بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر را می شناسید؟

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2362
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 2362
    بازدید ماه : 2923
    بازدید کل : 133868
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر را می شناسید؟

 

مسلم است که اگر یک مافیای قوی در میان نباشد، همین وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور با همین جناب ضرار احمد مقبل می تواند با زور هم که شده از کشت خشخاش جلوگیری نماید، ولی کسانی هستندکه نمی خواهند این زنجیره قطع شود

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معاون مبارزه با موادمخدر وزارت داخله ديروز دوشنبه اعلام كرد كه دو تن از قاچاقچیان معروف بین المللی مواد مخدر كه مدت طولانی تحت تعقیب بودند، در كابل دستگیر شدند.

محترم 'باز محمد احمدی' در یك نشست خبری در كابل افزود: 'حاجی بختاور و گل حضرت' از جمله 10 قاچاقچی بزرگ جهانی بودند كه دو روز پیش توسط نیروهای امنیتی در منطقه چهارراهی 'عبدالحق' شهر كابل دستگیر شدند.

این دو قاچاقچی جزء قاچاقچیان عمده و بزرگ درسطح منطقه و جهان بودند که ماهانه بیش از یك تن مواد مخدر را از افغانستان به كشورهای دیگر انتقال می دادند. علاوه بر اینان پنج تن از قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر شامل 'حاجي عیسي' و 'حاجي موسي' از ولایت نیمروز، 'حاجي سرور از ولایت هلمند،'حاجي بهاءالدین و امان الله افغان' ساكنان اصلي ننگرهار كه در بدخشان زندگي می كردند، نیز دستگیر شدند.

به گفته این مقام وزارت داخله پولیس مبارزه بامواد مخدر در یكماه گذشته بیش از هشت تن تریاك، ٢٥٨ كیلوگرام هروئین، ٣١٦ كیلوگرام مرفین،هفت تن حشیش و حدود سه تن مواد شیمیایی را در مناطق مختلف كشور كشف و ضبط كرده است که طی این عملیاتها در این مدت ١٢٤نفر به اتهام قاچاق این مواد بازداشت و ٦٥١نفر هم از سوي واحدهای قضایی كشور محاكمه و به مدت های گوناگون حبس محكوم شدند.

اما آیا واقعا با دستگیری این افراد معضل مواد مخدر در افغانستان از بین می رود؟ انصاف مطلب این است که براي ريشه‌ كن شدن معضل مواد مخدر بايد به سرچشمه توليد و توزيع آن و سركردگان قاچاقچيان دسترسي پيدا كنيم؛ چرا كه كشف مواد مخدر در سطح پايين‌تر و مبارزه با توزيع‌ كنندگان خورد در كاهش قاچاق مواد مخدر هيچ سودي ندارد.

مسلم است که اگر یک مافیای قوی در میان نباشد، همین وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور با همین جناب ضرار احمد مقبل می تواند با زور هم که شده از کشت خشخاش جلوگیری نماید، ولی کسانی هستندکه نمی خواهند این زنجیره قطع شود.

برای اینکه شفاف تر سخن بگوییم باید بدانیم که تا زماني كه مافياي موادمخدر نفوذ لازم را در دستگاه سياست نداشته باشد به راحتي نمي تواند يك كشور را به مركز توليد موادمخدر در جهان تبديل نمايد. با این توضیح که برخی کشورهای غربی با ضعيف ساختن حكومت و نفوذ در عرصه قدرت و سياست در افغانستان ، زمينه را براي ناامني و فعاليت آزاد مافياي موادمخدر فراهم مي کنند.

این مساله از چند جنبه به نفع کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس می باشد. یکی اینکه هرچه افغانستان در بعد اقتصادي هرچه بیشتر وابسته به موادمخدر باشد به نفع آنان است زیرا کشور ما از نظر خودكفايي و توليد محصولات كشاورزي هيچگاه نخواهد توانست به رشد لازم و رفع نيازمندي هاي داخلي دست يابند، لذا همیشه محتاج آنان می باشد.

از طرفی در عرصه اجتماعی نیز اهداف بسيار مخوف و سازماندهي شده اي را دنبال مي كنند. آلوده ساختن جامعه به فعاليت توليد موادمخدر، شيوع اعتياد در بين خانواده ها و جوانان و گسترش فساد و فحشا در جامعه از مهمترين برنامه ها و اهداف ابرقدرتهایی است که از کشت و توزیع مواد مخدر حمایت می کنند.

دلیل اینکه میگوییم کشت و توزیع مواد مخدر ریشه در آمریکا و انگلیس دارد این است که بارها دیده شده، سربازان امریکائی در جریان بازرسی های امنیتی از کنار بسته های آماده به انتقال تریاک با بی تفاوتی عبور میکنند و اطلاعاتی را که در مورد مواد مخدر برایشان میرسد نادیده میگیرند. اکنون در افغانستان بیش از 100 هزار نیروی آمریکایی حضور دارند، اما حتی خبری از درگیری میان این نیروها با مافیای مواد مخدر افغانستان منتشر نمی شود.

اینکه می گویند مواد مخدر در اختیار یکی از برادران کرزی یا نزدیکان برخی اعضاء کابینه می باشد، در واقع انحراف اذهان عمومی است. شاید این افراد در کشت و توزیع خشخاش نقش داشته باشند اما نقش آنان در رتبه چهارم و پنجم قرار دارد. زیرا اینان هنوز آنقدر بزرگ نشده اند که بخواهند در سطح جهانی با مافیای مواد مخدر در آمریکا و انگلیس رقابت کنند. اینگونه افراد بدون اینکه بدانند، تنها یک کارگر در اختیار ابرقدرتهایی هستند که برای به دست آوردن ثروت از این راه حاضرند دست به هر اقدامی بزنند.

این مطلب را که سرچشمه مواد مخدر را باید در آمریکا و انگلیس جستجو کرد، همگان می دانند. حال اگر توان آن را دارند که با این مافیا مقابله کنند، بسم الله. ولی اگر این جرات را در خود نمی بینند، هزار اجلاس هزار روزه دیگر هم که بگذارند، فایده ای نخواهد داشت.



نظرات شما عزیزان:

پارسا
ساعت9:24---5 ارديبهشت 1391
سلام به وب www.e123.loxblog.com سر بزن و نظر بده

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .