به ازبکستان سفر کنید+عکس

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1308
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1308
    بازدید ماه : 1869
    بازدید کل : 132814
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

به ازبکستان سفر کنید+عکس

 

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/01.jpg

زن های ازبک بر «تخت سوری» نشسته و تفریح می کنند. نشستن بر تخت سوری زیر سایه درخت انگور، چای خوردن در آرامش و گفتگو در مورد مسایل مختلف یک سرگرمی دلچسب زنان ازبک در اوقات بیکاری آنهاست. عکس ها از گلشاده ماریپوا، دانشجوی ازبک در آلمان.

 
http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/02.jpg

در سمت راست تصویر موترهایی به چشم می خورند که از زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق باقی مانده اند و در سمت چپ موترهای جدید ساخت ازبکستان دیده می شوند که پس از کسب استقلال در سال 1991، ساخته شده اند. ازبک ها به موترهای ساخت کشور شان به عنوان یک افتخار ملی می نگرند.

 
http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/03.jpg

دانشگاه دولتی فرغانه/ تحصیلات عالی در ازبکستان جایگاه بلندی دارد. کسانی که مکتب را به پایان می رسانند آرزو دارند که شامل دانشگاه شوند اما تعداد محدودی از آنها می توانند رایگان در این دانشگاه ها درس بخوانند. جمعیت این کشور حدود ۲۸ میلیون و ۲۶۸ هزار نفر با میانگین سنی ۲۳ سال است. امید به زندگی برای زنان ۶۹ و برای مردان ۶۲ سال است.۸۰ درصد از مردم آن ازبک، ۵.۵ درصد روس و ۵ درصد تاجیک هستند.

 
http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/04.jpg

این جوان بعد از مکتب مرچ سبز می فروشد و برای مادرش که بیوه است کمک می کند تا دو خواهر و برادر دیگرش را سرپرستی کند و خرج بدهد.۳۳ درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۰۷ نرخ تورم در این کشور به طور رسمی 3/12 درصد اعلام شد. تولید ناخالص داخلی این کشور 64.15 میلیارد دالر است.

 
http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/05.jpg

چایخانه خنده/ خنده یکی از مدرن ترین چایخانه های فرغانه است. در این چایخانه اکثرا مردان می روند. برعلاوه چای، در این جا قابلی، غذای ملی ازبکستان نیز پخته می شود. درختان پیش روی این رستورانت اصلا از ازبکستان نیستند و با آب و هوای سرد آنجا سازگار نمی باشند به خاطر همین برای حفاظت آنها خیمه های پلاستیکی برپا می کنند.

 
http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/06.jpg

رستورانت های سنتی در ازبکستان زیاد است. در این رستورانت ها، غذاهایی مانند قابلی پلو، شوربا و اگمون در یک دیگ کلان با آتش چوب پخته می شود. این غذاها به صورت سنتی با نان گرم و چای سبز همراه است. ازبکستان پرجمعیت‌ترین کشور منطقه آسیای میانه است و بزرگترین تولیدکننده پنبه در جهان می باشد.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/07.jpg

محافل سنتی/ محافل عروسی خصوصا در بیرون از شهرها اکثرا در حویلی ها گرفته می شود. درمراسم نان مخصوص پخته می کنند. مردم ساز و رقص می کنند. در عروسی های ازبکی مردان و زنان در دو مکان جداگانه محفل می گیرند. 88 درصد مردم این کشور مسلمان هستند. فراط گرایی اسلامی در برخی از نقاط این کشور برای دولت ازبکستان به یک موضوع جدی تبدیل شده است.

 
http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/08.jpg

این پارچه ها از ابریشم و به وسیله کارگاه های دستی تولید می شود .این نوع پارچه شهر مارگیلون را به شهرت رسانده است و هر زن ازبک لباس های زیادی دارد که از این پارچه دوخته شده است. صنعت تولید ابریشم و ابریشم بافی در کشورهای آسیای میانه به خاطر واردات بی رویه ابریشم مصنوعی از چین و پاکستان رو به رکود است.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/09.jpg

صنعت دستی/ این بوت ها دست ساز هستند که بیشتر کهن سالان این نوع کفش ها را می پوشند. این کفش ها بسیار راحت هستند و پاها را در زمستان گرم نگه می دارند. از این کفش ها به افغانستان نیز فرستاده می شود و مردان کهن سال افغان نیز از آن ها استفاده می کنند.

 
http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/10.jpg

تقریبا همه خانواده های ازبک در خانه های شان یک تنور دارند و نان خود را در آن پخته می کنند. تنورهای ازبکی شکل و ساختار مخصوص خود را دارند و با دیگر تنور های عادی فرق می کنند. ازبک ها در افغانستان نیز هنوز از این گونه تنور استفاده می کنند.

 
http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/11.jpg
 

ازبک ها علاقه خاصی در نان پزی دارند. آنها نان را به اشکال متفاوت تزیین کرده و پخته می کنند. نانی که در عکس دیده می شود، به نام «نان پتیر» یاد می شود. این نان مزه خاص خودش را دارد. عده زیادی از مردم افغانستان نیز هم اکنون از این گونه نان استفاده می کنند که به "نان ازبکی"مشهور است و بیشتر صبح ها خورده می شود.

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/12.jpg 

کودکان در بازار چای فروشی می کنند. کودکان کارگر هر روز در بازارها دیده می شوند و کار روی بازار برای کودکان به یک پدیده عادی تبدیل شده است. کودکانی که در این عکس دیده می شوند صنف چهار مکتب هستند و برای کمک به فامیل و تامین مخارج مکتب کار می کنند.۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند.

 
http://www.infoafghan.com/images/1391/hamal/14/ozbakestan/13.jpg  
 

بنای یادبود فرگانه/ فرغانه. احمد الفرگانه در غرب هم به نام الفرگانوس شناخته می شود و یکی از مهمترین ستاره شناسان است که در قرن چهارم میلادی در دره فرغانه متولد شد و زندگی خود را در بغداد گذراند. او یک کتاب نوشته است به نام "کتاب فی الحرکت السماوی علم النجوم" که تاثیرگذاری آن بر جامعه غرب هم محسوس است.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .