هواپیمای ارتش سوریه 'صف خودروها در یک پمپ بنزین را بمباران کرد'

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 94
    بازدید دیروز : 5627
    بازدید هفته : 5721
    بازدید ماه : 6282
    بازدید کل : 137227
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هواپیمای ارتش سوریه 'صف خودروها در یک پمپ بنزین را بمباران کرد'



تصویرهای تائید نشده‌ای از خودروهای سوخته شده در اینترنت منتشر شده است.

به گزارش مخالفان دولت سوریه یک هواپیمای ارتش سوریه صف خودروها در پمپ بنزینی در شمال شرق این کشور را بمباران کرده است. در این حمله دست کم ۳۰ نفر کشته شده و شماری زخمی شده اند.

یک گروه مخالف دولت سوریه روز پنجشنبه ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) گزارش داده است که خودروهایی که برای زدن بنزین یا گازوئیل در پمپ بنزینی در روستای عین عیسی صف کشیده بودند هدف این حمله قرار گرفتند.

این روستا در فاصله ۳۲ کیلومتری ایستگاه مرزی تل ابیض قرار دارد و کنترل آن از روز چهارشنبه گذشته پس از نبردی سنگینی به دست نیروهای مخالف دولت سوریه افتاده است.

بر اساس گزارش‌ها احتمال می رود که تعداد کشته شدگان و مجروحان حادثه افزایش پیدا کند.

فیلم‌های تائید نشده‌ای از این حادثه در اینترنت گذاشته شده که در آن خودروهای سوخته شده زیادی دیده می‌شود و یکی از مخالفان دولت سوریه گفته است که ۷۰ مجروح این حادثه به بیمارستانی در شهر رقه منتقل شدند.

یکی از مخالفان دولت سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت از آنجایی که این پمپ بنزین تنها پمپ بنزین فعال منطقه بوده است، در زمان حمله خیلی شلوغ بوده است.

سقوط یک هلی کوپتر نظامی در نزدیکی دمشق

هلی کوپتر ارتش سوریه

ماه گذشته هم یک فروند هلی کوپتر نظامی در نزدیکی پایتخت سقوط کرد

از سوی دیگر همزمان با برگزاری نشست "دوستان سوریه" در لاهه، عملیات سنگین ارتش سوریه در دمشق ادامه دارد و تلویزیون دولتی سقوط یک فروند هلی کوپتر نظامی را تایید کرده است.

روز پنجشنبه، ٣٠ شهریور (٢٠ سپتامبر)، تلویزیون دولتی سوریه گزارش کرد که یک فروند هلی کوپتر ارتش این کشور در حوالی دمشق، پایتخت سقوط کرده، اما در این مورد جزئیات بیشتری نداد.

در عین حال، گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه، از نهادهای مخالف حکومت که مرکز آن در لندن است، گفته است که این هلی کوپتر با آتش نیروهای مخالف حکومت سرنگون شده است.

در ماه اوت نیز منابع مخالفان حکومت سوریه گفتند که یک فروند هلی کوپتر توپدار را سرنگون کرده اند اما رسانه های دولتی علت سقوط این هلی کوپتر را نقص فنی اعلام کردند.

در حالی که نیروهای مخالف ظاهرا از اسلحه و تجهیزات ضدهوایی برخوردار نیستند، در ماه های اخیر، ارتش سوریه در عملیات علیه مواضع مخالفان مسلح، از جمله برای پاکسازی مناطق شهری، به گونه ای گسترده به حملات هوایی روی آورده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از فعالان سیاسی ساکن دمشق گزارش کرده است که طی روزهای اخیر، برخی محله های شهر هدف حملات سنگین هوایی قرار داشته است.

به گفته او، در ساعات قبل از سقوط هلی کوپتر هم تعدادی جنگنده میگ نیروی هوایی و هلی های کوپترهای توپدار برای انجام ماموریت های جنگی، در ارتفاع پائین بر فراز پایتخت پرواز می کردند.

همزمان، گزارش های رسیده از دمشق حاکی از آن است که واحدهای ارتش محله یرموک در جنوب پایتخت را به محاصره درآورده و زیر آتش سنگین گرفته اند.

تلاش برای پاکسازی پایتخت

دمشق

ساکنان دمشق گفته اند بخش هایی از پایتخت به ویرانه تبدیل شده است

در طول تابستان، نیروهای مخالف توانستند حضور خود را محله های جنوب دمشق حفظ کنند و ظاهرا عملیات یرموک بخشی از طرح ارتش سوریه برای تسلط بر پایتخت است.

منابع مخالف دولت گفته اند برخی از محله های تحت تسلط آنان در اثر حملات سنگین ارتش به ویرانه تبدیل شده و اجساد قربانیان در خیابان ها باقی مانده است.

به گفته این منابع، اهالی محلی در بسیاری موارد جرات جمع آوری و دفن اجساد را ندارند زیرا نگران آن هستند که ماموران دولتی این اقدام را به منزله ارتباط با نیروهای مخالف تلقی کنند.

یرموک از محله های سکونت شمار قابل توجهی از آوارگان فلسطینی است و از آن با عنوان "اردوگاه غیررسمی آوارگان" نام برده می شود.

روز پنجشنبه، تلویزیون دولتی گزارش کرد که "با همکاری ساکنان محترم اردوگاه یرموک، یکی از واحدهای نیروهای مسلح توانست طی عملیاتی، حدود یکصد تروریست نفوذی را در این محله بازداشت کند."

در همان حال، شبکه تلویزیونی الاقصی، متعلق به جنبش فلسطینی حماس مستقر در نوار غزه، به نقل از رسانه های خبری گفته است که در نتیجه درگیری در اردودگاه یرموک، سه فلسطینی کشته و تعدادی زخمی شده اند. این شبکه در مورد زمان و نحوه کشته شدن این فلسطینیان توضیحی نداده است.

در خبری دیگر در مورد سوریه، روز پنجشنبه نشست "دوستان سوریه" با حضور کارشناسان مالی و دیپلمات های چندین کشور در لاهه، هلند تشکیل شد.

وزیر امور خارجه هلند که میزبانی این نشست را برعهده دارد گفته است که شرکت کنندگان راه های تشدید کارآیی تحریم های بین المللی علیه سوریه و یافتن دارایی های مخفی حکومت بشار اسد در خارج را مورد بررسی قرار می دهند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .