سال آغاز برنامه هسته اي عربستان

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 224
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 224
    بازدید ماه : 785
    بازدید کل : 131730
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

سال آغاز برنامه هسته اي عربستان

 

 

خبرگزاری رویترز در مطلبی به قلم «آمنه بکر» نوشت، در شرایطی که بر اساس پیش بینی ها، به احتمال فراوان عربستان سال 2012 را سال آغاز برنامه هسته ای در این کشور قرار خواهد داد به نظر می رسد اگر واشنگتن و ریاض نتوانند در کوتاه مدت توافقنامه منع گسترش سلاح هسته ای را به امضا برسانند آمریکا قراردادهای چند میلیاردی با عربستان را از دست خواهد داد.
.
عربستان که تعدادی از بزرگ ترین میدان های نفتی و گازی جهان را در اختیار دارد در زمینه انرژی برق همچنان مشکلاتی دارد که این مشکلات بخش زیادی از سرمایه نفتی و گازی این کشور را در داخل هدر می دهد در نتیجه مسئولان این کشور راه رهایی از این مشکلات را تلاش برای ایجاد سوخت جایگزین در نیروگاه ها می دانند که ساخت رئاکتور های هسته ای از مهم ترین این راهکارهاست.

عربستان با این پیش بینی که نیاز داخلی انرژی برق از 45 گیگاوات کنونی به 120 گیگاوات در سال 2035 می رسد از سال 2010 به مسئولان منطقه موسوم به « شهر انرژی هسته ای و سوخت های قابل تجدید ملک عبدالله» ماموریت داد تا راهکارهایی را برای کاهش وابستگی به نفت و گاز بررسی کنند.

ریاض تاکنون توافقنامه های هسته ای با چند کشور دارای فناوری هسته ای از جمله آمریکا، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، چین و آرژانتین امضا کرد اما به نظر می رسد این کشور برای رسیدن به هدفش نیازمند سرعت عمل در افتتاح اولین رئاکتور هسته ای آن هم تا سال 2020 است.

تلاش عربستان برای رسیدن به فناوری هسته ای در تولید انرژی، در شرایطی است که شرکت های آمریکایی برای مشارکت در ساخت تاسیسات هسته ای خلیج فارس، در مناقصه امارات که سال 2009 برگزار شده بود شرکت کردند اما این مناقصه را به کنسرسیومی از کره جنوبی واگذار کردند و این بار هم انتظار می رود این داستان در عربستان تکرار شود.

بر اساس فصل 123 قانون انرژی هسته ای آمریکا، این کشور قبل از امضای هر نوع قرار دادی برای همکاری هسته ای با کشورهای دیگر باید با آن کشور توافقنامه منع گسترش هسته ای به امضا برساند اما چنین توافقنامه ای هنوز با عربستان امضا نشده است.

بر اساس تلکس منتشر شده در ویکیلیکس سفارت آمریکا در عربستان در سال 2009 نوشته بود اگر عربستان بزرگ ترین طرح هسته ای خود را در غیاب آمریکا آغاز کند این امر می تواند در کوتاه مدت تهدیدی برای منافع واشنگتن در منطقه به شمار آید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .