نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1812
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1812
    بازدید ماه : 2373
    بازدید کل : 133318
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

فرانسه و بریتانیا بر لزوم تغییر رهبری در سوریه تاکید کردند



اولاند و کامرون

رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر بریتانیا بر تغییر حکومت در سوریه تاکید کردند.

 

فرانسه و بریتانیا بر لزوم کناره گیری رئیس جمهوری سوریه تاکید کرده‌اند و اتحادیه اروپا افزایش کمک به مردم این کشور را مورد بررسی قرار می دهد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که برای مشاهده بازی های پارالمپیک به لندن سفر کرده، پس از ملاقات با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، گفته است که هر دو کشور معتقد هستند که حل بحران سیاسی هجده ماهه سوریه مستلزم انتقال قدرت ار رژیم بشار اسد، رئیس جمهوری، به یک دولت جدید است.

آقای اولاند افزود: "دیوید کامرون و من بر سر این موضوع هم توافق کامل داریم که باید برای تسریع در روند گذار سیاسی و همچنین کمک مخالفان برای تشکیل دولت جدید در سوریه اقدامات لازم صورت گیرد."

دولت فرانسه پیشتر به گروه‌های مخالف حکومت سوریه پیشنهاد کرده بود یک دولت انتقالی در تبعید تشکیل دهند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت که "ما وظیفه داریم به هر نحو که می توانیم به مخالفان حکومت سوریه کمک کنیم."

پیشتر، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک دیپلمات فرانسوی گزارش کرده بود که دولت این کشور در نظر دارد کمک های خود را "به طور مستقیم و بلا واسطه" به سه منطقه تحت تسلط نیروهای مخالف دولت سوریه ارسال کند.

به گفته این منبع، این سه منطقه در استان حلب در شمال و استان درعا در جنوب سوریه واقع شده است و کمک های ارسالی در حال حاضر به تعمیر و بهبود زیرساخت های آسیب دیده در جریان جنگ داخلی محدود خواهد بود.

ارتش آزاد سوریه

برخی کشورهای غربی از مخالفان حکومت سوریه حمایت غیرتسلیحاتی می کنند

برخی از کشورهای غربی، از جمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه کمک به مخالفان و مردم سوریه را تایید اما تاکید کرده‌اند که این کمک ها شامل اسلحه نمی‌شود در حالی که، به گفته منابع اطلاعاتی غرب، حکومت سوریه دریافت کننده کمک های نظامی گسترده ایران و روسیه است.

دولت ایران کمک نظامی به سوریه را تکذیب می‌کند اما دولت روسیه گفته است که تسلیحات ارسالی براساس قراردادهای دوجانبه قبلی در اختیار ارتش سوریه قرار می گیرد و شامل تجهیزاتی نمی شود که در کشتار مردم غیرنظامی به کار می رود.

در ماه های اخیر، مخالفان حکومت سوریه گزارش و تصاویری از حملات نیروهای دولتی به مناطق مسکونی منتشر کرده اند و گفته اند که در آنها، تانک سنگین ساخت روسیه، هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپترهای توپدار به کار رفته است.

تصمیم گیری اتحادیه اروپا

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش دیگری گفته است که ایالات متحده آمریکا حضور خود در مرزهای سوریه با ترکیه را تقویت می کند.

براساس این گزارش، که از سوی منابع رسمی ایالات متحده تایید نشده، این اقدام شامل اعزام تعداد بیشتری ماموران اطلاعاتی و امنیتی برای ارائه مشورت به مخالفان حکومت سوریه و همچنین ارزیابی تاثیرات سیاست دولت آمریکا در حمایت غیرنظامی از نیروهای مخالف است.

ارتش سوریه

منابع دولتی سوریه و ایران از پیروزی های چشمگیر نیروهای دولتی خبر داده اند

درهمان حال، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که وزیران خارجه بیست و هفت کشور عضو اتحادیه در جلسه ای در روز جمعه، کمک به مخالفان و مردم سوریه و "تلاش برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی در آن کشور" را بررسی می کنند.

قبرس ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را در دست دارد و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه، بحران سوریه را در راس دستور کار اجلاس دو روزه وزیران خارجه قرار داده است.

یکی از موضوعات مهم مورد بررسی اتحادیه اروپا وضعیت هزاران پناهنده سوری در کشورهای ترکیه، اردن، لبنان و عراق و همچنین، صدها هزار نفر از بیجاشدگان داخلی جنگ در سوریه و وضعیت شهروندانی است که در مناطق درگیری گرفتار آمده اند.

اگرچه اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه حکومت سوریه به اجرا گذاشته است، اما کشورهای عضو در مورد نحوه کمک به مخالفان بشار اسد وحدت نظر ندارند.

برخی از این کشورها گفته اند که حمایت گسترده تر از مخالفان مستلزم آن است که، همانگونه که در جریان مبارزه علیه حکومت معمر قذافی در لیبی روی داد، گروه های سیاسی مخالف تشکیلاتی را به عنوان دولت انتقالی تشکیل دهند و برنامه مشخصی را برای اداره امور سوریه ارائه کنند.

در مقابل، تعدادی از کشورهای اروپایی، از نظر دولت آمریکا حمایت کرده و معتقدند که پیش از تشکیل دولت موقت، گروه های مخالف باید بر سر برنامه ای واحد به توافق برسند.

در همانحال، درگیری بین ارتش و شبه نظامیان دولتی و مخالفان مسلح در نقاط مختلف سوریه، به خصوص دمشق، پایتخت، و حلب، همچنان ادامه داشته است و مخالفان از تلفات سنگین غیرنظامی خبر داده اما گفته اند که نیروهای دولتی قادر به بازپس گرفتن مناطق تحت تسلط مخالفان نبوده اند.

در مقابل، منابع دولتی از موفقیت های ارتش در جنگ علیه شورشیان خبر می دهند. گزارش این منابع، که رسانه های دولتی ایران هم به همان شکل آنها را پخش می کنند، شامل آماری از کشته شدن شمار زیادی از کسانی است که مقامات دولتی آنان را "تروریست" می خوانند.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .