نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2694
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 2694
    بازدید ماه : 3255
    بازدید کل : 134200
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

هرکه با ما نیست بر ما است!

 

 

مولوی آغاجان معتصم، وزیر مالیه در رژیم طالبان و عضو شورای کویته آن گروه پس از آنکه گفته بود، در صورتی که طالبان بخواهد قدرت سیاسی را بدست آورد باید به حقوق بشری افراد ملکی احترام و ارج بگذارد، از شورای کویته اخراج و در شهر کراچی مورد حمله افراد و اشخاص به ظاهر ناشناس اما مأمورین استخباراتی آی اس آی قرار گرفت و شدیداً جراحت برداشت. اما موصوف از حادثه جان سالم بدر برده به انقره ترکیه پناه برده است و از آنجا در گفتگوی ویژه با روزنامه the daily beast این موضوع را افشاء نموده است و از سوء قصد آی اس آی بر علیه خویش پرده برداشته و علت را نیز گفته است، البته ترور و اختناق در پاکستان امر جدید نیست بل بارها و بارها مخالفین سیاسی و یا افراد که به خواسته های سازمان آی اس آی گردن ننهند، ذریعه ترور از میان برداشته شده و به زندگی اش پایان داده شده است تا مبادا اسناد و مدارک مداخله جویانه آن سازمان را افشاء و از چگونگی روابط طالبان با آن سازمان پرده بردارند.

چنانچه سال پار ملا عبیدالله آخند یکی دیگر از فرماندهان طالبان که تمایل به گفتگو با دولت جمهوری اسلامی افغانستان داشت و می خواست مسایل جاری کشورش از طریق مفاهمه و گفتگو حل و فصل شود و تازه پی برده بود که راه های دستیابی به اهداف و مقاصد هر چند سیاسی، تنها از طریق خون ریختن و کشتن افراد میسر نه بل راه های مسالمت آمیز دیگری هم موجود است، به همین خاطر درزندان افتاد و آنقدر شکنجه شد تا مرد و بعد از سپری شدن یکسال از مرگش، حامیان و نزدیکانش از مرگ وی آگاه شدند.

ملا برادر، فرد دیگری از اعضای بلند پایه طالبان که تمایل داشت از طریق مفاهمه و گفتگو تنش ها و چالش های موجوده را حل نماید نیز در زندان انداخته شده و اکنون در زندان بسر می برد.

این موضوع تنها دامن طالبان یا بهتر بگویم اجیران آی اس آی را فرا نگرفته بل سیاسمتداران و شهروندان آن کشور نیز از این امر مستثنی نیستند. چه سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن زمامداران آن کشور باعث شده که روزانه چندین تن از شهروندان هزاره در آن کشور به خون غلطند و کشته شوند و مسؤولیتش را گروه تروریست و دست پرورده آی اس آی تحت نام لشکر جهنگوی به عهده بگیرد.

همچنین افراد بلندپایه ی پشتون ها نیز مورد هدف قرار می گیرند، بلوچ ها نیز قربانی این قاعده اند و این دور باطل ادامه دارد، آغاجان اولین قربانی این سیاست نبوده و آخرین هم نخواهد بود بل تا زمانیکه آی اس آی باقی است این روند ادامه خواهد یافت و فرایند ترور و اختناق به همین شدت و حدت اش به پیش خواهد رفت و قربانی های خود را شکار خواهد کرد.
این سیاست جاری و تصویب شده آن سازمان است که هرکه با ما نیست بر ما است و باید از میان برداشته شود، هدف قرار دادن آغاجان معتصم هشداری است برای سایر اعضای طالبان که اگر بخواهد در پیشبرد سیاست آی اس آی تغییری ایجاد نماید و یا از آن سرکشی نماید و یا با اظهاراتش سبب تخریش اذهان اعضای طالبان گردند به سرنوشت مشابه مواجه خواهند شد.
طوریکه قبلاً نیز عده ای از مقامات افغانستان، کارشناسان امور و صاحب نظران نگرانی خود را از این منظر ابراز داشته بودند که سازمان استخباراتی پاکستان خانواده اعضای طالبان و افغان های مقیم آن کشور را که فعلاً در ارتش و پولیس افغانستان ایفای وظیفه می نماید، به گروگان گرفته و از طریق آنها اعمال نفوذ نموده و آنها را زیر فشار قرار می دهند تا به خواسته های آن سازمان تن در داده و زمینه نفوذ آنها را در افغانستان مهیا سازند و یا به گفته های آنها عمل نمایند.

اعترافات آغاجان این موضوع را روشن می سازد که آی اس آی تا چه حد بالای آن گروه نفوذ داشته و امر و نهی می نماید و تا چه اندازه در برابر افراد و اشخاص که بخواهد بر خلاف میل و خواسته آن گروه عمل نماید و یا از قوانین تعیین شده سرپیچی نماید، بیرحم و شقی عمل نموده و در سدد محو و نابودی آن بر می آیند.

پایان
نویسنده: جمشید آرش

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .