توطئه بر سر کار آوردن دوباره طالبان

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 655
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 655
    بازدید ماه : 1216
    بازدید کل : 132161
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

توطئه بر سر کار آوردن دوباره طالبان

 

 

رهبران ائتلاف ملی می گویند که سران و رهبری دولت، طرح های را روی دست دارند که پس از خروج نیروهای بین المللی در سال ۲۰۱۴م زمینه برگشت طالبان را فراهم سازند.
به گزارش جمهور ، در کنفرانس ملی جوانان که با شرکت صدها نفر از جوانان عضو ائتلاف ملی در هوتل اورانوس شهر کابل برگزار شده بود جوانانی از ولایات مختلف افغانستان در کنار رهبران این گروه بزرگ سیاسی سخنانی ایراد کردند. از جمله سخنرانان برجسته این همایش بزرگ، محمود صیقل، قربانعلی عرفانی، محمدیونس قانونی و داکتر عبدالله بودند.
محمدیونس قانونی رئیس حزب افغانستان نوین و عضو ارشد ائتلاف ملی افغانستان که امروز پنج شنبه ۲۴ حمل در کنفرانس سراسری جوانان ائتلاف ملی سخن می گفت، دولت افغانستان را متهم کرد که در ده سال گذشته از فرصتهای به وجود آمده برای بهبود منافع ملی مردم نه تنها کاری را انجام نداد؛ بلکه در بسیاری موارد منافع ملی مردم را فدای منافع شخصی افراد نمود که از سبب آن حالا مردم افغانستان در لبه پرتگاه رسیده و بدترین حالت های زندگی خود را می پیمایند.”
قانونی افزود: پس از سقوط گروه طالبان زمینه برای وفاق، همدلی، پایان جنگ، توافق کشورهای بین المللی برای بازسازی افغانستان و سرازیر شدن بلیون ها دالر به این کشور مساعد شده بود؛ ولی بنابر نبود و ضعف مدیریت کلان در دولت افغانستان، همه این زمینه های مساعد شده از دست رفت.
به باور آقای قانونی؛ در دو سال باقی مانده، دولت افغانستان نمیتواند مشکلات کلانی را که در این ده سال به وجود آمده حل بسازد؛ چون نه در اندیشه دولت تغییرآمده، نه زمامداران تغییر کرده اند و نه هم مردم توقع اصلاحات را دارند.
این عضو ارشد ائتلاف ملی افزود: براساس معلومات، سه سناریو از طرف رهبری دولت برای این کشور قرار است که اجرا شود؛ او این سه سناریو را چنین شرح داد: ” بحرانی کردن وضعیت امنیتی، زمینه برای بازگشت طالبان و به تعویق انداختن انتخابات که هر سه این سناریوها برای افغانستان پیامدهای خطرناکی خواهد داشت و مردم افغانستان به چنین سناریوهای ضد منافع ملی اجازه پیاده شدن را نخواهند داد.
قانونی تاکید کرد: ائتلاف ملی در یک چتر بزرگ با اشتراک تمامی جناح های سیاسی می خواهد که در سال ۲۰۱۴م با شرکت در انتخابات، زمام امور را بدست گیرد و سرنوشت مردم را از این فلاکت و بدبختی نجات دهد.
همچنین داکتر عبدالله رئیس ائتلاف ملی در این همایش گفت:” مردم افغانستان باورشان را نسبت به دولت و حکومت کنونی از دست داده اند و دلیل آن هم کنار گذاشتن مردم از سوی دولتمردان و توجه بیشتر برای افراد و اشخاص می باشد.”
آقای عبدالله از تمام نسل جوان کشور خواست که به هیچ وجه اجازه ندهند سرنوشت شان را کسانی رقم بزنند که برای دانشجویان توصیه میکنند که سیاست نکنند.
از سویی هم عباس کریمی وزیر عدلیه دوران موقت و از اعضای فعلی ائتلاف ملی، دولت افغانستان را یکی از فاسدترین دولت های جهان خطاب کرد زیرا به باور او:” قدرت به دست چند انسان مافیایی قرار گرفته و هر روز بالای چوکیهای دولتی، از سوی آنها کمیشن کاری صورت می گیرد که وضعیت فعلی را به وجود آورده است.”
به گفته آقای کریمی در تاریخ پنجهزار ساله کشور، مردم افغانستان شاهد چنین دولت فاسد، بی کفایت و مبتذل نبوده است و این چنین دولت در شأن مردم مجاهد افغانستان نیست و باید بطور جدی تغییرکند.
سیاست های کنونی حکومت افغانستان بارها مورد انتقاد رهبران اپوزیسیون سیاسی قرار گرفته که حکومت افغانستان توجه چندانی به انتقادات آنها نکرده است.
یکی از خواست های اپوزیسیون سیاسی دولت، تغیر نظام از ریاستی به پارلمانی بوده است که رئیس جمهورکرزی در آخرین سخنانش در پارلمان کشور از نظام ریاستی در برابر نظام پارلمانی در افغانستان دفاع کرده بود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .