آیساف، هویت سیاسی خود را آشکار کرد

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2001
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 2001
    بازدید ماه : 2562
    بازدید کل : 133507
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

آیساف، هویت سیاسی خود را آشکار کرد



از یکسال به این طرف همواره ولایت های شرقی افغانستان هدف حملات راکتی پاکستان قرار گرفته است که نیروهای خارجی به رهبری امریکا تا کنون واکنش خاصی را در این خصوص نشان نداده اند و حتی در مواردی از تأیید و یا رد حملات راکتی از خاک پاکستان بالای ولایت های شرقی افغانستان خودداری نموده اند.

بدون شک پاکستان بعنوان یک همکار استراتیژیک برای امریکا از اهمیت بیشتری نسبت به افغانستان برخوردار است و مقامهای امریکا بارها بر این مساله تاکید نموده اند.

حال باتوجه به پیمان های استراتژیک که افغانستان با برخی کشورهای غربی به خصوص امریکا و بریتانیا امضا نموده است جایگاه دفاع در برابر حملات خارجی از افغانستان در این پیمانها مبهم به نظر می رسد.

به گزارش جمهور ، اظهارات سخنگوی آیساف که گفته است آیساف در برابر حملات خارجی از افغانستان دفاع نمی کند بلکه ماموریت آیساف این است تا نگذارد افغانستان به لانه تروریستان و القاعده تبدیل شود نشان دهنده آن است که کشورهای حامی افغانستان که با این کشور پیمان همکاری درازمدت امضا نموده اند نمی خواهند تا روابط شان را با کشورهای دیگر به خصوص کشور اتمی پاکستان تنش آلود نمایند و از طرفی با این سخن، آنان صرفاً به دنبال اهداف و منافع خود هستند.

جنرال گوانترکتس، سخنگوی آیساف به تازگی گفته است: آیساف نمی‌تواند از افغانستان در برابر حملاتی که از کشورهای همسایه صورت می‌گیرد دفاع کند بلکه تلاش می کند تا افغانستان یکبار دیگر به لانه تروریستان و القاعده تبدیل نشود.

سخنگوی آیساف همچنین گفته است، با آن که در کنفرانس بن اول نیروهای آیساف متعهد به دفاع از افغانستان در برابر حملات خارجی شده بود، اما پس از آن که تأیید ماموریت نیروهای بین المللی به شورای امنیت سازمان ملل متحد واگذار شد، وظیفه دفاع از افغانستان در برابر حملات خارجی از عهده آیساف خارج گردید.

حال سئوال اینجا است که پس این همه نیروی خارجی در افغانستان چی می کنند و برای چه دارند مردم بی دفاع ملکی افغانستان را همه روزه به خاک وخون می کشانند و به نام های مختلف مردم را در زندان های غیر قانونی نگهداری می کنند؟

پس از ۱۱ سال لشکر کشی امریکا و ناتو در افغانستان هنوز هم مردم افغانستان نتوانسته امنیت نسبی را در کشور داشته باشند و بتوانند آزادانه در داخل کشور گشت وگذار داشته باشند؛ گیریم که آیساف از افغانستان در برابر حملات خارجی دفاع نمی کند آیا در برابر تهدیدات داخلی تا چه حد توانسته است در ۱۱ سال گذشته موفقیت داشته باشند.

از طرفی هم اظهارات ضد و نقیض مقام های غربی در افغانستان مردم را نسبت به سیاستهای غربی ها به خصوص ایالات متحده امریکا در خصوص افغانستان بی باور ساخته است وگفته های اخیر سخنگوی آیساف نیز برگرفته از همین تناقض گویی ها است؛ درحالیکه در بخشی از پیمان راهبردی امریکا و افغانستان آمده است: در صورتی که افغانستان از سوی کشورهای همسایه مورد حمله قرار گیرد، ایالات متحده امریکا افغانستان را در برابر چنین حملاتی یاری خواهد کرد.

اما آنچه که در یکسال ونیم گذشته و اکنون دیده شده است نه امریکا و نه هم آیساف قصد دفاع از افغانستان را در برابر حملات خارجی به خصوص راکت پرانی های پاکستان ندارند بلکه غربی تلاش دارند تا با خاموشی در برابر حملات راکتی پاکستان بتوانند راه تدارکاتی کاروان های اکمالاتی ناتو را از مسیرپاکستان باز نگهدارند.

اظهارات مقامهای غربی نشان می دهد که آنان قصد دارند تا از واکنش در برابر حملات راکتی پاکستان بالای افغانستان تا ۲۰۱۴ میلادی زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان خودداری نموده و پس از انتقال تمامی مسئولیت های امنیتی به نیروهای امنیتی افغان این موضوع را نیز به نیروهای داخلی افغان واگذار نمایند.

اندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو گفته است که در مناطق سرحدی افغانستان و پاکستان پناهگاههای تروریستان قرار دارد و این موضوع مایة نگرانی‌ آن‌ها می‌باشد.
دبیرکل ناتو همچنین گفته است که امیدوار هستند پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، ارتش سه صد و پنجاه هزار نفری این کشور قادر به انجام تمامی مسئولیت‌های شان باشند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

برچسپ ها: ,

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .