فوزیه کوفی در فکر رياست‌جمهوري افغانستان

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 918
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 918
    بازدید ماه : 1479
    بازدید کل : 132424
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

فوزیه کوفی در فکر رياست‌جمهوري افغانستان

 

 

يك زن 36 ساله عضو پارلمان افغانستان قصد دارد براي انتخابات رياست‌جمهوري كشور كه قرار است در سال 2014 ميلادي برگزار شود، خود را نامزد كند.
اين زن ۳۶ ساله كه "فوزيه كوفي" نام دارد، داراي دو دختر است و از سياستمداران ولايت بدخشان افغانستان محسوب مي شود.

وي در مصاحبه‌اي با خبرگزاري رويترز مي‌گويد: مطمئنم كه مبارزات انتخاباتي من جزو جنجالي‌‌ترين مبارزات خواهد بود و با مشكلات زيادي مواجه خواهم بود.

فوزيه كوفي اولين فردي است كه تمايل خود را براي نامزدي در انتخابات رياست‌ جمهوري افغانستان اعلام كرده است و كانديداتوري وي بعد وسيعي در بر خواهد گرفت.

اين نامزد زن پست رياست‌ جمهوري افغانستان در ادامه مصاحبه‌ خود افزود: بسيار آسان است كه يك زن را در افغانستان مورد حمله قرار دهيم و اتهاماتي را عليه يك زن مطرح كنيم و سپس زندگي سياسي وي براي هميشه پايان مي‌يابد.

اين زن جوان در گذشته نيز همكاران مرد خود را با عضويت در پارلمان و سپس به دست گرفتن سمت معاون رئيس پارلمان شگفت‌زده كرده بود.

وي اولين بار در سال ۲۰۰۵ ميلادي به عنوان نماينده پارلمان افغانستان و يكي از ۹۰ زن از ۲۴۰ عضو پارلمان انتخاب شد. وي بار ديگر در سال ۲۰۱۰ ميلادي در همين سمت انتخاب شد.

اين زن جوان كه نوزدهمين فرزند از ۲۳ فرزند پدر چند زنه خود است، خانواده‌اش را با اين تصميم در مورد كانديداتوري در انتخابات رياست‌ جمهوري شگفت‌زده كرد.

وي حتي اولين دختر تحصيل كرده از خانواده‌اش محسوب مي‌شود، چراكه براي رفتن به مدرسه و تحصيل به برادرانش التماس كرده است.

فوزيه كوفي در ادامه مي‌گويد: يكي از اصول اوليه‌اي كه مردم افغانستان مي‌خواهند، دولتي مسئول، پاسخگو و مناسب است.

وي خواهان اين است كه افغانستان از تكيه بر كمك خارجي كه بيش از ۸۰ درصد از بودجه كشور را تشكيل مي‌دهد، دست بردارد و از لحاظ مالي مستقل شود.

اين زن كانديداي رياست‌ جمهوري افزود: با اعمال قوانين در كنترل منابع به ويژه در بخش معادن مي‌توان خودكفا شد. ميلياردها دلار از سرمايه‌هاي افغانستان در بخش منابع زيرزميني مدفون شده است. متاسفانه هم‌اكنون درآمد حاصل از منابع معدني به جيب برخي از افراد خاص واريز مي‌شود. اگر شما براي مردم شغل ايجاد كنيد، به طور حتم خطرات امنيتي را كاهش داده‌ايد. اگر شغل خوب براي اين مردم ايجاد شود، آنها به سوي طالبان جذب نمي‌شوند.

كوفي كه يكي از مبارزان حقوق زنان پس از سقوط طالبان در افغانستان محسوب مي‌شود، اعلام كرد كه براي تحقق حقوق زنان در افغانستان با ۳۰ ميليون جمعيت كه سال گذشته به عنوان بدترين كشور در جهان براي زندگي زنان شناخته شد، به تلاش خود ادامه مي‌دهد.

اين زن مي‌گويد: حامد كرزي، رئيس‌ جمهوري كنوني مي‌تواند تحت قوانين انتخاباتي و نامساعد بودن اوضاع امنيتي، انتخابات را به تعويق بيندازد تا همچنان بر سر قدرت باقي بماند. كرزاي با كاهش حمايت از جانب زنان، جنبش مدني، فعالان، جوانان افغان و نخبگان مواجه شده است و براي همين است كه تلاش مي‌كند تا بر نيروهاي محافظه‌كار تكيه كند.

كوفي همچنين با نظرات شوراي علماي افغانستان كه مورد تائيد كرزي است، مخالفت كرد؛ نظراتي كه به شوهران اجازه داده مي‌دهد تا در شرايط خاصي همسران خود را مورد ضرب‌ و شتم قرار دهند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .