هشدار معاون رئیس جمهوری افغانستان به کشورهای منطقه

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1693
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1693
    بازدید ماه : 2254
    بازدید کل : 133199
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هشدار معاون رئیس جمهوری افغانستان به کشورهای منطقه



محمدقسیم فهیم: "(شورشیان) تا آخرین لانه‌هایشان باید سرکوب شوند تا بالاخره وادار شوند و مجبور شوند که به میز صلح بیایند"

محمدقسیم فهیم، معاون رئیس جمهوری افغانستان هشدار داده که اگر کشورهای منطقه برای تامین صلح در افغانستان همکاری نکنند، ناامنی دامن این کشورها را هم خواهد گرفت.

آقای فهیم روز شنبه، اول میزان/مهر در مراسم نخستین سالگرد ترور برهان‌الدین ربانی، رئیس پیشین شورای عالی صلح تاکید کرد که آرامش در منطقه در گرو صلح در افغانستان است.

او خطاب به سفیران کشورهای منطقه که در این همایش حضور داشتند، گفت که این کشورها حتی برای تامین منافع خود هم که شده باید برای برقراری صلح در افغانستان "همکاری صادقانه" کنند.

معاون رئیس جمهوری افغانستان گفت: "اگر کشورهای منطقه برای آوردن صلح در افغانستان از ته دل همکاری نکنند، آنها هم هر روز در بدبختی غرق خواهند شد."

محمدقسیم فهیم تاکید کرد که شورشیانی که به دعوت صلح پاسخ نمی‌دهند و "جنگ‌طلب هستند"، باید سرکوب شوند تا مجبور به پذیرش مصالحه شوند.

آقای فهیم افزود: "(شورشیان) تا آخرین لانه‌هایشان باید سرکوب شوند تا بالاخره وادار شوند و مجبور شوند که به میز صلح بیایند."

صلاح‌الدین ربانی، رئیس شورای عالی صلج هم در سخنان خود تاکید کرد که ریشه‌های ناامنی در افغانستان در خارج از این کشور است.

آقای ربانی هم خواستار همکاری کشورهای منطقه در راستای تامین امنیت و صلح در افغانستان شد و هشدار داد که اگر این کشورها همکاری نکنند، بحران ناامنی منطقه را فراخواهد گرفت.

عبدالرب‌رسول سیاف، عضو مجلس نمایندگان و از رهبران جهادی افغانستان در این همایش تاکید کرد که مصالحه از "موضع ضعیف" تحقق نخواهد یافت.

آقای سیاف گفت: "(مصالحه) با عذر و زاری نمی‌شود. هر قدر که عذر کنیم، می‌گویند ضعیف است و یک اگر مشت دیگر بزنش (زندگی‌اش) ختم می‌شود."

سیاف: "(مصالحه) با عذر و زاری نمی‌شود. هر قدر که عذر کنیم، می‌گویند ضعیف است و یک اگر مشت دیگر بزنش (زندگی‌اش) ختم می‌شود

پیش از این گروه‌های سیاسی مخالف دولت حامد کرزی هم انتقاد کرده‌اند که مصالحه از موضع "ضعیف" غیرممکن است، اما آقای کرزی گفته که اگر شورشیان بارها دعوت مصالحه را رد کنند، او باز هم این دعوت را تکرار خواهد کرد.

مصالحه با طالبان از برنامه‌های اصلی دولت آقای کرزی است و او برای اجرای این برنامه شورای عالی صلح را به ریاست برهان‌الدین ربانی تشکیل داد، اما یک سال پیش فردی که خود را نماینده طالبان در زمینه گفتگو در باره مصالحه معرفی کرده بود، با انفجار بمب همراه خود او را ترور کرد.

به نظر برخی از ناظران، در پی قتل آقای ربانی در خانه‌اش، برنامه مصالحه آقای کرزی عملاً با مشکل مواجه شده و موفقیت این برنامه زیر سوال رفته است.

اما انتصاب صلاح‌الدین ربانی به ریاست شورای عالی و ادامه کار این شورا و اصرار آقای کرزی بر تکرار دعوت مصالحه با شورشیان، بیانگر آن است که دولت افغانستان همچنان از این برنامه حمایت می‌کند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .