70 هزار معتاد ، 50 بستر ترک اعتیاد!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 5376
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 5376
    بازدید ماه : 5937
    بازدید کل : 136882
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

70 هزار معتاد ، 50 بستر ترک اعتیاد!

 

 

بنا به آمار نهادهای جامعه مدنی بیش از 70 هزار معتاد در هرات زندگی می کنند که بیشتر این افراد جوانانی هستند که در دوران مهاجرت معتاد شده و به کشور بازگشته اند و در هرات اسکان گزیده اند.

با اینکه شمار زیادی از این افراد خواهان تداوی هستند اما مراکزی که متقبل هزینه مالی تداوی این افراد شود وجود ندارد.

به گزارش پامیر پرس ، برای نخستین بار در هرات یک مرکز 20 بستری که برای ترک اعتیاد زنان و اطفال ساخته شده بود، به 50 بستر ارتقا داده شد.

با آنهم داکتر عبدالظاهر فیض زاده، رئیس شورای ولایتی هرات در محفل ارتقاء کلینیک سی بستر تداوی معتادین شهامت به پنجاه بستر، عملکرد مثبت مسئولین و کارمندان این مرکز را ستود و افزایش 20 بستر در این کلینک را امیوار کننده در راستای بهبود و توجه به وضعیت معتادین در هرات خواند.

آقای فیض زاده با اشاره به وضعیت ناهنجار زنان معتاد در ولسوالی ها و معامله گری با اطفال و خانم های معتاد و عدم توجه به تعیین سرنوشت اطفال و این خانم های صحت یاب شده، خواهان توجه جدی ریاست دادستانی استیناف در راستای مبارزه با ناهنجاری های موجود و تعیین سرنوشت زنان و اطفال معتاد مداوا شده و جلوگیری از معامله گری با این قشر شد.

ماریا بشیر، دادستان استیناف هرات ضمن تشکر از مسئولین و کارمندان این کلینیک و توجه جدی شورای ولایتی هرات در راستای بهبود وضعیت معتادین و رفع نگرانی های این ولایت، وضعیت خانم ها و اطفال معتاد در ولایت هرات را نگران کننده خواند و در راستای احقاق حقوق این اطفال و زنان در هرات اطمینان داد و بر ایجاد کمیسیونی متشکل از نمایندگان شورای ولایتی، دادستانان، پولیس و صحت عامه در راستای احقاق حقوق زنان معتاد تاکید کرد و در این راستا قول همکاری داد.

در عین زمان، داکتر واحدی، مسئول کلینیک نیز از توجه شورای ولایتی در این زمینه تشکر نمود و آقای عثمانی، نماینده وزارت صحت عامه، آقای جبار خیل، نماینده وزارت مواد مخدر و مسئولین این مرکز بوده که از سال 2003 به این طرف در راستای آگاهی دهی از مواد مخدر، حقوق بشر و درمان معتادین و وقایع از این بیماری در هرات فعالیت دارد که این تشکر از توجه شورای ولایتی هرات در جلب همکاری های ارگان ها و نهادهای حکومتی با این مرکز، نقش نهاد و ارگان های حکومتی را در راستای مبارزه با شیوع معتادی در جامعه مهم و ارزنده خواندند و خواهان توجه متنفذین و بزرگان در کاهش این بیماری شدند.

این مرکز با ازدیاد 20 بستر جدید به همکاری وزارت صحت عامه، مواد مخدر و دفتر UNODC ، دارای 50 بستر برای تداوی زنها و اطفال معتاد می باشد. اکنون اگر آمار 70 هزار نفری در هرات صحیح باشد چه مدت زمان لازم است تا در صورت ثابت بودن این ارقام 70 هزار نفر معتاد در مرکز 50 بستری هرات تداوی شوند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .