پاکستان بهانه آمریکا در منطقه !

نرم افزار های موبایل

بازی های موبایل

دانلود بر اساس مدل گوشی

android نوکیا

ريگســـــــار

تبلیغات
تبلیغات
کمی توضیح



ريگســـــــــار تماس با ما zrigsar@yahoo.com
Admin


لینک دوستان
نویسندگان
آرشیو ماهانه
تبلیغات
تبلیغات
آمار سایت

    آمار بازدید
    کل بازدید :
    افراد آنلاین :



    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1734
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 1734
    بازدید ماه : 2295
    بازدید کل : 133240
    تعداد مطالب : 3740
    تعداد نظرات : 98
    تعداد آنلاین : 1

تبلیغات

تبلیغات

پاکستان بهانه آمریکا در منطقه !

 

بعد از گذشت ده سال از حضور نیروهای امریکایی در افغانستان و خسته شدن مردم امریکا از این حضور بلند مدت امریکا نیاز به بهانه ای برای ادامه این حضور دارد که این بهانه پاکستان است .

 

روابط واشنگتن و پاکستان بر روی محورهای دیگر تیره شده است و بحث تروریزم ولانه گزینی انها یک بحث روزمره است بلکه مسائلی مثل نفوذ چین در پاکستان و گسترش حوزه اقتصادی چین در پاکستان میتواند از مهمترین عوامل باشد و همچنان بحث هسته ای پاکستان برای امریکا خطرناک خواهد بود.
سرور جوادی عضو پیشین مجلس نمایندگان دربرنامه کنکاش در باره اینکه روابط بین اسلام آباد و واشنگتن تنها برای یک معذرت خواستن به اینجا کشانده شده است؟ گفت : روابط امریکا و پاکستان روابط تعریف شده ای است و این پاکستان است که این روابط را به چالش میکشد. مثلا پاکستان در رشد افراط گرایی در منطقه نقش اصلی را دارد که افراطیت را بوجود اورد که این نقطه انحرافی در روابط دو طرف است. همچنان روابط پاکستان با چین حتی در حوزه استراتژیک باعث شد که جای امریکا را در پاکستان، چین بگیرد.
امریکا هم میخواهد پاکستان را تحت فشار بگیرد هم از نظر سیاسی و نظامی و هم از نظر اقتصادی. بحث در اینجا تنها حمله نیروهای امریکایی به مرزهای پاکستان نیست بلکه طیاره های بی پیلوت امریکا در مدت این یک سال در خاک پاکستان است که پاکستان هم از چند برگ برنده ای که در دست دارد استفاده میکند بر علیه امریکا، مثلا یکی از این برگ های برنده راه های اگمالاتی پاکستان است که امریکا به ان نیاز دارد چون هم امن و هم ارزان است و همچنان حضور پایگاه های مخالفان مسلح افغانستان در پاکستان، اینها باعث شده تا پاکستان توسط این موضوعات در منطقه چانه زنی کند.

چرا امریکا در مقابل پاکستان تا این حد صبر و حوصله می کند؟
اقای جوادی در پاسخ به این سوال گفت : امریکا به دو دلیل نمی خواهد شتاب زده وارد عمل شود، یکی به این دلیل که تنها پایگاه امریکا در منطقه، پاکستان است و از طرف دیگر عمل شتاب زده امریکا باعث عواقب خطرناک در منطقه می شود.
امریکا طبعا از سه فاز وارد عمل شده است یکی فشار های سیاسی که پاکستان را در ارتباط با مسائل منطقه به انزوا کشانده است و از طرف دیگر کمک هایی که امریکا به پاکستان می کرد قطع شده است و از نظر نظامی هم در پاکستان ارام ارام کارهایی صورت می گیرد.

اقای جوادی در پاسخ به این سوال که چقدر موافق هستید که امریکا دیگر نیازی به پاکستان در منطقه ندارد و می خواهد پاکستان را از بین ببرد؟ گفت : پاکستان به عنوان یک دیپو برای اهداف غرب در منطقه است. بنابراین زمان ان رسیده که پاکستان ابزار بودنش را از دست داده و پاکستان دست و پنجه میزند تا موقعیت قبلی خود را نزد جهان غرب به دست آورد ولی امریکا اکنون افغانستان را در دست دارد و دیگر نیازی به پاکستان ندارد.

وی افزود که در پاکستان سه لایه حکومتی وجود دارد یکی حکومت ظاهری که قدرت را در دست دار و دیگری حکومت نظامی و حکومت افراط گرایانه.
دو لایه سرباز تربیت می کنند و وارد عمل می شوند و لایه سوم معذرت خواهی میکند و ابراز برائت میکند.
در نهایت پاکستان هدف است برای رسیدن امریکا به قدرت اقتصادی اش در منطقه و در نهایت باید خسارت داده شود تا امریکا در منطقه به اهدافش برسد.

وی ادامه داد : متاسفانه در افغانستان افرادی که متهم به تروریزم بودند قدرت را هم مطلق در دست داشتند و امروز تنها کشوری که در چهارچوب روابط استراتژیک با امریکا، در واقع حضور امریکارا در منطقه بر اساس یک توافق نامه و رسمی و حقوقی برقرار میکند افغانستان است که در همسایگی ایران و پاکستان است و عملا بسیار زیاد اسیب پذیر است.
اکنون بعد از گذشت ده سال از حضور نیروهای امریکایی در افغانستان و خسته شدن مردم امریکا از این حضور بلند مدت امریکا نیاز به بهانه ای برای ادامه این حضور دارد که این بهانه پاکستان است، امریکا مدعی است که تروریزم را در افغانستان از بین برده اند و تروریزم به پاکستان رانده شده و اکنون باید به مبارزه با تروریزم در پاکستان بپردازد.

وی افزود : تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان مهم نیست برای کیفیت کار انها، چون انها توسط 86 نفر توانستند تا طالبان را شکست دهند و اگر بخواهند در افغانستان ادامه عملیات داشته باشند میتوانند حضور الکترونیکی داشته و از دور جریانات را کنترل کنند.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

آخرین مطالب

ابربرچسبها

خبرنامه

با واردکردن آدرس ایمیل تان در کادر زیر آخرین کتابها را در ایمیل تان تحویل بگیرید :

لطفا اول ایمیلتان .wwwنگذارید .