هشت ثور پیروزی حق بر باطل

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 140
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 140
    بازدید ماه : 701
    بازدید کل : 131646
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هشت ثور پیروزی حق بر باطل

 

هشــت ثـــور 1371 مصادف است به اولین روز پیروزی مجاهدین که در آن آخرین سنگر پوشالی رژیم تحت الحمایه شوروی، سقوط کرد و بیرق سبز مجاهدین با شعار کلمه مقدس (لا اله الا الله محمد الرسول الله) بر فراز ارگ ریاست جمهوری و تمام نواحی شهر به اهتزاز در آمد. این پیروزی شکوهمند مجاهدین، باطل السحر کمونیزم در افغانستان گردید و یکبار دیگر حماسه پیروزی غازیان افغان بر قوای اشغالگر انگلیس را که 74 سال قبل از آن اتفاق افتاده بود تکرار نمود.

از هشت ثور 1371 تا کنون 20 سال می گذرد و این پیروزی حاصل 14 سال جهاد مقدس و آزادی بخش افغان ها علیه قشون متجاوز شوروی و برگ زرینی است در تاریخ معاصر افغانستان که حروف و واژه های آن با خون پاک بیش از دو میلیون شهید نگاشته است.
هر چند پس از حماسه هشت ثور که سند افتخار و حقانیت مجاهدین محسوب می شود وقایع تلخ و رویداد های غم انگیز زیادی در افغانستان اتفاق افتاد ولی این تلخ کامی ها و اتفاقات ناگوار هیچ کدام باعث نمی گردد که چهره تابناک و مشعشع آفتاب این روز تاریخی در کشور ما تیره و کمرنگ شود و گذشت زمان این شعله مقدس را خاموش نمی کند.
بی تجربه گی های مجاهدین در حکومتداری و برخوردهای مسلحانه از احزاب جهادی که پس از حادثه 8 ثور در افغانستان اتفاق افتاد، شکوه و عظمت کم نظیر این حماسه ملی را زیر سوال نمی برد.

سیل سیاه تروریزم طالبانی نیز نتوانست نهال سبز حماسه 8 ثور را از جای برکند و حکایت خون شهیدان اسلامی و آزادی را از حافظۀ تاریخ و دفتر خاطرات میلیون ها افغان شاهد محو نماید و خورشید 8 ثور در آفاق تاریخ پر ماجرای افغانستان، همچنان تابناک و پر انرژی می درخشد و فرهنگ جهاد و شهادت و استقلال طلبی را در قلب و روح افغان ها زنده نگه می دارد، باید از هشت ثور به عنوان یک روز پر افتخار ملی در تاریخ افغانستان گرامیداشت بعمل آید زیرا هشت ثور و 28 اسد از روزهای کم نظیر در کشور مان اند. در 28 اسد 1297 طلسم شکست ناپذیر بریتانیای کبیر در کوهپایه ها و دره های افغانستان در هم شکست و ملت آزادۀ افغانستان در نبرد آزادی بخش علیه قوای متجاوز انگلیس به پیروزی رسید و در 8 ثور بساط کمونیزم در افغانستان و سایر جهان با همت غازیان مجاهد افغانستان برای همیشه برچیده شد.
در این روز اسلام بر کمونیزم و نعره الله اکبر بر شعار انترناسیونالیزم مارکسیستی غلبه کرد و ملت پابرهنه افغان در جهاد مقدس علیه ابر قدرت شوروی پیروز گردید.

بناءً تروریستان و غلامان حلقه بگوش ملا و طالب باید بدانند افغانستان کشور اشغال ناپذیر و افغانستان ها ملتی آزاده و بیگانه ستیزند حماسه ای که در هشتم ثور اتفاق افتاد این گروه های متحجر باید بیاموزند افغان ها گوهر استقلال و شرف ملی خود را به پای هیچ بیگانه و متجاوزی نخواهند ریخت ملت غیور افغانستان از این روز پرافتخار همه ساله تجلیل نموده و هیچ کس نمی تواند از تجلیل آن انکار و یا مانع آن واقع شود. و این گروه های بدنام شاید بتوانند با حملات انتحاری و انفجاری چند سالی در نقاط تحت تسلط خود حاکمیت کنند اما عمر این سلطه و تجاوز طولانی نخواهد بود و روح استقلال طلب افغان ها برای هیچ غلام و برده ای، اجازه تسخیر درازمدت این سرزمین را نخواهد داد.

تجربه ثابت کرده است که هیچ قدرت مهاجم، برده و غلام نمی تواند افغانستان را برای مدت طولانی در اشغال خود نگه دارد چنانچه طلسم امپراطوری بریتانیای کبیر، در اعماق دره های افغانستان در هم شکست، قشون سرخ شوروی نیز در این سرزمین، متلاشی گردید و اینک نوبت تروریستان و طالبان است. یقیناً تجربه های گذشته یکبار دیگر نیز تکرار خواهد شد.

با احترام
محمد احسان پنجشیری



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .