طالب،ای برادر چه سودی از این اقدامات میبری؟!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 581
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 581
    بازدید ماه : 1142
    بازدید کل : 132087
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

طالب،ای برادر چه سودی از این اقدامات میبری؟!



برخیها سر من قهر می شوند، وقتی می گویم طالب برادر ماست. ولی من این خطاب برادر را ترک نمی کنم. هرچند اعتراض هم شود... پس طالب، برادر! از این اقدامی که به نام تو شد، چه فایده ای به اسلام و مسلمین رساندی؟

حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان روز سه شنبه از فعالیت نیروهای امنیتی کشورش برای دفع حملات اخیر طالبان در کابل و سه ولایت دیگر قدردانی کرد اما در عین حال افزود که با وجود انتقادها، «طالبان را برادر» می خواند.

حامد کرزی که در سمیناری به مناسبت یکصد و پنجاه و هفتمین سالروز تولد محمود طرزی سخن می گفت: تاکید کرد که افغانستان به سمت پیشرفت در حرکت است. محمود طرزی در سال 1911 نخستین روزنامه افغانستان (سراج الاخبار) را تاسیس کرد.

رئیس جمهور در این سخنرانی از جانفشانی نیروهای امنیتی کشورش برای دفع حملات اخیر طالبان قدردانی کرد و گفت: جوانان افغانستان نشان دادند که از خاک خود دفاع می کنند. او با اشاره به معاش ناچیزی که یک مامور پولیس افغانستان می گیرد، گفت:«جوانی که با 12 هزار افغانی معاش جان خود را فدا می کند، او در واقع انتحار می کند و از خاک خود دفاع می کند.

این در حالی است که حملات اخیر طالبان بر کابل و سه ولایت دیگر، بر انتقادها از حکومت وی افزوده است.

برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان گفته اند که در مصالحه با طالبان باید تجدید نظر شود. همچنین برخی منتقدین حامد کرزی می گویند که او با وجود حملات سازمان یافته طالبان، حتی از محکوم کردن علنی این گروه خودداری می کند.

حامد کرزی، رئیس جمهور در این سخنرانی اش به این انتقادها نیز واکنش نشان داد و گفت: برخی ها در دولت افغانستان و در مطبوعات سر من قهر می شوند، وقتی می گویم طالب برادر ماست. ولی من این خطاب برادر را ترک نمی کنم. هرچند اعتراض هم شود... پس طالب، برادر! از این اقدامی که به نام تو شد، اگر تو کردی یا نکردی، چه فایده ای به اسلام و مسلمین رساندی؟

گروه طالبان مسئولیت حملات سازمان یافته و همزمان روز یک شنبه بر اهدافی در کابل و سه ولایت دیگر افغانستان را به عهده گرفته است. این گروه گفته است که این حملات، شروع «تهاجم بهاری» آنها می باشد.

حامد کرزی از طالبان انتقاد کرد که برای افغانستان و آزادی این کشور کار نکرده اند، بلکه برای پیدا کردن بهانه برای خارجی ها فعالیت کرده اند تا آنها در این کشور بمانند.

رئیس جمهور گفت که گفتگوی حکومتش با ایالات متحده امریکا در مورد قرارداد مشارکت استراتژیک ادامه دارد و او می خواهد تا دو سال دیگر نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند تا از مصارفی که آنها متقبل می شوند، کاسته شود.

وی همچنین اظهار داشت: اگر کشورهای خارجی بخش کوچکی از بودجه ای را که در افغانستان مصرف می کنند، در اختیار دولت افغانستان قرار دهند، مشکل افغانستان حل می شود.

او افزود: اکنون آمریکا در افغانستان نمی دانم سالانه یکصد میلیارد یا یک و نیم صد میلیارد دالر مصرف می کند. ما می خواهیم که امریکا این قدر مصرف نکند، از این پول به افغانستان فقط چهار، پنج میلیارد دالر سالانه بدهد، کار ما خوب پیش می رود.

حامد کرزی، رئیس جمهور افزود که گفتگوهای افغانستان و ایالات متحده امریکا در مورد جزییات سند استراتژیک و ذکر مشخص ارقام است. به عنوان نمونه، او در مورد تعهد مالی ایالات متحده امریکا با افغانستان گفت: در این شکی نیست که امریکایی ها پول می دهند اما می گویند که در قرارداد مبلغش را نمی نویسند. ما می گوییم: پول کم بدهید اما در قرارداد مبلغ را ذکر کنید.

به گفته آقای کرزی، مقام های آمریکایی می گویند: در سند استراتژیک می نویسند که کمک زیادی به افغانستان می کنند اما نمی خواهند مبلغ مشخصی را ذکر کنند. از ایالات متحده امریکا می خواهیم که کمک سالانه حداقل دو میلیارد دالری به افغانستان را در سند همکاری های استراتژیک مشخص کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .