مهمترین منبع تامین مالی طالبان را بشناسید!

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 3068
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 3068
    بازدید ماه : 3629
    بازدید کل : 134574
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

مهمترین منبع تامین مالی طالبان را بشناسید!

 

این بار ویکی‌لیکس با انتشار یک سند محرمانه دیگر اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرده که عربستان سعودی مهمترین منبع تامین مالی گروه‌های تروریستی در سراسر جهان می باشد. به همین دلیل درباره اقدام سرمایه‌داران آل سعود در تامین مالی گروهک‌های تروریستی در اقصاء نقاط جهان هشدار داده است

سایت جنجالی ویکی لیکس که طی دو سال اخیر بارها و بارها با انتشار اسناد محرمانه، باعث شگفتی ملتها و دولتها شده، یکبار دیگر حقایقی را درباره دخالت نابجا برخی از کشورهای منطقه در افغانستان افشاء نمود.

اسناد ياد شده جزو250 هزار سندي است كه مسوولان سايت مي‌گويند از وزارت خارجه آمريكا به سرقت رفته و تمام مسائل را ازچشم ماموران يا دولتمردان آمريكايي روايت مي‌كند و همين مساله ماهيت رفتار و اعمال دولتمردان آمريكايي را بيشتر در معرض قضاوت جهانيان مي‌گذارد.

این بار ویکی‌لیکس با انتشار یک سند محرمانه دیگر اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا یعنی خانم هیلاری کلینتون اعتراف کرده که عربستان سعودی مهمترین منبع تامین مالی گروه‌های تروریستی در سراسر جهان می باشد.

بر اساس این سند، هیلاری کلینتون درباره اقدام سرمایه‌داران آل سعود در تامین مالی گروهک‌های تروریستی اقصاء نقاط جهان هشدار داده و از مقامات مسئول سعودی خواسته است تا این موضوع را حل و فصل کنند زیرا این امر دارای اولویتی راهبردی است و یک چالش دایمی و همیشگی می باشد.

وی تاکید کرده است که از مهمترین گروه‌های که از این کمک‌های مالی سعودی بهره برده‌اند، القاعده، طالبان و سازمان نظامی "طیبة" است که با استفاده از کمکهای مالی شاهزادگان آل سعود اقدام به انجام عملیاتهای تروریستی و حملات انتحاری می نمایند.

در تلگراف محرمانه ای که در دسامبر ۲۰۰۹ ارسال شده است، کلینتون از دیپلمات‌های آمریکایی خواسته است تا تلاش‌های خود برای توقف رسیدن پول به گروه‌های مسلحی که ثبات و امنیت را در پاکستان و افغانستان تهدید می‌کنند، مبذول دارند. بویژه اینکه این گروه‌ها نیروهای ناتو را هدف قرار می‌دهند.

اما اين اسناد نشان مي‌دهد با وجود تمام فشارهاي آمريكا، رياض اقدامات محدودي براي متوقف ساختن بودجه‌رساني به گروه طالبان، لشكر طيبه در پاكستان و ديگر گروه‌هاي افراطي كه در افغانستان و پاكستان و هند حملات تروريستي انجام مي‌دهند، انجام داده است.

به هر حال بسیاری از دیپلمات‌های آمریکایی معتقدند که مبالغ مالی زیادی از سوی عربستان سعودی در موسم حج به دست گروه‌های مسلح می رسد و از آنجایی که رهبران و مسئولان طالبان و القاعده و حتی لشکر طیبه ظاهری کاملا اسلامی دارند، در این دیدار و گفتگوهایی که به بهانه سفر بیت الله الحرام صورت میگیرد، هیچ کس شک نمی کند.

درباره اینکه حملات انتحاری در افغانستان ریشه در مدارس دینی پاکستان دارد هیچ شکی نیست. همان مدارسی که با کمک مالی آل سعود با اهداف خاصی تاسیس و اداره می شوند . این واقعیتی است که هم دولتمردان افغانستان می دانند، هم کاخ سفید نشینان غرب.

اما اینکه چرا چنین خبری در چنین برحه ای از زمان نشر می یابد، جای سوال است.
آنگونه که به نظر می‌رسد، روابط واشنگتن و ریاض بر سر معاملات نفتی رو به تیرگی است چرا که عربستان نتوانسته به تعهدات خود مبنی بر تامین نفت جایگزین نفت ایران، عمل نماید. لذا شاید بتوان برداشت کرد که موسم تسویه حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میان غرب و عربستان پیش از موعد خود آغاز شده است.

هرچند که این سیاست آمریکاست. که تا زمانیکه به خاندانی، به گروهی به دولتی نیازمند باشد از آنها حمایت می کند. اما به محض اینکه کوچکترین سرپیچی از آنها مشاهده نماید، علاوه بر بدنام کردن و تخریب آنان، از انجام هر اقدامی بر علیه آنها خودداری نخواهد کرد.

به هر حال این عاقبت دوستی با گرگانی چون آمریکا و انگلیس است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .