آمریکا برخی کارمندان خود از تونس و سودان را فراخواند

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2958
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 2958
    بازدید ماه : 3519
    بازدید کل : 134464
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

آمریکا برخی کارمندان خود از تونس و سودان را فراخواند

 

 

ادامه اعتراض ها به فیلم ضد اسلام

هشدار برای کارمندان سفارتخانه های آمریکا در سودان و تونس در حالی صادر می شود که امروز سفارت آمریکا در قاهره اعلام کرده از فردا (یکشنبه ۱۶ سپتامبر) تمامی فعالیت های خود از جمله صدور ویزا و خدمات کنسولی را از سر خواهد گرفت.

وزارت خارجه آمریکا از برخی کارمندان و اعضای خانواده های دیپلمات های خود در سفارت خانه های این کشور در سودان و تونس خواسته که این کشورها را ترک کنند. همزمان سفارت آمریکا در قاهره گفته که از فردا به روال عادی کاری باز خواهد گشت.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه ۱۵ سپتامبر اعلام کرد که به بخشی که کارمندان خود در خارطوم و تونس که مشاغل غیر حساس دارند و خانواده کارمندان این سفارت‌ها دستور داده که به منظور احتیاط و حفظ تدابیر امنیتی خاک این کشورها را ترک کنند.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته که هشدار مشابهی برای شهروندان آمریکایی که در سودان و تونس هستند، صادر کرده است.

آمریکا برای دفاع از سفارتخانه اش در خارطوم، پایتخت سودان، اقدام به اعزام تفنگدار دریایی به این کشور کرده است.

همزمان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده که کاخ سفید حمله به شهروندان آمریکایی را بر نخواهد تابید.

آقای اوباما در جلسه هفتگی مرور رویدادها گفت: "من این را به وضوح گفته ام که آمریکا احترام خاصی برای پیروان همه ادیان قائل هست. ما حامی آزادی و مخالف بی احترامی به ادیان هستیم؛ طبیعتا این شامل دین اسلام هم می شود. اما برای خشونت، هیچ توجیهی وجود ندارد. هیچ دینی نیست که حمله به زنان و مردان بی گناه را قابل قبول بداند. هیچ توجیهی برای هدف قرار دادن سفارت های ما وجود ندارد و تا زمانی که من رییس جمهوری این کشور هستم، حمله به آمریکایی ها را تحمل نخواهم کرد."

هشدار برای کارمندان سفارتخانه های آمریکا در سودان و تونس در حالی صادر می شود که امروز سفارت آمریکا در قاهره اعلام کرده از فردا (یکشنبه ۱۶ سپتامبر) تمامی فعالیت های خود از جمله صدور ویزا و خدمات کنسولی را از سر خواهد گرفت.

سفارت آمریکا در مصر نخستین محل مورد حمله معترضان به فیلم ضد اسلامی بود که روز سه شنبه معترضان برای ساعاتی با بالا رفتن از دیوار آن پرچم آمریکا را پایین کشیدند و به جای آن پرچم سیاهرنگی که عبارت های اسلامی روی آن نوشته شده بود را جایگزین کردند.

ادامه واکنش ها به فیلم ضد اسلام

هشام قندیل، نخست وزیر مصر

هشام قندیل، نخست وزیر مصر گفته باید میان آزادی بیان و ضرورت احترام به باورهای دینی مردم تعادل ایجاد شود

در ادامه واکنش ها به فیلم توهین آمیز به پیامبر مسلمانان، هشام قندیل، نخست وزیر مصر می گوید که اهانت به باورهای دینی یک و نیم میلیارد مسلمان غیرقابل قبول است اما این به آن معنی نیست که اعتراض مسالمت آمیز به خشونت تبدیل شود.

آقای قندیل که روز شنبه (۱۵ سپتامبر - ۲۵ شهریور) با بخش عربی بی بی سی مصاحبه می کرد گفت: "مصری ها، امت عرب و در مجموع مسلمانان باید به رسانه های غرب فطرت واقعی یک مومن مسلمان را نشان دهند. اینکه مسلمانان صلح طلب هستند و خشونت را تقبیح می کنند."

وی همچنین گفته که باید میان آزادی بیان و ضرورت احترام به باورهای دینی مردم تعادل ایجاد شود. اشاره آقای قندیل به قوانین آزادی بیان در کشورهای غربی و آمریکاست که عملا نظارت کامل بر همه تولیدات معنوی را غیر ممکن و مخالف قانون آزادی بیان می داند.

او همچنین از دولت آمریکا خواسته که تمامی تمهیدات را برای جلوگیری از اهانت به باورهای مسلمانان اتخاذ کند و همزمان کسانی را که مسئول این اهانت ها هستند به پیشگاه قانون فراخواند تا پاسخگوی اعمالشان باشند.

سخنان نخست وزیر مصر در حالی بیان می شود که با گذشت پنج روز از آغاز اعتراضات به فیلم ضد اسلام "بی گناهی مسلمانان" دامنه تجمع ها به کشورهایی که حتی اکثریت آنها مسلمان نیستند هم کشیده شده است.

روز شنبه از استرالیا هم گزارش شد که پلیس در سیدنی با صدها مسلمان معترض درگیر شده است. گزارش ها حکایت از این داشت که پلیس استرالیا برای متفرق کردن معترضان، متوسل به سگ و اسپری فلفل شده است.

اکنون دامنه اعتراض ها که ابتدا روز سه شنبه و با پایین کشیدن پرچم سفارت آمریکا در قاهره آغاز شد به بسیاری از کشورهای اسلامی در خاورمیانه کشانده شده است. در آفریقا هم مسلمانان در شهر مومباسا در کنیا با دست زدن به اعتراضاتی مخالفت خود را در مورد ساخت این فیلم نشان دادند.

تاکنون دست کم هفت نفر در جریان این اعتراضات جان خود را از دست داده اند.

سازندگان 'مرموز' فیلم ضد اسلام

نقولا بیسلی نام یک مصری مسیحی قبطی

نقولا بسیلی نام یک مصری مسیحی قبطی ساکن کالیفرنیای آمریکاست که روز شنبه پلیس او را برای ادای توضیحات فراخواند

همزمان در آمریکا پلیس مردی را که احتمال می رود کارگردان فیلم جنجالی "بی گناهی مسلمانان" بوده را برای بازجویی فراخوانده است. با این حال هویت سازندگان و حامیان فیلم "بی گناهی مسلمانان" همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

نقولا بسیلی نام یک مصری مسیحی قبطی ساکن کالیفرنیای آمریکاست که روز شنبه پلیس او را برای ادای توضیحات فراخواند.

تصور می شود بسیلی که در سال ۲۰۱۰ به جرم کلاهبرداری به پرداخت بیش از ۷۹۰ هزار دلار جریمه محکوم شده بود، از نام سم بسیل برای مخفی کردن هویت اصلی خود استفاده کرده است، البته او خودش این ادعا را رد می کند.

سم بسیل همان نامی است که نخستین بار همزمان با انتشار نسخه عربی فیلم "بیگناهی مسلمانان" در سایت یویتوب مشاهده شد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز شنبه نوشته که بنابر یافته های جدید تهیه این فیلم در سال ۲۰۰۹ آغاز شده است.

به گزارش آسوشیتد پرس کمپانی تهیه کننده این فیلم به نام فرائو وویس (شرکت صدای فرعون - Pharaoh Voice Inc) معرفی شده که در سال ۲۰۰۷ به ثبت رسیده است. ثبت کننده این شرکت فردی به نام یوسف م بسیلی معرفی شده و آدرس شرکت هم همان شهر و محله ای است که نقولا بیسلی از سال ۲۰۰۸ در آنجا اقامت داشته است.

وکیل آقای بسیلی گفته که موکلش از وضعیت جسمی مناسبی برخوردار نیست و ضمن ابتلا به هپاتیت سی دارای بیماری دیابت هم هست و روزانه حدود ۱۰ نوع داروی مختلف باید مصرف کند.

جزئیات بیشتری از مشخصات فردی آقای بسیلی منتشر نشده اما خبرگزاری آسوشیتد پرس می گوید که در پرونده این فرد آمده که او با استفاده از مشخصات و هویت نزدیکان خود تاکنون ۶۰۰ حساب بانکی و اعتباری باز کرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .