مسلمانان فرانسوی از وضع خود ناراضی هستند

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 4013
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4013
    بازدید ماه : 4574
    بازدید کل : 135519
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

مسلمانان فرانسوی از وضع خود ناراضی هستند

 

 

بنا بر گزارش یك نشریه فرانسوی كه روزانه در مترو پاریس توزیع می شود، مسلمانان فرانسه زندگی در این كشور را دشوار و پیچیده ارزیابی می كنند و از وضع خود و رفتاری كه با انان می شود ناخرسند و ناراضی هستند.

گزارشگر پایگاه اطلاع رسانی 'ون مینوت' برای تهیه گزارشی با عنوان 'مسلمان بودن در فرانسه امروز' به مناسبت برگزاری
بیست و نهمین نشست سالانه مسلمانان فرانسه كه روز دوشنبه به كار خود پایان داد تهیه شده، به میان مسلمانان رفته و نظر تعدادی از آنان را در مورد وضعیت كنونی شان در جامعه جویا شده است.

در یك گزارش ویدیویی از این مصاحبه كه در پایگاه اینترنتی 'ون مینوت' قرار گرفته تاكید شده است كه با توجه به وقایع اخیر همانند بحث در مورد گوشت حلال و جایگاه آن در سخنرانی های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مسئله 'محمد مراح' جوانی كه هفت فرانسوی از جمله چند یهودی را كشت و نسبت دادن پیروی از اسلامگرایی افراطی به وی و همچنین مسئله اخراج چند تن از رهبران مسلمان از خاك فرانسه، مسلمانان، زندگی در این كشور را كه مدعی آزادی است، دشوار و بسیار پیچیده و ناراحت كننده ارزیابی می كنند.

در این فیلم ظاهرا برای جلوگیری از ایجاد مشكل و تهدید برای كسانی كه سخن گفته اند به نام هیچیك از آنان اشاره نشده است و نظر مصاحبه شوندگان در مورد زندگی مسلمانان در فرانسه مورد سوال قرار گرفته است.

برخی از افرادی كه با آنان گفت و گو شده و با خوش بینی موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند اجرا نشدن همه قوانین در فرانسه را علت وجود مشكل در زندگی مسلمانان این كشور دانسته و معتقدند كه زندگی در فرانسه با وجود اینكه قوانین لائیك در آن حاكم است در صورت رعایت همه قوانین مشكل كمتری خواهد داشت اما مشكل اصلی در اینجا است كه قوانین بصورت تبعیض آمیز و با نگاه نژاد پرستانه اجرا می شود و در نتیجه حقوق اقلیتها بویژه مسلمانان رعایت نمی شود.

یكی از زنان مسلمان محجبه گفت: زندگی در فرانسه بویژه با حفظ حجاب اسلامی حقیقتا دشوار است. چرا كه تبلیغات وسیع جریانهای رسانه ای و رسمی و لابی های صهیونیستی دید بدی نسبت به مسلمانان و بویژه در مورد حجاب آنان به وجود آورده و رفتارهای بدی با زنان می شود زنان از آزادی لازم برای حفظ عقاید و باورها و پوشش خود برخوردار نیستند.

وی ممنوعیت اشتغال به تحصیل با حجاب را یكی از موانع زندگی آزادانه مسلمانان در فرانسه توصیف كرد.

یك زن مسلمان مسن نیز در این گزارش گفت: مسلمان بودن در فرانسه 'یك مبارزه هر روزه' است.... اگر مسلمان باشید باید هر روز برای همه چیز از جمله روسری مبارزه كنید . توضیح هر روزه مسائل و شنیده نشدن توضیحات ما، ما را خسته كرده است.

در بخش دیگری از این برنامه یك مرد جوان مسلمان تاكید كرد در فرانسه آنگونه كه در خارج این كشور نسبت به آن تصور می شود از آزادی فكر، بیان و پوشش خبری نیست ولی آزادی در نپوشیدن وجود دارد. وی افزود: ما مسلمانان در فرانسه در حالی در زیر زمین ها نماز برگزار می كنیم كه مكان های عبادت مسیحیان و یهودیان از وضعیت بهتری برخوردار است.

به گفته وی پس از اقدام مراح و جریان سازی رسانه ای در انتساب این رویداد به مسلمانان، وضعیت برخورد با مسلمانان بسیار بدتر و فاجعه بارتر شده است.

مرد مسلمان دیگری نیز مشكل اصلی را آمیخته شدن مسئله مسلمان بودن و افراط گرایی و تروریسم در جریان موضعگیری های رسمی و تبلیغات رسانه ای دانست.

در فرانسه بنا بر آمار غیر رسمی در حدود ده میلیون مسلمان زندگی می كنند كه بزرگترین اقلیت دینی این كشور را تشكیل می دهند.

بخش عمده این جمعیت را نسلهای دوم و سوم مهاجران مستعمرات سابق تحت اشغال نظامیان فرانسه در آفریقا تشكیل می دهند.

حضور جامعه بزرگ مسلمانان در فرانسه كه بویژه در سالهای اخیر سبب توجه و گرایش بیشتر از سوی فرانسویان به اسلام شده، حجم تبلیغات و موضع گیری های ضد مسلمانان در این كشور را افزایش داده است

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .