از کدام ناگفته بگوییم، که تاکنون نگفته ایم؟!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 3367
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 3367
    بازدید ماه : 3928
    بازدید کل : 134873
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

از کدام ناگفته بگوییم، که تاکنون نگفته ایم؟!

 

 

علت افزایش فساد، اعتیاد، سرقت، اختطاف و قتل در میان جوانان آن است که آنها به دولت برای ایجاد اشتغال اعتماد کرده اند، اما تاکنون حکومت افغانستان به این مسائل توجه جدی نکرده است. پولیس ماهانه ده ها جوان را به اتهام قضایای مختلف دستگیر می کند که عامل اصلی اکثر این اعمال ناشایست، بیکاری و نبود کارهای مناسب است

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، خبرهای رسیده از ولایات مختلف حاکی از آن است که بیکاری و تنگدستی سبب شده تا زمینه فساد، اعتیاد، سرقت، اختطاف و قتل در بین جوانان رشد پیدا کند.

به گفته بسیاری از مردم، علت افزایش این جرایم در میان جوانان آن است که آنها به دولت برای ایجاد اشتغال اعتماد کرده اند، اما تاکنون حکومت افغانستان به این مسائل توجه جدی نکرده است. گواه این ادعا آن است که پولیس ماهانه ده ها جوان را به اتهام قضایای مختلف دستگیر می کند که عامل اصلی اکثر این اعمال ناشایست، بیکاری و نبود کارهای مناسب است.

به نظر بسیاری از آگاهان دو عامل سبب افزایش این بیکاری است. اولین این موضوعات کم کاری مقامات مسئول در این رابطه است. متاسفانه در این ولایات پروژه های ناتمام بسیاری وجود دارد که اگر مسئولین به فکر شروع و یا اتمام آنها باشند، بسیاری از جوانان و مردم بیکار با مشغول شدن در این کارهاف از فقر و تنگدستی نجات خواهند یافت و دیگر دست به جرایمی از این قبیل نمی زنند و یا برای دریافت کار عازم ایران و پاکستان نمی شوند و یا به صفوف مخالفین نمی پیوندند.
عامل دوم این همه بیکاری در کشور، واردات بی رویه از کشور دوست و همسایه چین است. در حال حاضر بسیاری از کالاها و حتی ضروریات قبرستانها از چین وارد می‌شود.کار به جایی رسیده که حتی بازار صنایع دستی خورد و کوچک کشور ما در قبضه خارجی‌ها ‌به ویژه چینی‌ها است.

جمهوری چین که کالاهای صادراتیش در بسیاری از بازارهای جهان بویژه در آمريکا و اروپا با سدهای تازه حمایتی روبرو شده، تهاجم بازرگانی خود را بسوی کشورهای در حال توسعه و عقب مانده از جمله افغانستان شدت بخشیده است و هیچکس نمی تواند مانع آن شود.

چین بیشتر از پنجاه درصد بازار کالاهای وارداتی افغانستان را که تقريبا معادل بیست میلیارد دالر می شود سالانه در اختیار دارد.اما علاوه بر این مقدار کالایی که از مبادی رسمی گمرکی وارد کشور می‌شود، حجم نامشخص کالای چینی هم از راه قاچاق به افغانستان راه می‌یابد، آنهم در عرصه‌هایی که برای اقتصاد کشور و بویژه اشتغال اهمیت حیاتی دارد.
به نظر می‌رسد که شمار روزافزونی از تولیدکنندگان پارچه و لباس محلی نیز در رویارویی با سیل کالاهای چینی از پا می‌افتند و کارگران آنها به صف بیکاران می‌پیوندند. دشواریهای روزافزون تولیدکنندگان داخلی در برابر سیل کالاهای وارداتی بویژه کالاهای چینی از عوامل گوناگونی منشا می‌گیرد که مهمترین آنها شکست افغانستان در خروج از اقتصاد تک‌محصولی و فرو رفتن هر چه بیشتر آن در وابستگی آن است.
این دل نگرانی درباره بیکاری و افزایش بیکاران در حالی مطرح می شود که بارها و بارها این موضوع به سمع و نظر مسئولان کابینه بخصوص وزیر محترمه کار و امور اجتماعی رسیده است، اما متاسفانه آن را بارها نشنیده گرفتند و حتی نمایندگان مجلس نیز بعد از ورود به پارلمان درد و رنج مردم ولایت خود را از یاد برده اند و اوضاع اینچنین شده که می بینیم.

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .