يك‌پنجم امريكايي‌ها بي دين هستند

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 5206
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 5206
    بازدید ماه : 5767
    بازدید کل : 136712
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

يك‌پنجم امريكايي‌ها بي دين هستند



مركز تحقيقات پيو: تعداد افرادي كه ادعا مي‌كنند داراي مذهب خاصي نيستند روند رو به رشدي در امريكا به خود گرفته است.

يك‌پنجم از كل امريكايي‌ها و يك‌سوم افراد زير ۳۰ سال امروزه خود را بدون هرگونه وابستگي ديني معرفي مي‌كنند. نتايج تحقيقات مؤسسه Pew تاكنون چنين ميزاني را نشان نداده بود.

تنها در پنج سال گذشته عدم وابستگي ديني از ۱۵ درصد تا نزديكي ۲۰ درصد از جمعيت امريكا رسيده است. خود اين افراد نيز از ۱۳ ميليون بي‌خدا و لاادرى (تقريباً ۶ درصد از كل مردم امريكا) و تقريباً ۳۳ ميليون كه هيچ اعتقاد مذهبي خاصي ندارند (۱۴ درصد از كل مردم امريكا) تشكيل شده‌اند. با اين وجود تحقيقات Pew نشان مي‌دهد كه بسياري از اين ۴۶ ميليون نفر تا اندازه‌اي داراي روحيات ديني هستند. دوسوم (۶۸‌درصد) از آنها به خدا اعتقاد دارند و بيش از نيمي از آنها (۵۸ درصد) مي‌گويند احساس مي‌كنند كه يك ارتباط قوي با زمين و طبيعت برقرار كرده‌اند. يك‌سوم (۳۷ درصد) نيز خود را «معنوي ولي نه مذهبي» دانسته و يك‌پنجم (۲۱ درصد) نيز مي‌گويند هر روز دعا مي‌كنند.

به علاوه بسياري از اين افراد نيز معتقدند كليساها و ديگر مكان‌هاي مذهبي به نفع جامعه هستند اما تعداد كمي نيز مي‌گويند دنبال ديني كه به دردشان بخورد نيستند و كليسا و مكان‌هاي مذهبي را محلي براي كسب قدرت و پول با تكيه بر قوانين و سياست مي‌دانند. افزايش اين دست افراد باعث شده تا در امريكا اين افراد را به نام «نان» (None)‌ها بشناسند.

زياد شدن اين افراد باعث شده تا نقش زيادي در حوزه‌هاي انتخاباتي داشته باشند. در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۰۸ امريكا، همانطور كه پروتستان‌هاي انجيلي سفيدپوست به جان مك‌كين رأي دادند آنها نيز به باراك اوباما رأي دادند. شش‌دهم از رأي‌دهندگان بدون وابستگي، دموكرات بوده يا متمايل به اين حزب هستند. ۷۲ درصد از اين افراد از سقط جنين قانوني و ۷۳ درصد از ازدواج همجنسگرايان حمايت مي‌كنند. طي پنج سال گذشته رأي‌دهندگان داراي عدم وابستگي ديني از ۱۷ درصد، ۲۴ درصد كل رأي‌دهندگان دموكرات يا متمايل به دموكرات را تشكيل مي‌دهند. مؤسسه Pew كه خود مسئول برگزاري اين نظرسنجي بوده است تحقيقاتي را نيز به راه انداخته تا بتوان علت افزايش سريع تعداد افراد بدون وابستگي ديني را به طور علمي بررسي كند.

اين مؤسسه همچنين مسئول شفاف‌سازي در رابطه با اين قشر از مردم نيز هست چراكه در كنار ارائه اين گزارش اعلام كرده است اكثر افرادي كه داراي تحصيلات آكادميك نيستند بيشتر روبه سوي اين تفكر مي‌روند، در عين حال دانشجويان نيز معتقدند عدم رشد اين تفكر در تحصيلكرده‌ها به تنهايي حاصل برنامه‌هاي ديني در محيط دانشگاه نيست. از ديگر مسائلي كه مؤسسه Pew مطرح كرده اين است كه بسياري از اين افراد به دنبال يك فضاي معنوي هستند كه هنوز پيدايش نكرده‌اند.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .