نكات كليدي براي حفظ سلامتي

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1099
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1099
    بازدید ماه : 1660
    بازدید کل : 132605
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

نكات كليدي براي حفظ سلامتي

 

 


1- حرکت بيشتر

سعي کنيد هر روز راههاي تازه اي را پيدا کنيد که به واسطه آن بيشتر بتوانيد بدن خود را حرکت دهيد. بين آسانسور و پله، پله را انتخاب کنيد. حيوانات خانگي را همراه خود به پياده روي ببريد، هنگامي که قصد داريد دنبال بچه ها برويد، پياده اين کار را انجام دهيد، با دوستانتان توپ بازي کنيد، و علف هاي هرز باغچه را خودتان حرص کنيد. کارهايي که در آنها دست و پا حرکت دارند، نه تنها موحب حفظ تناسب اندام شما مي شوند بلکه به عنوان نيروهايي براي از بين بردن استرس نيز مي توانيد روي آنها حساب کنيد. "حرکت" را مي توانيد در بازه زماني بسيار کوتاهي انجام دهيد. حتماً لازم نيست يک ساعت در باشگاه فعاليت داشته باشيد و يا به مدت 45 دقيقه حرکات ايروبيک انجام دهيد يا تاي چي و کيک بوکس تمرين کنيد. فقط سعي کنيد در طول روز با هر کاري که مي توانيد حرکت بيشتري را به اعضاي مختلف بدن خود وارد کنيد.

2- قطع چربي

از غذاهايي که کاملاً مشخص است که سرشار از چربي هستند خودداري کنيد مانند: غذاهاي سرخ شده، انواع برگر، و گوشته هاي پر چرب. محصولات لبني پرچرب نظير پنيرهاي محلي، خامه، و شير بايد از انواع کم چربشان مورد استفاده قرار بگيرد. ميزان مصرف کره، مارگارين، مايونز و انواع ديگر سس ها را نيز بايد به کمترين ميزان ممکن برسانيد. انواع محصولات کم چرب موارد بالا نيز وجود دارند و شما مي توانيد از انها استفاده کنيد؛ مانند: پنير هاي کم چرب، سس هاي رژيمي، و...به فرداي خود فکر کنيد، لاغر، خوش هيکل، چربي سوز....خودشه؛ درجه يک!

3- ترک سيگار

 از سال 1960 به بعد مشخص شد که استعمال دخانيات بهداشت عمومي بدن را به خطر مي اندازد و به مردم سراسر جهان توصيه شد تا ميزان مصرف سيگار را کاهش دهند؛ اما متاسفانه اخيراً رشد باورنکردي را در مصرف سيگار توسط جوانان و نوجوانان شاهد هستيم. آيا ممکن است اين امر نوعي تهاجم فرهنگي قلمداد شود؟ و يا تاثير هاليوود است؟ هنر پيشه هاي مطرح دنياي هالوود در فيلم هاي مشهور سيگار به لب دارند. هشيار باشيد و با نوجوانان در اين مورد صحبت کنيد و به آنها بگوييد که فضاي رمانتيک و خشن هاليوود سرابي بيش نيست.

خط مشي فکري روز: يک سيگار کمتر بکشيد...

4- کاهش استرس

شايد صحبت کردن در مورد استرس کار ساده اي باشد، اما برخورد با آن قدري دشوار است. تکنيک هايي وجود دارند که محققان معتقدند با استفاده از آنها مي توانيد افکار مثبت بيشتري را به ذهن خود وارد کنيد. 30 دقيقه در طول روز را صرف کاري کنيد که از انجام آن لذت مي بريد، مثلا در وان آب گرم دراز بکشيد، لب ساحل يا در پارک پياده روي کنيد، کتاب مورد علاقه تان را مطالعه کنيد، به ديدن يکي از دوستانتان برويد، با سگ خانگي تان بازي کنيد، به موسيقي مورد علاقه تان گوش کنيد، يک فيلم خنده دار نگاه کنيد، يک ماساژ دريافت کنيد، موهايتان را کوتاه کنيد، و يا مدي تيشن انجام دهيد و ...پيش از اينکه بخواهيد کنترل خودتان را از دست داده و عصباني بشويد تا 10 بشماريد، بعد ببينيد چه احساسي پيدا مي کنيد.

5- محافظت در برابر آلودگي هوا

اگر نمي توانيد در محيطي به دور از دود و دم زندگي کنيد، حداقل وارد اتاق هايي که در آنها سيگار مي کشند، نشويد، در محل هاي پر رفت و آمد ورزش نکنيد، و در مکان هاي پر ترافيک آمد و شد نکنيد. فقط زماني مي توانيد در فضاي باز ورزش کنيد که ميزان آلودگي هوا پايين باشد. اگر قصد ورزش کردن در محيط هاي سربسته را داريد، بايد حتماً مطمئن شويد که دستگاه تهويه به درستي کار مي کند. در حياط منزل خود درختچه و بوته هاي مختلفي را پرورش دهيد، اين گياهان مي توانند بازدارنده خوبي براي آلودگي هواي خيابان باشند.

6- کمربند ايمنيتان را ببنديد

تحقيقات حاکي از اين مطلب هستند که افرادي که از کمربند ايمني استفاده مي کنند، عمر طولاني ترين نسبت به سايرين دارند. همچنين بستن کمربند ايمني احتمال آسيب ديدن در سوانح رانندگي را به ميزان بسيار زيادي کاهش مي دهد.

7- نخ دندان

پژوهش هاي جديد گوياي اين امر هستند که ارتباط مستقيمي ميان طول عمر و نخ دندان وجود دارد. البته محققان دليل قطعي اين عمر را به درستي نمي دانند، شايد دليلش اين باشد که افرادي که دندان هايشان را با نخ تميز مي کنند، نسبت به سلامت عمومي بدن خود حساس تر بوده و اهميت بيشتري به بهداشت خود مي دهند.
 

8- درونماي ذهني مثبت
ارتباط مستقيمي ميان زندگي سالم و چهره سالم وجود دارد. افرادي که در زندگي خود مشکلي نداشته و سالم زندگي مي کنند، معمولاً چهره خنداني داشته و هميشه لبخند به لب دارند. خط مشي فکري روز: اگر ليخند بزنيد و ترانه بخوانيد، ديگر نميتوانيد غمگين باشيد.

 

9- انتخاب مناسب والدين

ارتباط ميان سلامتي افراد و ژنتيک آنها کاملاً مشخص است، اما نمي توان گفت به اين دليل که والدين شما در جواني به دليل ابتلا به نوعي بيماري خاص جان خود را ازدست داده اند، شما هم به همين درد مبتلا خواهيد شد و هيچ تغييري در ژن هاي خود نميتوانيد ايجاد کنيد. خط مشي فکري روز: اين تکنيک ها را براي برخورداري از يک زندگي سالم بکار گيريد تا بتوانيد سرنوشتتان را کنترل کنيد

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .