پس از خروج خارجی ها ، رشد اقتصادی کاهش می یابد؟

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 4020
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4020
    بازدید ماه : 4581
    بازدید کل : 135526
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

پس از خروج خارجی ها ، رشد اقتصادی کاهش می یابد؟

 

 

معادنی که امروز با سرعت تمام انگلیسی ها و آمریکایی ها از افغانستان می برند ، چندین برابر هزینه است که در کشور ما کرده اند و چنانچه اینها قبول کنند که بجای غارت همین معادن را از افغانستان بخرند ، این کشور بی نیاز از همه کمک های مادی دیگر کشور ها خواهد بود

بانک جهانی سالانه 950 میلیون دالر را بگونه ی بدون بازپرداخت به افغانستان کمک می کند.
این بانک که یک سند راهبرد موقت را برای کمک به افغانستان تا پایان روند انتقال و سال های پس از آن به بررسی گرفته است می گوید که رشد اقتصادی 9 درصدی کنونی در افغانستان وابسته به کمک های جامعه ی جهانی است.
این نهاد پیش بینی می کند که با بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان این رشد اقتصادی 9 درصدی کنونی به 5 درصد کاهش خواهد یافت.

مسئولان بانک جهانی می گویند در سال های اینده 950 میلیون دالر سالانه به افغانستان در بخشهای صحت، معارف، پروژه های جاده سازی و آبیاری، فراهم آوری خدمات متوازن، رشد همه جانبه و ایجاد فرصت های شغلی هزینه خواهد کرد.
از این پول همه ساله 150 میلیون دالر آن از طریق اداره ی توسعه ی بین المللی و800 میلیون دالر آن از طریق صندوق بازسازی افغانستان در کشور هزینه خواهد شد.

سرپرست دفتر بانک جهانی در افغانستان می گوید: این امر نهایت ضروری است تا همه افغانها بخصوص مردم روستاها در توسعه منابع طبیعی نقش داشته باشند که در نتیجه، این امر به نوبه خود سبب تقویت توازن امنیت و روش های پایدار حفاظت محیط زیست می گردد.

کاهش رشد اقتصادی افغانستان از 9 درصد به 5 تا 6 درصد، پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان از نگرانی های است که بانک جهانی به آن اشاره کرده است و برعملی شدن پروژه های زیر بنایی، استخراج معادن، تولید انرژی و برق و توسعه ی صادرات و ترانسپورت تاکید دارد.

در راهبرد موقت بانک جهانی برای افغانستان به ساخت زیربناهای اساسی و پروژه های شغل آفرین در افغانستان تاکید شده است، که بر بنیاد آن گذشته از حل مشکلات امنیتی، زمینه ی رشد اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.

در کنار همه اینها چنانچه به پروژه های زیربنایی کار آفرین و درآمد زا در کشور توجه شود ، نه تنها همه هزینه های داخلی بدون کمک دیگران تامین می گردد که در راستای بازسازی و کشور و زیر ساخت های اجتماعی نیز ذخیره هایی بوجود خواهد آمد.

اگر خروج نیروهای نظامی و اطلاعاتی خارجی به معنی واقعا خروج باشد ، این اتفاق می تواند بر اساس توجه به منافع ملی اجرایی گردد، در غیر آنصورت ، حضور بقیه خارجی ها در زمینه های مختلف بازهم مانند گذشته برای کشور مشکل آفرین خواهد بود.

امروز برخی از زمینه های درآمدی در دست خارجی ها به خصوص آمریکا و انگلیس است که پس از خروج واقعی آنها میتواند این زمینه ها بجای غارت دیگران به دولت های آنها فروخته شود.
معادنی که امروز با سرعت تمام انگلیسی ها و آمریکایی ها از افغانستان می برند ، چندین برابر هزینه است که در کشور ما کرده اند و چنانچه اینها قبول کنند که بجای غارت همین معادن را از افغانستان بخرند ، این کشور بی نیاز از همه کمک های مادی دیگر کشور ها خواهد بود.

جدای از این مسایل ، اگر دولتی باشد و توجه به منابع درآمدی داخلی را جدی بگیرد ، در بین کشور های منطقه افغانستان تنها کشوری است که به دلیل کوهستانی بودن برفگیر ترین کشور هاست و به تبع آن بیشترین آب شیرین را دارد که خود می تواند منبع بزرگ درآمدی برای کشور ما باشد که امروز 11 رودخانه آب شیرین از کشور ما بدون هزینه به کشورهای همسایه می رود و جالب اینجاست که آنها بر اساس آب شیرین افغانستان که به کشورشان سرازیر است ، فروش آب را برای خود منبع درآمدی درست کرده و از بابت آن پول های کلانی به جیب زده اند.

بنابر این اگر قرار است خارجی ها خارج شوند باید همه شان خارج شوند تا این کشور بدون حضور دیگران بتواند برای خود تصمیم بگیرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .