بیش از یک هزار بنای تاریخی در افغانستان در معرض نابودی قرار دارند

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 749
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 749
    بازدید ماه : 1310
    بازدید کل : 132255
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

بیش از یک هزار بنای تاریخی در افغانستان در معرض نابودی قرار دارند

 

http://www.infoafghan.com/images/1391/mizan/6/top1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان از نحوه برخورد جامعه جهانی در رابطه به صنعت توریزم در افغانستان انتقاد کرده و می گوید که دیدگاه آنان به هیچ صورت مشوق کننده این صنعت در افغانستان نیست.سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان به روز چهارشنبه در نشستی در کابل گفت، که در حال...

 حاضر صعنت توریزم در افغانستان دچار انحطاط بوده و به گفته وی یک هزار و دو صد بنای تاریخی کشور در معرض نابودی قرار دارند.

آقای رهین در مورد چنین گفت:
« من چند مرتبه برای حکومت و جامعه جهانی هشدار داده ام که اگر افغانستان در جهت حفظ بنای های تاریخی مورد کمک قرار نگیرد، ما شاهد نابودی بخشی از دست آورد های تاریخی ملت ما که در عین حال جز میراث فرهنگی جهان است، خواهیم بود. »
آقای رهین همچنان افزود، به اساس محاسبات که انجام شده، افغانستان از ظرفیتی برخوردار است که اگر صنعت توریزم در آن رشد داده شود، می تواند سالانه چهار تا هفت ملیارد دالر از جهت این صنعت عایدات خالص بدست بی آورد.

در نشست که به مناسب تجلیل از روز جهانی توریزم و بررسی این صنعت در افغانستان برگزار گردیده بود، مقام های وزارت اطلاعات و فرهنگ، نماینده بنیاد آغا خان، مسوولین اتاق تجارت و صنایع و شماری از مقام های دیگر اشتراک نموده بودند.
اشتراک کننده گان مشکلات امنیتی را عمده ترین مشکل در بخش انکشاف و رشد صنعت توریزم در افغانستان عنوان کردند.

بنیاد آغا خان در افغانستان که طی چند سال گذشته در بخش توسعه صنعت توریزم در افغانستان کمک کرده است، صنعت توریزم در کشور را یک منبع خوب در آمد اقتصادی خوانده و به رشد و انکشاف آن تاکید کرد.

علی موجی نمایندهء سیاسی آغا خان در افغانستان، که در این نشست اشتراک داشت، ضمن تاکید بر حمایت و همکاری در بخش صنعت توریزم در افغانستان گفت، که حکومت افغانستان جهت انکشاف صنعت توریزم باید پالیسی را اختیار نماید که بر توسعه و رشد این صنعت اثر گذار باشد.

« ارزش توریزم از دید هر دو جانب مهم دانسته شده و یک منبع خوب اقتصادی برای مردم افغانستان شمرده می شود که نباید نا دیده گرفته شود. با وجود نگرانی ها امنتی و سایر چالش ها موقع مناسب تر از این یافت نخواهد شد، باید طریقه درست آن را دریابیم، و صنعت توریزم را از راه های مختلف انکشاف بدهیم. باید طرح های مشخصی برای رشد و توسعه این صنعت در افغانستان، جستجو گردد و پالیسی را دریابیم که چگونه میتوان فرهنگ اصیل افغانستانی را حفظ کرد. »

در این نشست پیام رییس جمهور کرزی به مناسب روز جهانی توریزم نیز به خوانش گرفته شد. آقای کرزی در این پیام گفته است که باید تلاش به عمل آید تا در دهه تحول برای رشد صنعت توریزم در افغانستان اقدامات جدی روی دست گرفته شود. در این پیام همچنان گفته شده، که جهت ایجاد یک انستیتیوت در بخش صنعت توریزم در افغانستان، گام های عملی برداشته شده است.

مجسمه های بزرگ بودا در بامیان، منار جام در غزنی، مقبره تیمور شاه در کابل، مسجد جامع در هرات و تخت رستم در سمنگان از مشهور ترین بنا های تاریخی در افغانستان شمرده می شوند. گفته می شود افغانستان در سال های قبل از جنگ در آمد خوبی از بابت صنعت توریزم داشت، اما در سه دهه گذشته به سبب جنگ و نا امنی ها صنعت توریزم در این کشور از رونق باز مانده است.
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .