هشت ثور شکست کمونیزم

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 435
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 435
    بازدید ماه : 996
    بازدید کل : 131941
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هشت ثور شکست کمونیزم

 

افغانستان کشوریست که بارها با اشغالگران بزرگ چون بریتانیای کبیر مبارزات آزادیخواهانه نموده که سرانجام بعد از سه جنگ میان افغان و انگلیس رادمردان و مجاهدین افغانستان توانستند استقلال کشور را در سال 1919 از استعمار انگلیس بگیرند. ولی متأسفانه این مبارزات آزادیخواهانه مردم و جهاد برحق ملت مسلمان افغانستان را شوروی وقت فراموش کرده و بار دیگر افغانستان را مورد اشغال قرار دادند روسها که در آن زمان ادعای ابرقدرت جهان را داشتند و به یکه تازی های خویش می بالیدند افغانستان را اشغال نموده و آنرا جزء قلمرو انترناسیونالیستی خویش محاسبه می کردند. آنها که با عصری ترین تجهیزات و لوازم نظامی وارد کشور ما شده و عساکر بیشماری را در نقاط مختلف افغانستان مستقر ساختند، از هوا و زمین چنان حملات وحشتناک را آغاز کردند که تا هنوز آثار مخروبه های آن در این کشور به مشاهده می رسد، وقتی آنها منطقه ای را تسخیر میکردند خانه ها را ویران ساخته، حتی به حیوانات هم رحم نمی نمودند.

اما همانطوریکه گفته آمدیم رشادت و مبارزات آزادیخواهانه مردمان متدین و شجاع افغانستان در طول مدت 14 سال باعث آن شد که سرانجام قشون شوروی وقت به زانو در آمده و مجبور به ترک افغانستان شدند. علاوه بر آن جهاد و مبارزه در افغانستان باعث آن شد تا کشورهای آسیای میانه مانند تاجکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ترکمنستان که سالها زیر سیطره و استبداد قوای سرخ شوروی وقت مستعمره بودند استقلال خود را بگیرند.

در این مبارزات، مردم افغانستان بخاطر آزادی کشورشان قربانی های بی شماری را اعطاء کردند، بیش از یک و نیم میلیون شهید، میلیون ها نفر معیوب، معلول و مهاجر به جا گذاشت.
این مرحله زمانی بود که شکست شوروی آرامش غربی ها را در پی داشت و مجاهدین افغانستان توانستند در هشتم ثور سال 1371 دولت اسلامی افغانستان را پایه گذاری و کابل را به تصرف خویش در آورند. متأسفانه با آنکه دلیری و رشادت مردمان این مرزوبوم برای کشورهای غربی به خوبی هویدا بود اما نه تنها آن کشورها بعد از این همه مبارزات آزادیخواهانه دولت نوپای ما را کمک و همکاری نکردند بلکه افغانستان را به باد فراموشی سپردند. این کار کشورهای غربی باعث آن شد که پاکستان با مداخلات بی شرمانه میان احزاب مجاهدین اختلاف ایجاد نموده و جنگ های داخلی را در شهر کابل دامن زدند. طوریکه در هر روز هزاران راکت بالای اهداف ملکی پرتاب میگردید و صدها تن کشته و زخمی شدند. فراموشی جامعه جهانی در آن زمان باعث آن شد تا تروریستان و افراطیون از این فرصت استفاده نموده و بنیادگرایی را در منطقه و جهان گسترش دهند، سازمان القاعده در پاکستان ریشه دوانده و آهسته آهسته گروه طالبان به کمک حلقات نظامی و استخباراتی پاکستان ایجاد گردید حتی دهشت افگنان بلاخره آنقدر فرامرزی عمل کردند که برج های دوگانه ایالات متحده امریکا را مورد هدف قرار داده و آنرا سرنگون ساختند.

به هر صورت مردم افغانستان با نادیده گرفتن اشتباه جامعه جهانی در سال 1371 از آنها در شرایط فعلی میخواهد تا فشارهای واقعی و همه جانبه را بر تروریستان و کشورهای حامی آن بخصوص پاکستان وارد نمایند تا برای همیشه از شر تروریزم و هراس افگنی هم مردم افغانستان و سایر کشورهای جهان نجات و رهایی یابند.
و در اخیر هشتم ثور روز پیروزی جهاد برحق مردم افغانستان را برای کافه ملت مجاهد و مسلمان این دیار تبریک گفته و برای شهداء گلگون کفن آن درود می فرستیم که آنها جان نثارانه توانستند استقلال افغانستان را گرفته و جهان را از شر کمونیزم رهایی بخشند.

بااحترام
عبدالباصر"منصوری"



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .