نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1563
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1563
    بازدید ماه : 2124
    بازدید کل : 133069
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هشت ثور، یادبود پیروزی ملت

 

 

هشت ثور یکی از ماندگارترین روزهای ملی و تاریخی کشور ماست که ملت بیدار و شجاع افغانستان در برابر قشون سرخ شوروی وقت قیام شان را به پیروزی رسانیدند. در این روز بود که نعرۀ تکبیر الله اکبر در سرتاسر کشور ما طنین انداز شد و ملت ما یک بار دیگر شاهد پیروزی شان علیه قشون سرخ شوروی گردیدند. هرچند بعد ها جنگ های خونین داخلی میان تنظیم های هفت گانه جهادی از اثر مداخلات و دست درازی های پیدا و پنهان کشور های آزمند همسایه در گرفت و تعداد بی شماری از مردمان کابل زمین در نتیجه اختلافات حزبی مجاهدین به شهادت رسیده و یا معلول و معیوب شدند و یا هم به کشور های همسایه و سایر کشور های جهان مهاجر شده و دیار غربت را به پیش گرفتند؛ اما به هر حال این ملت ما بود که از یک آزمون بزرگ دیگری همانند آزمون های قبلی (سه جنگ افغان و انگلیس طی قرن نوزده و اوایل قرن بیست) موفق به در آمده و پیروزی شان را علیه امپراطوری غول آسای سرخ جشن می گرفتند.

ملت مسلمان و متدین ما با قربانی دادن حدود دو میلیون شهید، بیشتر از یک میلیون معلول و معیوب و سه میلیون آواره به کشور های همسایه با توکل به خداوند متعال و همت بالا، قشون سرخ را که نظیر آنرا جهان تا آن زمان ندیده بود، وادار به شکست ساخته و کاخ کریملین سقوط امپراطوری خود را به دست توانای افغانان غیور و با شهامت پذیرفت. هرچند در آن وقت نزد جنرالان و نظامیان ارتش شکست ناپذیر شوروی – بنا بر گفتۀ خود شان – بعید به نظر می رسید که ملتی فاقد امکانات و تجهیزات پیشرفته، با شکم گرسنه، پاهای برهنه و لباس تنیده بتواند جهاد مقدس را به پیروزی برساند اما تحلیلگران مسایل نظامی و سیاسی کشور معتقد بر این هستند که نیروی ایمان، اعتقاد به خداوند متعال و دفاع از میهن شان یگانه انگیزه هایی بوده است که این ملت با افتخار را از یک آزمون بزرگ موفق به در آورده و زندگی با عزت را نصیب ملت ستمدیده و رنج دیده اما غیور و با شهامت ما بکند.

آنچه مایۀ تأسف است، این می باشد که طالبان و شبکه ها و گروه های دهشت افگن که توسط سازمان های استخباراتی کشور های منطقه و به خصوص پاکستان تمویل، تجهیز و تسلیح می گردند؛ با وجود آنکه خود را مجاهد عنوان می کنند، در این اواخر هشدار داده اند که در روز پیروزی مجاهدین حملات انتحاری و انفجاری زنجیره ای را در نقاط مختلف کشور راه اندازی خواهند نمود تا از این روز تجلیل به عمل نیاید. این گفته های آنان این نکته را می رساند که آنان به طور مستقیم از آی اس آی (سازمان استخبارات نظامی پاکستان) دستور گرفته و تابع اوامر و هدایات نظامیان آن کشور می باشند. چون پاکستان قادر به این نشد تا همان مهره هایی که منافع نظامیان آن کشور را تأمین می نمود، به قدرت رسانیده و از همین رو جبهه های متعددی را علیه نیروهای مجاهدین ایجاد نماید.

در اخیر فرارسیدن بیستمین سالروز پیروزی مجاهدین افغانستان را به همۀ هموطنان عزیز خویش تبریک گفته و از خداوند متعال می خواهم تا همیشه پیروز و سرفراز باشند. ضمناً همانطور که در راستای دفاع از خاک و ناموس این سرزمین آبایی و اجدادی شان فداکاری ها و ایثار گری های بی دریغ داشتند، می خواهم تا در بازسازی و نوسازی کشور شان سهم بارز شان را ادآ نموده و در این مسیر نیز تلاش های خسته گی ناپذیر شانرا نمایند تا کشور ما همانند کشور های مستقل و متمدن جهان کنونی از کاروان تمدن عصر حاضر عقب ماندگی خود را جبران کند.

با احترام
احمد ذکی هوشمند

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .