تفاهمنامه استراتیژیک و دو سند همکاری بين افغانستان و چین امضا شد

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1910
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1910
    بازدید ماه : 2471
    بازدید کل : 133416
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

تفاهمنامه استراتیژیک و دو سند همکاری بين افغانستان و چین امضا شد

 

 

اhttp://www.infoafghan.com/images/1391/mizan/3/top1.jpgفغانستان و چین تفاهمنامه پلان عمل برای تطبیق اعلامیه مشترک ستراتیژیک میان دو کشور و دو سند همکاری ها در بخشهای امنیتی و اقتصادی را امضا کردند.درخبرنامۀ که ازسوى دفتر مطبوعات رياست جمهورى  آمده است که رئیس جمهور...

  حامد کرزی با هیئت بلند رتبۀ چین به ریاست زو یانکانگ عضو بیروی سیاسی حزب کمونست خلق چین شنبه شب در ارگ دیدار کرد و روى تحقق برنامه عمل برای تطبیق اعلامیه مشترک ستراتیژیک میان افغانستان و چین، صحبت نمودند.

حامد کرزى ضمن خوش آمدید به هیئت چينايى، از کمک و همکاری های حکومت و مردم چین در ده سال گذشته به افغانستان اظهار تشکری نموده ،گفت : «ما خواهان روابط گسترده و عمیق میان دو کشور می باشیم.» وى با اشاره به اینکه چین از جمله اولین کشور هايی است که در چند سال گذشته در بخش های مختلف در افغانستان سرمایه گذاری کرده،افزود که افغانستان خواهان توسعۀ مزيد این سرمایه گذاری ها است.

رئیس جمهور کرزى، چین را دوست خوب و صادق مردم افغانستان دانسته تصریح کرد که افغانستان خواستار گسترش روابط با کشور های منطقه بخصوص چین می باشد. حامد کرزی امنیت منطقه را مرتبط به روابط و همکاری ها میان کشور های منطقه دانسته خاطر نشان نمود که برای رفع تهدیدات مشترک امنیتی، کشور های منطقه باید مشترکاً تلاش نمایند.

زو یانکانگ رييس هيئت چين ،هدف سفر خود به افغانستان را تحقق تصامیمى خواند که در جریان سفر حامد کرزى و ملاقاتش با هوجین تاوو رئیس جمهور آنکشور در رابطه به همکاری های ستراتیژیک میان دو کشور صورت گرفته بود.

وی گفت : «چین خواهان بهبود زندگی مردم افغانستان است و ما می خواهیم تا همکاری های ما با افغانستان بیشتر از پیش گسترش یابد.» زو یانکانگ ضمن ابراز علاقمندی کشورش در سرمایه گذاری به افغانستان، اظهار امیدواری نمود تا سرمایه گذاران بیشتر چینایی به افغانستان بیایند و در عرصه های مختلف سرمایه گذاری نمایند.

پس از این دیدار، طی مراسمی تفاهمنامه برنامه عمل برای تطبیق اعلامیه مشترک ستراتیژیک میان افغانستان و چین و دو سند همکاری ها در بخش های امنیتی و اقتصادی میان مسوولین دولتی هر دو کشور به امضا رسید.

در این مراسم که در آن محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری، دوکتور رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی، حبیب الله غالب وزیر عدلیه، انوار الحق احدی وزیر تجارت، اسدالله خالد رئیس عمومی امنیت ملی و معین وزارت امور داخله حضور داشتند، تفاهمنامه برنامه عمل برای تطبیق اعلامیه مشترک ستراتیژیک میان افغانستان و چین توسط جاوید لودین معین سیاسی وزارت امور خارجه و زوفی هنگ سفیر چین در افغانستان به امضا رسید.

به همینگونه موافقت نامه همکاری های تخنیکی، اقتصادی به ارزش ۱۵۰ میلیون ین(حدود 20 ملیون دالر امریکایی) توسط انوار الحق احدی وزیر تجارت و صنایع افغانستان و چی هانگ تونگوی معاون وزارت تجارت چین نيز امضا شد.

در این مراسم همچنان موافقتنامه برنامه کمک برای تکمیل تجهیزات پولیس افغان توسط معین وزارت امور داخله و زهانگ زینک فینک معاون وزارت امنیت عامه چین به امضا رسید. گفتنى است که چين يکى از کشور هاى بزرگ کمک کننده و سرمايه گذار در افغانستان بوده که مى توان از سرمايه گذارى در معدن مس عينک ولايت لوگر به ارزش سه اعشاريه پنج ميليارد دالر ياد کرد.

قرار داد استخراج مس عينک چهار سال قبل، بين حکومت افغانستان و شرکت خصوصى چينايى (MCC) که تطبيق کننده پروژه است، در کابل به امضا رسيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .