه رمشا مسیح شدند.

تجمع آنان به بازداشت این دختر و ایراد اتهام اهانت به اسلام علیه او منجر شد هر چند وکیل مدافع رمشا مسیح این اتهام را رد کرده است.

"توطئه" روحانی محله

امام محلی

روحانی محله به اتهام جعل شواهد و اهانت به اسلام بازداشت شده است

هفته گذشته، در تحولی عجیب در روند رسیدگی به این پرونده، پلیس پاکستان در یک اقدام غیرعادی یک روحانی مسلمان ساکن همان محله را به اتهام جعل شواهد و اهانت به قرآن بازداشت کرد.

بازداشت این فرد براساس اظهارات یکی از نمازگزاران مسجد صورت گرفت که گفته بود او را در حال بریدن اوراق قرآن مشاهده کرده بود.

به گفته این شاهد، روحانی بازداشت شده این اوراق را در کیف رمشا مسیح جاسازی کرد تا زمینه پیگرد این دختر مسیحی به اتهام اهانت به اسلام را فراهم آورد.

ظاهرا قصد اصلی این روحانی مسلمان وارد کردن فشار بر مسیحیان و وادار کردن آنان به ترک این محله بوده است. در حال حاضر، این فرد خود با اتهام پاره کردن قرآن و اهانت به اسلام مواجه است.

بازداشت و پیگرد رمشا مسیحی واکنش های گسترده ای را در سطح جهانی در پی آورد و برخی از سازمان های مدافع حقوق بشر مجازات یک دختربچه با توانایی ذهنی محدود را مورد انتقاد قرار دادند.

در داخل پاکستان هم گروه های مدافع حقوق بشر و حقوق کودکان و برخی از تشکل های سیاسی و اجتماعی، ماهیت قوانین مربوط به اهانت به اسلام را بیش از اندازه سختگیرانه و مغایر معیارهای قابل قبول در جهان امروز توصیف کردند و خواستار اصلاح این قوانین شدند.

قانون مجازات کیفری در پاکستان تصریح دارد که "اگر کسی عمدا به قرآن یا جزء یا تلخیصی از آن آسیب برساند، آن را ضایع یا به آن توهین کند یا آن را به شکلی اهانت آمیز یا برای مقاصد غیرمجاز به کار گیرد به مجازات حبس ابد محکوم می شود."



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .