اطفال، قربانیان ناامنی در افغانستان

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 3979
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 3979
    بازدید ماه : 4540
    بازدید کل : 135485
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

اطفال، قربانیان ناامنی در افغانستان




وزارت داخله اگر توانایی دفاع از جان و مال مردم را ندارد، پس لطفا شعار بیجا ندهد و نگوید وزارتخانه ما آماده گرفتن تمام مسئولیت های امنیتی است .

طالبان پسر 12ساله ای را در پنجوایی، قندهار و دختر 7 ساله ای را در تکاب کاپیسا به طور فجیع سر بریدند و قتل پسر 12ساله را قبول و دختر 7ساله را رد کردند.
وزارت داخله اگر توانایی دفاع از جان و مال مردم را ندارد، پس لطفا شعار بیجا ندهد و نگوید وزارتخانه ما آماده گرفتن تمام مسئولیت های امنیتی است.

آقای غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان در باره اینکه آیا می شود به جرم پدر و یا برادر طفل 12 ساله ای را سر برید؟ گفت: قانون اساسی در تمام دنیا می گوید جرم یک عمل شخصی است و در رابطه با ممانع این جرم در دیدگاه قانون و شرعیت دو چیز را باید مورد بحث قرار دهیم یک اینکه پدر یا برادر و خانواده این دو نفر که شهید شدند واقعا مجرم بودند و یا نه؟ و یا تنها برا یهمکاری با دولت و حکومت آنها را طالبان مجرم می خوانند؟
کسی که پدر و برادرش در این نظام کار می کند مجرم نیست چرا که این حکومت و نظام غیر قانونی نیست و ازطرفی، جرم یک عمل شخصی است هم از لحاظ قانون مدنی و هم از نظر شرعی و دینی. بنابراین هیچ کس به جرم قوم و قبیله خود مجازات نمی شود و این کار در ذات خود یک عمل زشت است و انجام اینکارها مرجعیت قانونی و فقهی ندارد.

چه جیز در پشت پرده وجود دارد که طالبان قتل پسر 12ساله در قندهار را قبول و قتل دختر 7ساله در کاپیسا را نمی پذیرند؟
آقای ناصری گفت: موضوع آنقدر هم که وزارت داخله می گوید پیچیده نیست و ما نباید موضوعات را اینقدر گنگ و پیچیده کنیم و باید مسوولیت خود را صادقانه انجام دهیم و بررسی ها از طرف نهادهای امنیتی و کشفی انجام شود و موضوع بررسی شود و اگر پلیس اینکار را کرده باشد بنا به اظهارات طالبان که گفتند پلیس محلی این کار را انجام داده، پس باید پلیس به اشد مجازات برسد چرا که آنها مسوول امنیت و جان و مال مردم را دارند و نسبت به مردم عادی مجازات سنگینتر باید شوند وچرا که به وظیفه خود عمل نکردند.
موضوع دیگر اینکه شاید طالبان این کار را انجام داده باشند و برای اینکه پلیس محلی و وزارت داخله را در انظار مردم بد جلوه دهند این ادعا را کرده باشند.

وی افزود: هر منطقه ای که تحت قلمرو حاکمیت حکومت است، حکومت در برابرش مسوولیت دارد و پاسخگو است از لحاظ حقوقی و قانونی. در تمام قلمرو افغانستان که اتفاقی می افتد حکومت مسوول است و باید پاسخگو باشد و این بهانه که در این مناطق پلیس امنیتی وجود ندارد و پاسگاه پلیس در آنجا نیست و خارج از دید پلیس است بهانه ی بیخود است و حکومت باید پاسخگو باشد ولی اینکه مدتی لازم دارند برای بررسی جریانات، منطقی است.
امکان دارد تا طالبان در اینجا با یک ترفند می خواستند تا یک تفرقه اندازی کنند و زمینه دلسردی را در مردم بوجود آورند که امنیت ملی افغانستان به مردم خیانت می کند و مردم را وادار به اعتراض علیه پلیس و حکومت کنند.

نهادهای حقوقی و بشری چرا سکوت می کنند ؟ در صورتی که وقتی یک خانم لت و کوب می شوند همه سروصدا می کنند؟ ولی وقتی یک طفل با این وضعیت سر بریده می شود همه سکوت می کنند؟
علاوه بر نهادهای مدنی ما یک نهاد دیگر هم داریم مبنی بر اینکه در مسایل مختلف ایراد کنند تحت عنوان شورای علما، بخشی از علمای شیعه و سنی در این نهاد فعالیت می کنند که در برابر مردم مسوول هستند و اینجاست که باید از جناب مولوی کشاف، به عنوان رییس شورای علما موضع خود را اعلام کند که آیا این چنین قتلی مرجعیت قانونی دارد ؟ اگر ندارد باید فتوا صادر کند و این کار را متهم کند چون این ها وظیفه دارند تا در مسایل مختلف فتوا دهند و این سکوت آنها زمینه را برای جنایت جنایتکاران بازتر کرده است.

اگر از این به بعد قتل اطفال به همین شکل ادامه یابد آیا مردم از حکومت دلسرد نمی شوند که از جان و مال مردم حمایت نمی تواند بکند؟
همه شهروندان موظف هستند تا در حق همدیگر ظلم و جنایت و ستم نکنند اما برقراری امنیت و برخورد مناسب در چهارچوب قانون از وظایف پلیس ملی وزارت داخله است و من به وزارت داخله می گویم چطور است که وقتی وزارتخانه شما امکانات ندارد، ظرفیت ندارد و... ندارد، چطور در تمام ولایت ها وقتی انتقال مسوولیت انجام می شود، تمام نهادها اعلام می کنند که زمینه برای این انتقال مسوولیت آماده است و ما می توانیم مسوولیت ها را به دوش بگیریم. وقتی این ظرفیت وجود ندارد و در ماه مبارک رمضان 11نفر را با اره چوب بری گردن زدند و یا مسایل دیگر که بیانگر خشونت زیاد در افغانستان است که ما به وزارت داخله می گوییم اگر شما این ظرفیت را ندارید پس لطفا شعار بیجا ندهید که ما توانایی داریم چرا که قبول کردن مسوولیت جان مردم بسیارسنگین است.
اگر بیاییم و محاسبه کنیم میزان سنجش اعتبار حکومت افغانستان و مسوولین اجرایی را در دیدگاه عمومی، متوجه می شویم که مردم کم کم به تنگ آمدند و اگر این کارد به استخوان برسد مردم ناچارند تا از ناموس و حیثیت خود بگذرند و در برابر حکومت قد علم کنند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .